پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۰۸۲۷
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۱
باستانی: شیوع بیماری کرونا منجر به خساراتی برای زنبورداران کشور شده است اما هیچ وامی به این صنعت سودآور و پرزحمت تعلق نگرفته است.
شعارسال: صنعت زنبورداری در کشور ما از پیشینه کهن برخوردار است. این روزها عسل برای تقویت سیستم ایمنی بدن و مقابله با بیماری کرونا بسیار موردتوجه قرارگرفته است؛ اما همواره این سؤال مطرح بوده است که کیفیت عسل را چگونه تأیید می‌شود؟ و یا عسل مرغوب چه مشخصاتی باید داشته باشد.
 
تعداد بازدید : 4

طی ماه‌های گذشته مجلس شورای اسلامی قانون اجباری شدن محصولات عسل را تصویب و ابلاغ کرد. این استاندارد برای نظارت دقیق بر تولید و توزیع این محصول و پیشگیری از هرگونه تقلب در آن تدوین و اجرا شد.
 
حسین باستانی مدیرعامل اتحادیه سراسری زنبورداران کشور با حضور در استودیو شبکه ایران کالا در خصوص این استاندارد اجباری گفت: این استاندارد نشان‌دهنده کیفیت عسل‌های تولیدشده در کشور است.
 
وی ادامه داد: البته باید گفت این استاندارد ابتدا به‌صورت اجباری نبوده و تشویقی بود، اما مشکلات بسیاری را برای زنبورداران کشور در بخش تولید، عرضه و کنترل کیفی به وجود آورد. با پیگیری‌های اتحادیه و جلسات مستمر با اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس به این نتیجه رسیدیم که استاندارد عسل باید شکل اجباری بگیرد.
 
باستانی گفت: نخستین اثر مثبت استاندارد اجباری این است که بازرسان می‌توانند بر تمام محصولات تولید و توزیع‌شده در بازار نظارت داشته و درصورتی‌که محصولات موجود در بازار خارج از استاندارد لازم باشند برخوردهای قانونی با آن‌ها صورت گیرد.
 
وی با اشاره به تأثیر عسل در افزایش ایمنی بدن خصوصاً در مواجهه با بیماری‌های شبیه کرونا گفت: همه جای دنیا مردم رو به محصولات ارگانیک آورده و برای ارتقاء سطح ایمنی بدن از این محصولات استفاده می‌کنند. از طرفی در طب اسلامی و طب سنتی نیز بر اثرات مثبت عسل در سلامتی تأکید فراوان شده است.
 
وی تأکید کرد: در دو جای قران به شفا برای مؤمنین اشاره‌شده است، اولی مربوط به خود قرآن کریم و دومی درباره عسل است.
 
عسل باکیفیت و استاندارد را از کجا تهیه کنیم؟
 
باستانی در ادامه این برنامه با اشاره به‌ضرورت دقت در تهیه این محصول گفت: باید به هم‌وطنان عزیز این نکته را یادآوری کرد که برای تهیه عسل مرغوب و استاندارد، در ابتدا از سایت اتحادیه سراسری زنبورداران اطلاعات لازم درباره تولیدکنندگان و توزیع‌کنندگان را دریافت کرده و بعد با مراجعه به فروشگاه‌های معتبر و تعاونی‌ها و اتحادیه‌های معتبر در سراسر کشور مراجعه کرده و عسل اصل و باکیفیت و مرغوب از آن‌ها تهیه کنند.
 

ایران، مقام چهارم دنیا در میزان تولید عسل
 
وی تأکید کرد: به‌جرئت می‌توانم بگویم یکی از بهترین تولیدکنندگان عسل در دنیا کشور ما ایران است. ما رتبه چهارم دنیا را به لحاظ تعداد کندو و ازنظر میزان تولید داریم و قطعاً با رعایت این استاندارد اجباری می‌توانیم از وجه کیفی نیز جایگاه خود را در دنیا پیدا کنیم.
 
مدیرعامل اتحادیه سراسری زنبورداران کشور در پاسخ به این سؤال که زنبوردارانی که در ماجرای شیوع کرونا آسیب‌دیده‌اند چگونه حمایت می‌شوند؟ گفت: ما مکاتبات خود را با وزارت جهاد کشاورزی انجام داده‌ایم اما متأسفانه هنوز وام‌های کم‌بهره به این صنعت پرزحمت تعلق نگرفته است.
 
وی افزود: در همه جای دنیا بابت حق گرده‌افشانی امتیازات بسیار بالایی به زنبورداران تعلق می‌گیرد و من همین‌جا از مسئولان وزارت جهاد کشاورزی درخواست دارم تا برای حل مشکلات کرونایی بخش زنبورداری نیز تمهیداتی اندیشیده شود. باید این مشکل حل شود تا زنبوردارانی که به دلیل کرونا آسیب‌دیده‌اند بتوانند بخشی از خسارات خود را جبران کنند.


شعارسال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از   پایگاه خبری ایران کالا ،تاریخ انتشار:   11 خرداد 1399،کدخبر: 43648 ،www.iktv.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین