پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۲۹۶۸
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۹
حواشی حول برنامه پرمخاطبی مثل «دورهمی» همچنان وجود دارد و این درحالی است که کسی مایل به پرسش و پاسخ درباره آن نیست؛ اینکه لااقل دعوت از میهمانان، آورده مالی برنامه، بودجه، هزینه‌کرد و ... آن چگونه است و به چه کسانی مربوط؟
شعار سال: برنامه «دورهمی» از محبوب‌ترین و پربیننده‌ترین برنامه‌های این چندساله تلویزیون است که در هر رویکرد و چیدمانی دوباره مخاطبان عام خودش را دارد.

از جهت همین استقبال و رضایتمندی است که به برندی تبدیل شده که تلویزیون نیز حسابی پشت آن ایستاده و هزینه‌های آن را متقبل می‌شود. هرچند انتقادات صریح مهران مدیری در آن به دولتمردان و گریز او به مشکلات روز جامعه در کمتر برنامه تلویزیونی‌ای رقم می‌خورد که این نیز خاص‌تر بودنش را اذعان می‌کند.

با این حال چه بسا بسیاری از به اصطلاح خوانندگان و بازیگرانی هم بوده‌اند که با حضور در این برنامه ره صدساله را یک‌شبه طی کرده‌اند؛ یک برنامه تبلیغی که می‌تواند حتی به واسطه پرداخت پول و یا نهایتاً به موجب ارتباط‌گیری با عوامل برنامه باشد.

ناشناخته‌هایی که نیاز به تبلیغ دارند!
بار‌ها این حواشی بر سر پرداخت پول از سوی مهمانان خاص، عمدتاً ناشناخته و حتی برخی چهره‌ها که نیازمند تبلیغ هستند در «دورهمی» نیز شنیده شده است؛ خوانندگان و هنرمندانی بوده‌اند گمنام یا در حداکثر مواقع با چهره‌ای معمولی که به صحنه «دورهمی» آمده‎اند؛ اما بعد‌ها در روی صحنه کنسرت و بازیگری جای پای محکمی هم پیدا کرده‌اند. با این حال این مورد قطعا در مورد همه افراد مصداق نخواهد داشت.

حضور پروفسور سمیعی، علی نصیریان، خسرو خسروشاهی و ... شاید برای برنامه و تهیه‌کننده‌ای که گویا برای هر قسمت رقمی بالا می‌گیرد، آورده مالی نداشته باشد؛ اما اعتباری دارد که ادامه ساختش را همچنان دنباله‌دار خواهد کرد.

نکته جالب اینکه حواشی اعلامی از سوی رسانه‌ها چه رقم میلیونی برای ساخت هر قسمت از برنامه باشد یا دستمزد مهران مدیری یا همین ماجرای دریافت پول‌های کلان از برخی مهمانان، هیچ وقت تأیید یا رد هم نشده است!

این‌ها اینجا چه می‌کنند؟
روند ساخت و ادامه برنامه پرمخاطب «دورهمی» لازم و مورد طبع سیما و البته بینندگان است. با این حال هر از گاهی حتی در ساخت و حضور میهمانانش نیز به دور تکرار می‌افتد و یا سراغ برخی می‌رود که دلیلی برای گفتگو با آن‌ها پیدا نمی‌شود.

مثال عینی این ماجرا حضور بازیگری دست چندم از سریال «نون. خ» است؛ هدی بازوند که با سریال اخیر اولین تجربه جدی بازیگری‌اش را تجربه کرد و اتفاقاً یکی از نقش‌های فرعی سریال سعید آقاخانی را برعهده داشت؛ اما یکباره سر از برنامه «دورهمی» درآورد!

همین نحوه انتخاب مهمانان در فضای مجازی نیز حتی صدای مخاطبان این برنامه را درآورد؛ همچنان که برخی نوشتند؛

«قشنگ به فقر مهمان خورده دورهمی»، «پس فردا قصاب سرکوچه ما رو هم می‌برن»، «تلویزیون داره به قهقرا می‌ره؛ فقط بذارید بره»، «بذارید دو تا فیلم بازی کنید اون وقت دعوتش کنید»، «کی هست؟»، ««این حجم از بی‌سلیقگی قابل توجیه نیست»، ««آقا مدیری مهمون گیر نیاوردی، رو مام می‌تونی حساب کنیا»، «اگه یه وقت دیدین هفته بعد من مهمانم شک نکنید»، «از جلوی سازمان رد می‌شده گفتن تو هم بیا» و ...

البته پیش از این نیز دست گذاشتن روی چنین سوژه‌هایی به‌مراتب اتفاق افتاده و همین شایعات را برای «دورهمی» همچنان بیشتر می‌کند که لااقل دعوت از میهمانان، آورده مالی برنامه، بودجه، هزینه‌کرد و ... آن چگونه است و به چه کسانی مربوط؟

«دورهمی»‌هایی این چنینی خصوصاً با حضور چهره‌هایی مثل مهران مدیری وجه تمایز برنامه‌های سیماست که تلویزیون باید همه‌جوره آنان را حفظ کند؛ چرا که تا زمانی که مخاطب دارد، برای سیما سود چندوجهی خواهد داشت؛ منتها باید به حواشی آن نیز پاسخ داد!

به نظر صداوسیما به خاطر استقبال مخاطبان از محتوا و برپایی چنین برنامه‌ای، بی‌خیال مکانیسم‌های نظارتی بر آن شده و یا لااقل علاقه‌ای به پرسش و پاسخ درباره این جور اتفاقات نیست.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری آنا، تاریخ انتشار: 31 خرداد 1399، کد خبر: 496644، www.ana.press

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین