پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۲۰۲۶
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۲
بیست و دومین جلسه قرارگاه تامین دارو و تجهیزات پزشکی با حضور وزیر بهداشت و اعضای قرارگاه صبح امروز، در حوزه وزارتی وزارت بهداشت برگزار شد.
شعار سال: بیست و دومین جلسه قرارگاه تامین دارو و تجهیزات پزشکی با حضور وزیر بهداشت و اعضای قرارگاه صبح امروز، در حوزه وزارتی وزارت بهداشت برگزار شد.

دکتر سعید نمکی، در ابتدای این نشست با اشاره به توفیق نظام سلامت در تامین بهینه داروی مورد نیاز مردم در سخت‌ترین شرایط، بسیاری از این موفقیت‌ها را محصول رویکرد قرارگاه مدیریت دارو و تجهیزات پزشکی، دانست.

ثبت سفارش بیش از ٣٣۶ هزار دلاری تجهیزات پزشکی در ماه‌های اخیر

در ادامه دکتر محمدرضا شانه ساز، رییس سازمان غذا و دارو بیان کرد: از ابتدای فروردین تا ٢۴ خرداد ماه سال جاری، بیش از ٣٣۶ هزار دلار ثبت سفارش تجهیزات پزشکی انجام شده است که بیش از ٣٢٣ هزار دلار ارز به آن تخصیص پیدا کرده که از این میان ۶٨ درصد ارز با نرخ دولتی و بیش از ٣٠ درصد ارز نیمایی بوده است.

وی تصریح کرد: در حوزه دارو نیز بیش از ۵١۶ هزار دلار ثبت سفارش انجام شده است که معادل ٢۵٨ هزار دلار تخصیص یافته و ۶٨ درصد آن ارز بانکی و بیش از ٢٨ درصد ارز نیمایی و ۴ درصد اصطلاحا ارز اشخاص بوده است.

لزوم ارتقای شفافیت در تامین و تخصیص بهینه ارز

در ادامه این جلسه وزیر بهداشت همچنین، بر لزوم ارتقای شفافیت در تامین و تخصیص بهینه ارز از مسیر برقراری ارتباط مستقیم الکترونیک بین سازمان غذا و دارو و بانک مرکزی تاکید کرد.

رصد مستمر مسیر‌های تامین اقلام مورد نیاز

دکتر نمکی با اشاره به تحریم‌های ظالمانه ایالات متحده که در همه ماه‌های اخیر به صورت مستقیم و غیرمستقیم، همراهی برخی شرکت‌ها و کشور‌ها در ایجاد انسداد یا تاخیر در تامین اقلام مورد نیاز دارو و تجهیزات پزشکی را به دنبال داشته است، بر بالفعل کردن مسیر‌های موازی از منابع و تامین کنندگان متعدد برای هر قلم دارو و تجهیزات یا مواد اولیه، تاکید کرده تا مسیر‌های تامین اقلام مورد نیاز مستمرا رصد شده و به منابع و کشور‌های خاصی منحصر نشود.

تاکید وزیر بهداشت بر هماهنگی جهت حمل و نقل مواد اولیه و دارو و تجهیزات پزشکی

وزیر بهداشت در ادامه، ضمن تمجید از تلاش‌های همکاران سازمان غذا و دارو در همه ماه‌های اخیر و ذکر توفیق مثال زدنی در تامین دارو و تجهیزات پزشکی مورد نیاز بیماران خاص، صعب العلاج و آحاد مصرف کنندگان در شرایط تحریم و محدودیت‌های بازه زمانی مقابله با کرونا، بر پیگیری و جدیت بیشتر در تعامل بین بخشی جهت تامین ارز و هماهنگی جهت حمل و نقل مواد اولیه و دارو و تجهیزات پزشکی تاکید کرد.

در این جلسه، جهت تامین و تولید دارو‌های نسل جدید برای کنترل بیماری‌های خاص و صعب العلاج و توسعه طرح‌های ٢۴٧ و ٧٢۴ مقرر شد، مطالعات علمی و فنی هزینه اثربخشی و امکان سنجی تولید هریک از موارد با تعامل انجمن‌های علمی در دستور کار قرار گرفت.

ارائه گزارشی از دستاورد‌های طرح حواله الکترونیک دارو‌های بیماران خاص

همچنین، در این جلسه گزارشی از دستاورد‌های طرح حواله الکترونیک دارو‌های بیماران خاص از سوی معاونت درمان و مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌ها وزارت بهداشت و رفع چالش‌های قبلی فراروی بیماران و خانواده‌ها و تسهیل توزیع و تحویل دارو، ارائه شد و با توجه به توفیق این طرح، مقرر شد که توسعه و تعمیم سامانه حواله الکترونیک برای سایر بیماری‌های خاص، صعب العلاج و مزمن، جهت رفاه حال بیماران و خانواده‌ها و ارتقای دسترسی به هنگام، با لحاظ ابعاد ایمنی و سلامت و جوانب موضوع در دستور کار قرار گرفت. این طرح با صرفه جویی منابع مالی و دسترسی مطلوب بیماران، تسهیل امور خدمات بیماری سازمان‌های بیمه گر و اعمال همزمان تخفیفات داروی بیماران خاص را در پی داشته است که مورد توجه قرارگاه تامین دارو و تجهیزات پزشکی و تقدیر وزیر قرار گرفت.






شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از وبدا، کد خبر: ۴۶۳۸، تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۹، imed.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین