پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۰۲۰
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۹
رئیس مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران گفت: مهمترین رخدادی که در تمهیدات ملل متحد در سال ۲۰۱۶ رخ خواهد داد کنفرانس هبیتات ۳ است که امیدواریم در این کنفرانس به دستور کار شهری جدیدی برسیم.

شعار سال: بابک نگاهداری در نشست تخصصی دستور کار شهری جدید با بیان این که هبیتات۳ سومین کنفرانس سازمان ملل برای مسکن و توسعه شهری پایدار است، عنوان کرد: اهمیت این کنفرانس از آنجاست که به عنوان اولین کنفراس جهانی سازمان ملل بعد از ایجاد دستور کار توسعه پس از سال ۲۰۱۵ با هدف توسعه پایدار برگزار می شود.

رئیس مرکز مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران با اشاره به این که قرار است در این کنفرانس یک «دستور کار شهری» جدید برای قرن ۲۱ ارا ئه شود، گفت: این دستور کار شهری جدید بر روی سیاست ها و راهبرد های تمرکز خواهد کرد که بتواند به طور موثر قدرت و نیروی پشتیبان شهری شدن را برای ساختن فضای شهری پایدار تر و عادلانه تر مهار کند.

وی ادامه داد: دستور کار جدید شهری که باید به تصویب اعضای سازمان ملل متحد از جمله ایران برسد چهارچوب کلی هبیتات را برای حداقل ۲۰ سال آینده مشخص خواهد کرد.

نگاهداری با بیان این که ۶ محور در اسناد موضوعی که پیش از کنفراس هبیتات مورد توجه قرار گرفته است تشریح کرد: محور اول انسجام اجتماعی در شهر زیست پذیر و در برگیرنده است، محور دوم حکمروایی و مدیریت شهری که از عنوان چارچوب های شهری برای معرفی آن استفاده شده است، محور سوم توسعه فضایی، محور چهارم اقتصاد شهری که به توسعه اقتصاد محلی و معیشت شهروندان توجه دارد، محور پنچم محیط زیست و اکو لوژی شهری و ششمین محور مسکن شهری و خدمات زیر بنایی در شهر ها است.

وی ادامه داد: اقدامات شهرداری تهران نشان می دهد خرد جهانی که خروجی های آن را در اسناد موضوعی کنفرانس هبیتات سوم و پیش نویس دستور کار شهری جدید آمده است در شهرداری تهران نیز مطرح بوده و قابل توجه قرار گرفته است.

نگاهداری اضافه کرد: نتایج و خروجی های نشست هایی که بعد از این برگزار خواهد شد در قالب گزارشی که نشان دهنده اقدامات و وضعیت ها و برنامه های آتی شهرداری تهران با توجه به محور های موضوعی هبیتات سوم منتشر خواهد شد.

رئیس مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهرداری تهران خاطرنشان کرد : این گزارش نقاط محجور شده مورد توجه دستور کار جدید شهرداری را در تهران به ما نشان می دهد امیدواریم که پس از نهایی شده بتوان نقاط قوت شهرداری تهران را پر رنگ تر به جامعه جهانی نشان داد و تجربیات موفق را در اختیار سایر شهر ها قرار داد و از طرف دیگر بتوان برروی نقاطی که کمتر به آنها توجه شده است برنامه ریزی کرد.

نشست به سوی دستور کار جدید شهری، بایسته های نظری و اجرایی با همکاری مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران و مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران با مشارکت دفتر برنامه اسکان بشر ملل متحد در ایران و با حضور اساتید دانشگاهی، سفرای کشورهای خارجی در ایران و صاحب نظران علمی در بوستان گفتگو برگزار شد.

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاري مهر، تاریخ انتشار: 15 شهریور 1395، کد مطلب: 3761427:www. mehrnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین