پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۱۵۹۱
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۵
مدیرکل دفتر امور گلخانه‌ها، گیاهان زینتی و قارچ خوراکی، گفت: بر اساس برآورد انجام‌شده، میزان صادرات گل و گیاه در سال گذشته حدود ۴۰ میلیون دلار بوده است.
شعارسال:غلامرضا تقوی مدیرکل دفتر امور گلخانه‌ها، گیاهان زینتی و قارچ خوراکی با تبریک ۲۵ خرداد روز ملی گل و گیاه، گفت: تراز تجاری گل و گیاه کشور مثبت است و بر اساس برآورد انجام‌شده، میزان صادرات گل و گیاه در سال گذشته حدود ۴۰ میلیون دلار بوده است.
 
وی افزود: میزان واردات گل و گیاهان زینتی در سال گذشته حدود ۱۵ میلیون دلار بوده است.
 
مدیرکل دفتر امور گلخانه‌ها، گیاهان زینتی و قارچ خوراکی با تأکید بر اینکه وزارت جهاد کشاورزی وظیفه تأمین امنیت غذایی کشور را عهده‌دار است، تصریح کرد: صادرات گل و گیاهان زینتی می‌تواند به تأمین ارز برای بخشی از کالاهای اساسی که با کمبود تولید در کشور مواجه است، کمک کند.
 
تقوی با اشاره به اینکه بیش از ۷ هزار و ۸۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی ایران اعم از گلخانه‌ای و فضای باز زیر کشت گل و گیاهان زینتی است، گفت: حدود ۴ میلیارد گل شاخه بریده، گلدانی، درخچه‌ای و درختان زینتی در کشور تولید می‌شود.
 
وی ادامه داد: بر اساس برآورد انجام‌شده در سال گذشته تولید این محصولات حدود ۲۲ تا ۲۵ درصد رشد داشته است.
 
مدیرکل دفتر امور گلخانه‌ها، گیاهان زینتی و قارچ خوراکی یادآور شد: بیش از ۱۵۰ هزار نفر به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم در این حوزه مشغول به کار هستند و سرمایه زیادی به این بخش اختصاص داده‌شده است.
 
وی با اشاره به شیوع ویروس کرونا در کشورمان و جهان گفت: وضعیت تولید، صادرات و تبادلات با مشکل روبه‌رو شده است و این موضوع به وضعیت جهانی بستگی دارد؛ درحال‌حاضر تقاضا برای گل و گیاهان زینتی کشورمان وجود دارد اما مشکل ما محدودیت و تبادل محصولات است.
 
 
شعارسال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از پایگاه خبری گسترش نیوز   ،تاریخ انتشار:  24  خرداد 1399،کدخبر: 104163 ،www.gostaresh.news
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین