پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۴۲۲۷
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۵
هادی ساعی رئیس فدراسیون تکواندو در اعتراض به صادر نشدن روادید ملی‌پوشان برای اعزام به گرندپری منچستر در نامه‌ای به رئیس فدراسیون جهانی نوشت:در نهایت تأسف به اطلاع می‌رساند علیرغم پیگیری‌ها و مکاتبات متعدد ذیل، برای هیچ یک از اعضای تیم ایران جهت حضور در مسابقات گرندپری منچستر، روادید سفر به انگلیس صادر نشد. دستور دهید تا مکانیزمی برای تسهیل مراحل امنیتی و ضمانت اجرایی صدور روادید در روند انتخاب میزبان‌های آینده تعریف و لازم‌الاجرا شود.
شعار سال: سومین مرحله از رقابت‌های گرندپری در سال ۲۰۲۲ عصر دوشنبه دوم آبان ماه بعد از سه روز مبارزه ۲۵۶ تکواندوکار از ۶۱ کشور به میزبانی انگلیس در منچستر به پایان رسید. این در حالیست که ملی‌پوشان ایران به دلیل صادر نشدن روادید از سوی سفارت انگلیس در آنکارا، حضور در این مسابقات را از دست دادند.

به همین منظور هادی ساعی رئیس فدراسیون تکواندو طی نامه‌ای به دکتر «چو» اعتراض رسمی خود را از عدم همکاری انگلیس و صدور نشدن روادید اعلام و خواستار رسیدگی فدراسیون به موضوع فوق شد.

در متن نامه هادی ساعی رئیس فدراسیون تکواندو خطاب به «چو» رئیس فدراسیون جهانی آمده است:

در نهایت تأسف به اطلاع می‌رساند علیرغم پیگیری‌ها و مکاتبات متعدد ذیل، برای هیچ یک از اعضای تیم ایران جهت حضور در مسابقات گرندپری منچستر، روادید سفر به انگلیس صادر نشد.

پس از نهایی شدن ترکیب تیم از طریق سیستم GMS ضمن رعایت ضرب‌الاجل‌های ثبت نام، پیوسته پیگیر دریافت دعوت‌نامه‌ها بودیم تا متعاقب آن بتوانیم سریعا برای اخذ روادید اقدام کنیم. در جریان مسابقات گرندپری پاریس ۲۰۲۲، من شخصا با WT و رئیس تکواندو انگلیس صحبت کردم تا دعوت‌نامه‌ها در سریع‌ترین زمان ممکن صادر شود.

به محض دریافت دعوت‌نامه در تاریخ ۶ سپتامبر، از آنجایی که سفارت انگلیس در کشور ما امکان صدور روادید ندارد، از طریق سفارت انگلیس در آنکارا برای روادید اقدام شد و اولین زمان ممکن و در دسترس برای مصاحبه به تاریخ‌های ۱۳ و ۱۴ سپتامبر رزرو شد. تمامی اعضای تیم جهت حضور در مصاحبه در وقت‌های تعیین شده در تاریخ‌های ۱۳ و ۱۴ شهریور ماه به آنکارا سفر کردند.

با توجه به عدم دریافت پاسخ از سفارت انگلیس، در تاریخ ۹ مهرماه نامه‌ای به همراه سوابق به رئیس فدراسیون تکواندو انگلیس ارسال و از وی درخواست شد که به طور ویژه پرونده تیم ایران پیگیری را کند.

پس از آن به طور مستمر با فدراسیون تکواندو انگلیس جهت پیگیری در تماس بودیم. اما تمام تلاش‌ها بی‌فایده بود و هیچ بازخورد مثبتی دریافت نکردیم. علی‌رغم تمام موارد فوق و بار مالی تحمیل شده به فدراسیون برای سفر تیم به آنکارا، هزینه روادید و هزینه کنسلی پرواز و همچنین استرس زیاد ورزشکاران که در چند هفته گذشته به امید دریافت به موقع روادید و شرکت در گرندپری G ۶ منچستر ۲۰۲۲، در اردو‌های آماده سازی ۲۴ ساعته حضور داشتند، روادید صادر نشد و با کمال تاسف، تیم ایران فرصت حضور در این رویداد G ۶ را از دست داد. ناگفته نماند که ۶۰ امتیاز می‌تواند نقش مهمی در روند کسب سهمیه ورودی به بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس داشته باشد.

علیرغم دستورالعمل‌های مربوطه مبنی بر ضرورت تسهیل و تضمین صدور روادید برای تمامی ورزشکاران و تیم‌های واجد شرایط شرکت توسط کشور‌های میزبان، متأسفانه باید توجه شما را به این نکته جلب کنم که این اولین بار نیست که برای تیم ایران ویزای رویداد‌های ورزشی انگلیس صادر نمی‌شود.

در سال ۲۰۱۹ نیز برای صدور روادید تیم شرکت کننده در مسابقات جهانی تکواندو منچستر با مشکلات مشابهی مواجه شدیم که در نهایت پس از ورود WT و IOC، ویزا برای اکثر اعضای تیم در لحظات آخر صادر شد و چند نفر نیز موفق به دریافت ویزا نشدند.

اکنون در جهت حفظ حقوق و آرامش ورزشکارانی که قلب ورزش ما هستند و برای جلوگیری از این گونه خسارات مالی هنگفت، از شما تقاضا دارم این مسئله بسیار مهم را مورد توجه قرار داده و دستور دهید تا مکانیزمی برای تسهیل مراحل امنیتی و ضمانت اجرایی صدور ویزا در روند انتخاب میزبان‌های آینده تعریف و لازم الاجرا شود. از حمایت همه جانبه همیشگی شما از تکواندوی جهان و ایران بسیار سپاسگزارم.
 
نامه اعتراضی ساعی به فدراسیون جهانی بعد از صادر نشدن روادید اعزام به انگلیس
 
نامه اعتراضی ساعی به فدراسیون جهانی بعد از صادر نشدن روادید اعزام به انگلیس
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار:۳ آبان ۱۴۰۱، کدخبر: ۸۴۹۲۲۹۳۱، www.irna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین