پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۰۰۴۸
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۷
مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اشاره به آغاز رشد پله‌ای تقاضای سفر با ناوگان مسافری جاده‌ای، گفت: در عین حال در اسفند ۹۸ تا اردیبهشت ۹۹ در مقایسه به مدت مشابه سال قبل با کاهش ۴۵ درصدی سفر‌ها مواجه هستیم.
شعار سال: داریوش باقرجوان  در پاسخ به این سوال که شرایط حمل و نقل مسافری جاده‌ای در روزهای اخیر چه تفاوتی با اسفند98 و فروردین و اردیبهشت 99 داشته است؟ اظهار داشت: اگر بخواهیم فعالیت حمل و نقل عمومی مسافری جاده‌ای را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ نسبت به مدت مشابه سال قبل بسنجیم، وضعیت مطلوب نیست و 45 درصد کاهش سفر و جابه‌جایی نسبت به مدت مشابه سال قبل داریم.

وی اضافه کرد: در ایام سال به صورت متوسط حدود 500 هزار نفر جابه‌جایی در طول یک روز توسط ناوگان عمومی مسافری جاده‌ای انجام می‌شد، این رقم امروز ‌به 60 هزار نفر در روز رسیده است، اما رشد پله‌ای تقاضای سفر آغاز شده است.

مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ادامه داد: اما اگر بخواهیم عملکرد ناوگان را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در هفته‌های اخیر نسبت به اسفند ماه 98 و فروردین و اردیبهشت ماه 99 بسنجیم، تقریبا به صورت پله‌ای شاهد رشد تقاضای سفر هستیم.

* تقاضای سفر به صورت تدریجی در حال افزایش است

وی افزود: به هر حال مردم به ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای اعتماد کرده‌اند، رعایت بهداشت را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در این ناوگان حس کرده‌اند و استقبال تا اندازه‌ای افزایش یافته است؛ در حوزه رعایت پروتکل‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز تاکنون در بخش ناوگان عمومی مسافری جاده‌ای مشکل خاصی نداشته‌ایم و شرایط ضد عفونی و رعایت پروتکل و شیوه نامه‌های وزارت بهداشت به صورت دقیق رعایت و مصوبات ستاد مقابله با کرونا پیاده می‌شود.

مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ادامه داد: در حال حاضر ضد عفونی ناوگان به صورت مستمر پیش از هر سفر در حال انجام است، راننده‌ها نیز در راستای رعایت بهداشت خود و مسافران تلاش می‌کنند.

باقرجوان اضافه کرد: شرکت‌های حمل و نقلی با همکاری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای‌ تا جایی که امکان داشته است، بسته‌های بهداشتی به راننده‌ها و مسافران ارائه کرده‌اند بدین ترتیب روند رو به رشدی به صورت هفتگی در تقاضای سفرهای حمل و نقل جاده‌ای داریم.

مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بیان کرد: رعایت فاصله گذاری اجتماعی، ضد عفونی مستمر ناوگان، رعایت مسائل بهداشتی توسط راننده و تأکید بر رعایت نکات بهداشتی توسط مسافران، از مسائلی است که در بخش ناوگان مسافری جاده‌ای به صورت مستمر نظارت می‌شود.
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 17 خرداد 1399، کد خبر: 13990317000087،farsnews.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین