پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۰۴۹۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۴
دادگاه حکمیت ورزش از میان ۳ تاریخ پیشنهادی برای تشکیل جلسه و تعیین تکلیف پرونده جودوی ایران، ۲۶ شهریورماه را انتخاب کرده و بر همین اساس آخرین لوایح دفاعی در حال تکمیل و ارسال است و اعضای تیم دفاع‌کننده ایران آماده سفر به لوزان می‌شوند.
شعارسال: جودوی ایران درحالی برای حضور در دادگاه بین‌المللی حکمیت ورزش آماده می‌شود که کاهش تعداد شاهدان ایران، مورد اعتراض فدراسیون جودو قرار گرفت. دادگاه حکمیت ورزش از میان ۳ تاریخ پیشنهادی برای تشکیل جلسه و تعیین تکلیف پرونده جودوی ایران، ۲۶ شهریورماه را انتخاب کرده و بر همین اساس آخرین لوایح دفاعی در حال تکمیل و ارسال است و اعضای تیم دفاع‌کننده ایران آماده سفر به لوزان می‌شوند.
 
بر اساس آخرین اطلاعات کسب شده از جدیدترین نامه ارسالی CAS، برخی ادعا‌های فدراسیون جهانی در آخرین لایحه ارائه‌شده آن مورد قبول قرار نگرفته است. ضمن اینکه از لیست ۱۵ نفره شاهدان این نهاد بین‌المللی، شهادت ۳ ایرانی و در مجموع ۶ نفر مورد قبول قرار گرفته و نام ۹ نفر از شاهدان از جمله «ماریوس ویزر» رئیس، نایب‌رئیس و دبیر‌کل فدراسیون جهانی از این لیست خارج شده تا مسؤولان رده بالای IJF با حضور در دادگاه فقط تماشاچی باشند.
 
در این بین نکته‌ای که جای تأمل و البته سوال دارد، حضور محمد منصوری در لیست شاهدان IJF و البته پذیرش آن از سوی دادگاه حکمیت ورزش است. سرمربی سابق تیم ملی جودوی ایران بعد از مسابقات قهرمانی جهان از ایران خارج و به سعید ملایی ملحق شده است. وی که معلوم نیست چگونه روادید «شنگن» به صورت آزاد دریافت کرده، نه‌تن‌ها همراه تیم ملی در مسابقات جهانی ۲۰۱۹ توکیو نبود، بلکه ۶ ماه قبل از سمت خود استعفا کرده و کنار رفته بود. اینکه چرا شهادت فردی که در جریان اتفاقات توکیو نبوده و تنها از طریق واسطه‌ها مطالبی شنیده، مورد قبول واقع شده نیز تعجب‌برانگیز است. دادگاه CAS همچنین از میان ۷ شاهد معرفی شده ایران نیز تنها ۲ نفر را پذیرفته، اما با اعتراض ایران این تعداد به ۳ نفر افزایش یافت. بر همین اساس نصرالله سجادی، محمدرضا داورزنی، مجید زارعیان، آرش میراسماعیلی، وکیل و دستیار وی از ایران برای حضور در دادگاه راهی سوییس خواهند شد. مهم‌ترین فردی که نامش از لیست شاهدان ایران حذف شد، سیدرضا صالحی امیری است. در واقع مردی که بخش عمده‌ای از ادعا‌های طرف مقابل از جمله موضوع «تماس تصویری» مربوط به او است، در این جلسه حضور نخواهد داشت. در این پرونده ابهامات زیادی وجود دارد که باید مورد توجه دادگاه حکمیت ورزش قرار گیرد و مهم‌ترین آن حمایت IJF از رژیم اشغالگر قدس است.

اینکه چرا و چگونه فدراسیون جهانی بر خلاف عرف جهانی برای رفع تعلیق شرطی نامعقول قرار داده و آن طراحی یک تورنمنت چندجانبه با حضور ایران و رژیم اشغالگر قدس در مجارستان است و ادامه داستان...، تعلیق ۲ ساله جودوی تونس که همچنان ادامه‌دار است و تعلیق ۴ ماهه امارات برای جلوگیری از حضور جودوکاران رژیم اشغالگر قدس، همه و همه بیانگر همین حمایت خارج از قاعده از رژیم اشغالگر قدس است. از سوی دیگر نکته مهم و اساسی برای جودوی ایران پس از پایان جلسه و اعلام نتیجه این دادگاه است. هر چند اعلام رأی این دادگاه برای ورزش ایران اهمیت فوق‌العاده‌ای دارد و شاید سرنوشت کل رشته‌های المپیکی برای ادامه کار به همین رأی دادگاه بستگی داشته باشد، ولی از سوی دیگر نتیجه هر چه باشد جودوی کشور را تحت تأثیر قرار خواهد داد. بررسی یک مورد تقریبا مشابه نشان می‌دهد نتیجه دادگاه CAS برای «ماریوس ویزر»، رئیس فدراسیون جهانی اهمیت فوق‌العاده‌ای دارد.
 
سال ۲۰۰۷ و بعد از جریان انتخابات فدراسیون جهانی در «ریو» که به کنار زدن «پارک» کره‌ای ختم شد، مسؤولان اتحادیه پان امریکن در حمایت از این کره‌ای موضوع را به دادگاه حکمیت ورزش ارجاع دادند و در نهایت پیروز شدند، اما ویزر، خیلی زود این موضوع را با تشکیل اتحادیه‌ای جدید و انتخاب یک برزیلی به عنوان رئیس حل‌و‌فصل کرد و مخالفان خود را زودتر از حد تصور کنار زد.
 
 
شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از رزونامه وطن‌امروز، تاریخ انتشار: 19 خرداد 1399، کد خبر: 220352، www.vatanemrooz.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Canada
۲۲:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
0
در همه فدراسیون های ورزشی جهانی با مشکلات جدی روبروییم و جناب وزیر در خوابن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین