پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۰۳۹۵
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۷
رئیس کمیته ملی المپیک گفت: محمد دادکان باید درباره صحبت‌های اخیرش عذرخواهی کند، در غیر این صورت اظهاراتش را از طریق مراجع قضایی پیگیری می‌کنیم.
شعارسال: سیدرضا صالحی‌امیری رئیس کمیته ملی المپیک در حاشیه بازدید از فدراسیون شنا اظهار کرد: رشته‌های ورزشی ما شرایط سختی دارند و المپیک دغدغه همه اهالی ورزش بود، اما با تدبیر کمیته بین المللی المپیک (IOC) این رویداد مهم به تعویق افتاد. تمرینات ورزشکاران المپیکی ۳ ماه به تعویق افتاد و این موضوع باعث نگرانی مربیان و ورزشکاران شد. البته ستاد ملی مبارزه با کرونا تصمیماتی را گرفت و اقداماتی هم در مجموعه کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش انجام شد. علاوه بر این برخی از رشته‌های ورزشی مجوزی برای شروع فعالیت گرفتند، اما چند ورزش برای ما و وزارت اهمیت فوق‌العاده‌ای دارد.

او درباره اینکه آیا همچنان اصرار به پیگیری اظهارات دادکان از طریق نهاد‌های قضایی دارد، گفت: زمانی که اتهامی به یک نهاد رسمی زده می‌شود یا باید آن فرد عذرخواهی کرده و از موضع خود عدول کند یا اینکه ما به عنوان نهاد رسمی از طریق مراجع قضایی اقدام کنیم. ما این موضوع را دنبال می‌کنیم، اجازه دهید هر زمانی مراجع رسمی نظر دادند اعلام کنیم.

دادکان اطلاعی از نهاد‌های بین المللی ندارد

صالحی‌امیری درباره اظهارات دادکان و موضع کمیته ملی المپیک، بیان کرد: دادکان از پیشکسوتان است و برایش احترام قائل هستم. از زحمات دادکان برای فوتبال تشکر می‌کنم. به هر حال از وی انتظار می‌رود برای بیان هر سخنی از قبل اطلاعات داشته باشد و فکر کند. برداشت ما این است که او اطلاعی از حوزه کمیته و نهاد‌های بین‌المللی ندارد. حتی یک دقیقه با من و همکارانم جلسه نداشته است. از او دعوت می‌کنم به کمیته بیاید و با همکارانم گفتگو کند تا در جریان برنامه‌ها قرار بگیرد.

هیچ گونه مکاتبه‌ای مبنی بر تعلیق ورزش کشورمان وجود ندارد

او افزود: آنچه دادکان بیان کرد از روی بی‌اطلاعی بود. هیچ گونه مکاتبه‌ای که نهاد بین‌المللی ما را تعلیق کرده باشند وجود نداشته است. به یک رسانه و فرد ضد انقلاب استناد کرده است و ما هم وظیفه نداریم به هر ادعایی پاسخ بدهیم.

دادکان نباید اظهارات یک ضد انقلاب فراری را قبول می‌کرد

صالحی‌امیری درباره وضعیت فدراسیون جودو، بیان کرد: درباره جودو هم باید بگویم که ما، دبیر کل کمیته و روابط عمومی فدراسیون مسائل مطرح شده را تکذیب کردیم و باید دادکان به این موضوع استناد می‌کرد و اظهارات یک ضد انقلاب فراری را قبول نمی‌کرد. به هر حال آنچه دادکان بیان کرده استناد به یک رسانه خارجی بوده که ما قبلا صحبت‌هایی را مطرح کردیم. سیاست رسمی کمیته ورود نکردن به حاشیه‌ها است.

او ادامه داد: وقتی شما به حاشیه وارد می‌شوید از متن فاصله می‌گیرید. انتظار ما این است دادکان در حوزه تخصصی خود صحبت کند. او مدعی شد با کمیته و وزارت مکاتبه کرده و تعهداتی را داشتند، اما این موضوع دروغ است. مکاتبه و قولی برای تعهد صورت نگرفته است.

درخواست می‌کنم دادکان در حوزه تخصصی اش صحبت کند

رئیس کمیته ملی المپیک درباره اینکه این نهاد اجرایی مجبور به تکذیب بوده خاطرنشان کرد: این صحبت‌ها برای ما جای سئوال بود و در نهایت تکذیب کردیم، چون ادعا خلاف واقع بود. به هر حال نمی‌شود ادعای یک رسانه را به عنوان سند مطرح کرد. اگر کمیته به عنوان مرجع رسمی سندی را تایید نکند فاقد اعتبار است. آنچه دادکان گفته را تکذیب می‌کنم و خلاف واقع است. از اصحاب رسانه خواهش می‌کنم حرمت دادکان را حفظ کنند. همچنین از او خواهش می‌کنم در حوزه تخصصی خود صحبت کند یا به همکارانم مراجعه کند تا توجیه شود.

او افزود: رشته‌های شمشیربازی، تیراندازی، شنا و ... از رشته‌های پرمدال محسوب می‌شوند. ما امروز همراه با دیگر مسئولان کمیته بازدیدی از فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو داشتیم تا مشکلات ارزیابی شود و تلاش کنیم موانع برای حضور در مسابقات برداشته شود.

رئیس کمیته ملی المپیک بیان کرد: فدراسیون شنا ۳ ویژگی دارد؛ اول اینکه مدیر موفق دارد و ما ارزیابی مثبتی از عملکرد فدراسیون داریم. دوم مجموعه تیمی که در فدراسیون فعالیت دارد بسیار خوب است. نکته سوم اینکه گستردگی این رشته در سراسر کشور و در هیئت‌های استان‌ها پیامی را به ما می‌دهد که هر چه بیشتر سرمایه‌گذاری کنیم می‌توانیم نتایج بهتری داشته باشیم.

۵ استخر استاندارد در حال ساخت است

صالحی‌امیری بیان کرد: طبق برنامه قبل از این جلسه با سجادی صحبتی داشتم و او تاکید کرد که سرمایه گذاری ویژه در رشته‌های ورزشی همانند شنا، شیرجه و واترپلو صورت بگیرد. به هر حال این ورزش‌ها ظرفیت خوبی دارند و این انگیزه وجود دارد تا بدرخشند. همچنین ما باید از لحاظ سخت‌افزاری به این ورزش‌ها کمک کنیم. خوشبختانه ۵ استخر استاندارد در کشور در حال ساخت است که به زودی به بهره برداری می‌رسد.

صالحی‌امیری درباره کمک مالی به فدراسیون‌ها، اظهار کرد: فدراسیون‌های ورزشی هزینه‌های ثابتی دارند، اما شرایط بودجه کشور هم خاص است و ما تعهد کردیم در اولین فرصت در روز‌های آینده کمک‌های مالی داشته باشیم تا مشکلات کمتر شود. به هر حال جا دارد از همه مربیان، ورزشکاران در سراسر این کشور تشکر می‌کنم و قول می‌دهم که شرایط جدیدی شکل بگیرد.

ما درباره مسابقات واترپلو به IOC اعتراض کردیم

رئیس کمیته ملی المپیک درباره اعتراض ایران در مورد مسابقات کسب سهمیه واترپلو که قرار بود در قزاقستان برگزار شود، بیان کرد: مشکلاتی برای مسابقات کسب سهمیه المپیک به وجود آمده که به IOC اعتراض کردیم و منتظر اعلام نتیجه هستیم. این موضوع مشخص نیست و باید تصمیم کمیته بین‌المللی المپیک ابلاغ شود تا تیم ملی واترپلو از بلاتکلیفی خارج شود.

صالحی‌امیری همچنین درباره فعالیت استخر‌ها و بازگشایی آن خاطرنشان کرد: بعد از این دیدار به فدراسیون پزشکی ورزشی می‌رویم. به برخی از رشته‌های ورزشی از جمله شنا مجوز محدود با رعایت پروتکل داده شده است. درباره شروع فعالیت رشته‌های ورزشی دیگر در جلسه با فدراسیون پزشکی صحبت خواهیم کرد.

شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۹، کدخبر: ۷۳۸۱۱۸۸: www.yjc.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین