پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۹۵۲
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۷
سخنگوی وزارت بهداشت، موضوع آموزش ۳ روزه سونوگرافی به متخصصین زنان و زایمان را نادرست خواند و گفت: همیشه در حوزه واردات تجهیزات پزشکی حرف بوده است.

شعار سال: دکتر ایرج حریرچی روز دوشنبه در نشست خبری به موضوع واگذاری تعیین تعرفه های پزشکی، اظهارداشت: واگذاری تعیین تعرفه های پزشکی به وزارت بهداشت هنوز به تایید شورای نگهبان نرسیده است.

وی در واکنش به ادعای انجمن رادیولوژی مبنی بر واردات ۲۷ هزار قلم تجهیزات پزشکی به کشور، گفت: تجهیزات پزشکی یک تجارت است و فروشنده هم از ابزارهای تبلیغی و ایجاد تقاضاهای القایی برای فروش محصولات خود استفاده می کند، آنچه مهم است، هوشمندی مدیریت مصرف در کشور است.

حریرچی با اعلام اینکه سرانه تجهیزات پزشکی در بسیاری از موارد نسبت به کشورهای همطراز خودمان پایین تر است، افزود: با توجه به کسری ها و منابع محدود، در بیش از ۹۰ درصد تجهیزات پزشکی به سطح مور نیاز جامعه نمی رسیم.

سخنگوی وزارت بهداشت با عنوان این مطلب که واردات تجهیزات پزشکی همیشه با حرف همراه بوده است، گفت: عملکرد سه سال گذشته در طرح تحول سلامت نشان می دهد که قیمت تجهیزات پزشکی در کشور به طرز معناداری کاهش پیدا کرده است.

حریرچی از کاهش ۳۰ تا ۴۵ درصدی قیمت تجهیزات پزشکی خبر داد و در عین حال افزود: البته ممکن است که برخی اقلام هم افزایش قیمت داشته اند.

وی با عنوان این مطلب که بروز تخلف در حوزه تجهیزات پزشکی را صفر نمی دانیم، گفت: در مورد دستگاه سونوگرافی نیاز به واردات بوده است.

حریرچی افزود: ما با انتقال تکنولوژی تولید تجهیزات پزشکی به کشور موافق هستیم اما نمی پسندیم که شخصی برود قطعات دستگاه را وارد کند و آن را به نام تولید داخل بفروشد که از این طریق، از امتیازات معافیتی برخوردار گردد.

سخنگوی وزارت بهداشت در واکنش به ادعای آموزش ۳ روزه سونوگرافی به متخصصین زنان و زایمان، گفت: آموزش های وزارت بهداشت، آیین نامه مشخص دارد و آموزش ۳ روزه سونوگرافی نداریم.

وی با اشاره به موضوع تحقیق و تفحص از طرح تحول سلامت که در مجلس مطرح شده است، افزود: در فاصله کمتر از یک ماه ۳ طرح تحقیق و تفحص از حوزه های مختلف وزارت بهداشت داشته ایم که در مورد طرح تحول سلامت، کمیسیون بهداشت و درمان آن را تایید نکرده و اگر در صحن رای بیاورد، انجام خواهد شد.

حریرچی در مورد پرداختی پزشکان و پیشنهاد وزارت بهداشت به شورای حقوق و دستمزد، گفت: پیشنهاد ما سیستم پلکانی است که در حال حاضر هم اجرا می شود.

وی توضیح داد: بر اساس سیستم پلکانی، مالیات بالای ۴۰ میلیون تومان کارکرد پزشکان تمام وقت در بخش دولتی، بر اساس ۱۰ میلیون تومان بیشتر، ۳۶ درصد پرداختی است.

سخنگوی وزارت بهداشت با عنوان این مطلب که راهکار کاهش اختلاف دریافتی پزشکان منوط به تامین پزشک مناسب و توزیع پزشک مناسب است، گفت: بر اساس سیستم پلکانی که ما اجرا می کنیم، برای کارکرد بالای ۴۰ میلیون تومان به ازای ۱۰ میلیون تومان اول تنها ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان آن به جیب پزشک مربوطه می رود.

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاري مهر، تاریخ انتشار: 15 شهریور 1395، کد مطلب: 3761655:www. mehrnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین