پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۶۶۹۱
تعداد نظرات: ۲۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۶
تهیه‌کننده برنامه «کارستون» در پی حاشیه‌های اخیر برنامه‌اش توضیح داد: آنچه که بین کارآفرین محترم و مجری برنامه رخ داد، به خود شرکت‌کننده مربوط می‌شود. چون اکثرا پاسخ هیچ‌یک از سوالات مجری برنامه را نمی‌داد. و بیشتر دنبال حاشیه‌سازی برای خود و دیگران بود.

شعار سال: در سال جهش تولید؛ تلویزیون برنامه‌هایی را برای حمایت از کارآفرینان داخلی تدارک دیده تا با استفاده از ظرفیت آنتن رسانه ملی موجب تقویت تولید داخلی شود. برنامه «کارستون» که بخشی از برنامه «حرف حساب» است، هرشب به صورت زنده روی آنتن شبکه یک سیما می‌رود تا با هدف حمایت از تولید داخلی در هر برنامه شرایط بهتری را برای تولیدکنندگان داخلی ایجاد کند. این برنامه هرشب میزبان دو کارآفرین در زمینه‌های گوناگون تولیدات اقتصادی است.

به تازگی ویدیویی از این برنامه در فضای مجازی پخش شده که در آن مجری اجازه صحبت به فردی که به عنوان تولید‌کننده تلفن همراه معرفی شده را نمی‌دهد و به‌گونه‌ای طرح او را تخریب می‌کند. همین موضوع با حواشی بسیاری در فضای مجازی همراه شده است.

هادی سلیم‌زاده (تهیه‌کننده برنامه حرف حساب) در این‌باره توضیح داد: سابقه عملکرد برنامه ما مشخص بوده و بهتر است که ابتدا فیلم کامل هر موضوعی را ببینیم و بعد درباره آن قضاوت کنیم.  مسئله‌ای که ما با مهمان‌های خود داریم این بوده که آن‌ها به عنوان کسانی که می‌خواهند یک سرمایه‌گذار را پرزنت کنند، باید به تمام پرسش‌های طرح شده از سوی مجری را کاملا صریح و به صورتی درست پاسخ دهند. مثلا باید بگویند که میزان فروششان چقدر بوده؟ یا باید در پاسخ به پرسش کسی که می‌خواهد روی کار آن‌ها سرمایه‌گذاری کند، به صورت تخمینی بگویند، چه زمانی اصل و فرع سرمایه آن‌ها را پس می‌دهند؟

وی افزود: متاسفانه مهمان برنامه ۱۵ تیرماه از پاسخ دادن صریح به سوال‌ها تفره می‌رفت. از سوی دیگر زمان آنتن تلویزیون محدود بوده و باید طبق کنداکتور جلو برویم. از سوی دیگر نیز شاید بالغ بر ۱۰۰۰ نفر هم در لیست انتظار برنامه ما هستند تا بتوانند کسب و کار خود را معرفی کنند؛ لذا ما وظیفه داریم آنچه که مرتبط با بیزینس یک کسب و کار بوده را در کنار پروسه داوری که در برنامه صورت گرفته به گوش مردم برسانیم. شرکت‌کننده مذکور حتی به علت عدم همکاری، حتی در قسمت داوری نیز نتوانست امتیاز طلایی را کسب کند و امتیاز نقره‌ای را گرفت. ولی باز به هر حال از ایشان دعوت کردیم تا در برنامه حضور پیدا کرده و کالای خود را معرفی کنند. چراکه بحث تولید تلفن همراه واقعا برای خود ما هم مهم بود، ولی متاسفانه به هیچکدام از سوالات پاسخ نمی‌دادند و وقت آنتن در حال تلف شدن بود.

 

این تهیه‌کننده در ادامه بیان کرد: فکر کنید یک کارآفرین به صورت رایگان در برنامه تلویزیونی شرکت کرده و یک ربع از آنتن پرمخاطب رسانه ملی به او اختصاص داده شده است، اما به جای پاسخ به سوالات حرف‌های حاشیه‌ای را بیان می‌کنند. همین می‌شود که بعد از ۱۰ دقیقه مجری می‌گوید که زمان شما رو به پایان است و هنوز پاسخ این سوالات را نداده‌اید؛ بنابراین می‌پرسد چقدر فروش داشتید؟ خب جواب این پرسش مشخص بوده و بیشتر از یک کلمه یا جمله نیست. ولی ایشان دنبال این بودند که متاسفانه جواب سوالات را ندهند. نکته دوم هم اینکه فراخوان می‌دادند که بیایید و تجهیزات من را بخرید.

 

وی ادامه داد: ما به همه شرکت‌کنندگان دسترسی در اینستاگرام و وبسایت برنامه را می‌دهیم و یک اپلیکیشن برای ارتباط با مردم را در اختیارشان قرار‌ می‌دهیم و به هر طریقی از آن‌ها حمایت می‌کنیم. بر همین اساس در آنتن تلویزیون موظف هستیم که دیتا پر کنیم. بالاخره نمی‌توانیم بگوییم که ایشان این سوالات را پاسخ ندادند، ما هم تاییدشان کردیم و مردم بروید و با ایشان مشارکت کنید. ولی خب باز علی‌رغم اینکه ایشان این همکاری را نکردند، پست مربوط به او را گذاشتیم. متاسفانه در فضای اینستاگرام خیلی نظام‌مند ۵۰، ۶۰ اکانت در یک ساعت مشخص شروع به فحاشی کردند و خیلی حرف‌های ناسزا و رکیک بیان کردند. این مشخص می‌کند که این شخص بیشتر به دنبال حاشیه‌سازی بوده تا کار دیگر. چراکه فضای برنامه برای تمام شرکت‌کننده‌های قبلی فضای مثبتی بوده و تک به تک بچه‌ها تماس گرفته و از تغییر زندگی خودشان تشکر می‌کنند. بر همین اساس من مقداری حس کردم که ایشان بیشتر از هرچیزی به دنبال حاشیه‌سازی هستند.

 

سلیم‌زاده در پاسخ به این پرسش که آیا خود شرکت‌کننده چنین حملاتی را در فضای اینستاگرام انجام داده، اظهار داشت: بله. چراکه بعد از اتمام برنامه اول استودیو را ترک نمی‌کردند و شروع به داد و بیداد کردن که من شکایت می‌کنم و پدر شما را در می‌آورم. چراکه به جا‌هایی که باید متصل هستم. باز هم با وجود این اتفاقات ما صفحه ایشان در اینستاگرام را نگه داشتیم، ولی سیری از فحش و دشنام آمد که دیگر مجبور شدیم پست ایشان را آرشیو کنیم، ولی هنوز در سایت برنامه صفحه دارند. چون هدف ما واقعا حمایت از تولید است. منتها تولید شفاف. اینکه بیایند با قیمت ۱ یا ۲ میلیارد تومان خط تولیدی را بفروشند بدون اینکه اطلاعات اقتصادی درستی بدهند، درست نیست.

وی ادامه داد: یعنی شما می‌گویید بیا خط تولید من را بخر، ولی نمی‌خواهید به سوالات من درباره خط تولیدتان جواب دهید.  اولین سوال این است که اگر این را خریدم چقدر می‌توانم تولید کنم و بفروشم؟ بعد بگوییم که این را نمی‌گویم؛ شما بخرید خودتان بعدا متوجه می‌شوید. خب این کار درستی نیست و هیچ عقل سلیمی چنین کاری را انجام نمی‌دهد. اگر هم قرار باشد افراد بخواهند روی پروژه‌هایی سرمایه‌گذاری کنند، موضوعات مختلف برای آن‌ها باید شفاف باشند. یعنی من این پول را بگذارم و ببینم بازار محصولی که تولید می‌کند یعنی بازگشت سرمایه من چقدر است؟ ریسک آن چقدر است و رقبا چه کسانی هستند؟ فضا به این صورت است، ولی ایشان دنبال پاسخگویی نبودند و دنبال طفره رفتن و یک سری تبلیغات کلی ما خیلی خوبیم بودن. خوب بودن خط کش و مقیاس دارد و شما باید آن مقیاس را بگیرید.  اگر فیلم کامل را ببنید تقریبا به زور یکی دو تا از این اطلاعات را دادند و بعد از برنامه هم چنین شرایطی را پیش آوردن.  

سلیم‌زاده درباره اینکه چرا در گزینش اولیه افراد با دقت بیشتری عمل نشده تا چنین اتفاقاتی رخ ندهد، اظهار داشت: عمدتا قبل از اینکه افراد بخواهند روی آنتن بیایند همه چیز خوب و خیلی جذاب بوده و همه از آن استقبال می‌کنند. همانطور که گفتم ما یک لیست انتظار ۱۰۰۰ نفره داریم، ولی روزانه بیش از دو نفر را نمی‌توانیم بینیم من حتی ایشان را هم الویت دادم. چون بالاخره محصول تلفن همراه محصول مهمی است و بازار خوب داخلی دارد و ما دنبال این هستیم که بازار رونق بگیرد. در واقع رئیس شرکت جی ال ایکس هم جز مهمان‌های ما هستند که قرار است در آینده به برنامه بیایند. البته چند شرکت دیگر هم در حوزه موبایل بودند، ولی ما گفتیم از کوچکترین شروع کنیم که این کارش بیشتر رونق بگیرد.

این تهیه‌کننده در ادامه بیان کرد:، ولی خب متاسفانه ایشان دنبال این هستند که یک پولی بگیرند و کاری کنند و سرمایه‌گذار را به آینده حوالی دهند. یعنی شما بیا با ۱ یا ۲ میلیارد این خط تولید را بخر، ولی اینکه چه شود بعدا مشخص می‌شود. خب این در واقع رسالت برنامه ماست که باید بازسازی شود تا دیگر در هچل نیفتیم و آگاهانه این کار را انجام دهیم. چون اکنون ۲۰۰ شرکت دیگر هم هست که می‌توان روی آن‌ها سرمایه گذاری کرد.     

وی در پایان گفت: تاکنون نزدیک به ۵۰۰ کارآفرین از حوزه‌های مختلف به برنامه آوردیم که اتفاقات خیلی ویژه‌ای برای آن‌ها رخ داده و سرمایه‌گذاری مردمی تا سقف ۵ میلیارد تومان برایشان اتفاق افتاده است. اعطای نمایندگی‌های فروش متعدد برای تک تک عزیزان از کسی که یک کسب و کار خانگی دو سه تومانی را معرفی کرده تا فردی که کسب و کار ۱۰۰ میلیارد یا ۲۰۰ میلیارد تومانی داشته است. این تارگت برنامه ماست.

 

تعداد بازدید : 2548

 

 

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری کار ایران «ایلنا»، به تاریخ: ۱۸ تیر ۱۳۹۹، کد خبر: ۹۳۷۲۱۲، www.ilna.news

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱۰
کربلایی
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۳
3
21
برخورد بی شعورانه مجری و دفاع بی شعورانه تهیه کننده برنامه هیچ توجیهی نداره . اینها خائنین تولید ملی هستند. محصولشان خیلی ارزشمند بود و بی ارزش دیدگاه مجری و تهیه کننده هست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۹
من اولش دفاع تهیه کننده رو خوندم و یه طرفه به قاضی رفتم..ولی وقتی م رو دیدم واقعاخونم به جوش اومد.اصلا برخوردخوبی نداشت مجری ..مثل یه عقده ای احمق رفتار کرد
سید مرتضی محمودزاده
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۷
سلام> در هر صورت حس های مختلف یا افکار مختلف در یک زمان امکان داره واکنش های مختلفی در انسان ایجاد کنه. ولی به نظر من این بروخورد درست نبود. یک بخش هاییش درسته که تهیه کننده گفته. به دلیل نداشتن وقت باید سریع بگید در سال 98 مثلا ایکس درصد سود کردیم. ولی در بعضی موارد مجری خوب صحبت نکرده که باید ببینم در ان شرایط چه چیزی باعث این رفتار شده. موفق باشید. به نظر من بی احترامی نکنیم یک اشتباهی رخ داد برگفته از یک حسه نه ربطی به شعور داره نه ربطی به ادب و.... این اتفاق برای ما هم افتاده ولی چون محیطش کوچیک بوده گندش در نیومده.
امید
United States of America
۰۱:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۴
2
24
من این برنامه رو‌ دیدم. برخورد تحقیرآمیز مجری برایم حیرت اور بود. ولی با خودم فکر کردم مجری سر خود کسی را اینجور تحقیر نمیکند و حتما این موضوع مورد هماهنگی و با هدایت تهیه کننده و سران ارشد صدا و سیما بوده. اکنون که این حمایت تهیه کننده از مجری رو میبینم کاملا مطمین شدم. این یک برنامه در جهت آسیب رساندن و تحقیر یک کارافرین بود و حتما عامدانه بوده . چون شاید منافع دلالان مرتبط با صدا و سیما رو به خطر انداخته. و این که ایشان را دعوت کنند و بعد تحقیر کنند بهترین راه خارج کردن این فرد کارآفرین و نخبه بوده است. ولی خدا جای حق است و من و‌همه جامعه ایران به حقانیت این فرد پی بردیم و رذالت صدا و سیما بر همه آشکار شد.
سارا
Iran (Islamic Republic of)
۰۶:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۵
0
18
باسلام در سال جهش تولید به نظرم این اتفاق در صدا وسیمای ملی که باید مروج تولید در کشور وحمایت از کارآفرینان باشد یک فاجعه است با این برخورد ها فقط جوانان عزیز کشور رو ناامید می کنید
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۵
0
23
و اون قسمتی رو هم بگین که با حالت تحقیر آمیز 200 میلیون سود کار آفرینی رو که تازه اول راه بود رو کم میدونست و بهش می گفت تو جای اشتباهی سرمایه گزاری کردی یعنی غلط کردی رفتی تلفن همراه درست کنی و این ارزش نیست که ما موارد مصرفی مون رو خودمون تولید کنیم. رسانه میلی بهتره ....... بگیره و اگر مدیران ........ صفت این تلویزیون از کسی حمایت نمی کنن، لااقل دهان شونو ببندن در ضمن این آقای مجری .....، در زمینه تولید خودرو هم برامون نظر می داد و می گفت که ما نباید تمام قطعات خودرومون رو داخلی کنیم و کسایی که به دنبال داخلی سازین اشتباه می کنن . نوچه های امثال عیسی ........ ، هم همین مزخرفات رو واسه شکستن کمر کشاورز ایرانی می گفتن .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۹
خنده دار ترین قسمت ک بهتره بگم احمقانه ترین قسمتش اونجاس ک میگه پس ب خاک سیاه نشستی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۶
0
16
خیلی جالبه یه نفر اینقدر مرد بوده که بیاد توی این کشور با این اوضاع گوشی تولید کنه ،بعد مجری....... بجای حمایت از تولید داخل ،خردش کنه خیلی سوال برانگیزه ،بعد میگن چرا پیشرفت نمی کنیم .خب تا افرادی مثل تو توی این کشور باشن که اسم برنامشونم حمایت از کار افرینه (وفقط اسمشه)در عمل باکار افرین اینجوری برخورد می کنن ،هیچ پیشرفتی حاصل نمیشه که هیچ ،میشه وضع الان مملکت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
0
13
افرادی مثل همین اقای مجری وحامیانش= که مدعی اصلاح طلبی هستند .بشدت درغربزدگی افراطی وتند رون. اینا ازبالا اب میخورن .یقینا تااینگونه افراد درکارهای مدیریتی واجرائی وتصمیم گیری کشور وجود دارن همینگونه تاکنون درعمل ثابت کرده اند نخاهن گذاشت کشور قدمی بسوی استقلال وتوسعه پیش بره
علی
United States of America
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
1
16
این جوان کاری کرده شاهکار اونوقت مجری چنان تحقیرش میکنه که مارو از دشمنان بی نیاز کرد.وقتی شعور درحد صفر باشه بایدهم جوان نخبه رو بجای تشویق ناامید وتحقیرکنه ای مسئولان صداوسیما این مجری باید اخراج شود ودوباره یک برنامه درست بااین جوان مبتکر ساخته بشه.مجری دقیقا عکس دستور رهبر معظم انقلاب حرف میزنه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۷
0
9
خاک برسرت مجری بیسواد
اگه خانوم میبودو زیباکه غلط میکردی ایجورسوال کنی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۷
1
7
هرچی آدم بی ادب و بی سوادو آوردن تو تلویزیون کردن مجری . تادلشون میخواد حرفهای بی ارزش بار مهموناشون میکنن و در واقع عقده های حقارتشونو اینطوری خالی میکنن تا بگن ما هم وجود داریم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۹
0
9
وظیفه ی تک تک ماست که از این جوان نخبه ی جسورِ موفق , ولو شده با همین نوشته هایمان حمایت کنیم آنطور که آدم های خائنی مثل این آقای مجری, دیگر جایی برای ماندن و حرف زدن وخیانت کردن نداشته باشند.
احمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
0
5
لعنت بر مجری بیسواد و غرب زده . خاک بر سر وطن فروشش. بی غیرت از اینا من ندیدم. نون شون از صدا سیمای ایران هست و پشت پا به کشورشون میزنن. باید اینا رو با لگد پرت کرد بیرون . خاک بر سر این بی غیرت. درود به شرف این کار افرین عزیز.
زینب رحمتی
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۶
0
4
سلام واقعا این چه برخوردی با ی جوان شاغل هست اون هم جلوي دوربین
باید مجری از این طرز صحبتش معذرت خواهی کنه
بی اددددب
حمید برادر
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۶
1
3
با سلام من واقعا عاشق آقای اسفندیاری بودم و همیشه تحسینش میکردم ولی وقتی ویدیو ایشان را با سازنده موبایل دیدم بسیار متعجب شدم و شدیدا عصبانی شدم که چطور ایشان این برخورد را انجام داد است به هر حال باید ایشان رسما از همه عذر خواهی نماید
محند
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۸
0
2
تا وقتیکه این تفکرات و توکشور داریم پیشرفت نمی کنیم چون تفکر این مجری،تفکر یه نفر نیست تفکر چندین ملیون انسانه که هنوز ایرانو خودمونوباور ندارن
حسن زارعی
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
0
2
با سلام خدمت شما. متاسفانه این موضوع برای بنده هم اتفاق افتاد. من برای شرکت در این برنامه ثبت نام کرده بودم. من بنیانگذار استارتاپ شیرینیا هستم که به تازگی راه اندازی شده. در مدت کوتاه فعالیتمان توانستیم جزو ۵ سایت برتر جشنواره وب ایران در بخش غذا و نوشیدنی شویم. هدف ما کمک به کسب‌وکارهای خانگی هستش ک در زمینه تولید کیک و شیرینی فعالیت می‌کنند. در اوضاع کرونا ما نیاز به اینگونه حمایت‌ها داریم ک بتوانیم به کسب‌وکارهای خانگی کمک کنیم تا فروش بیشتری داشته باشند. برای همین هم اقدام کردیم برای شرکت در این برنامه! اما متاسفانه کارشناس برنامه ک تماس گرفت و صحبت کردیم میزان فروش و سود را که اعلام کردم گفت شما سودتان کم بوده و جذابیتی برای ما و مخاطب نخواهید داشت. گفتم شرایط کرونا باعث شده که درآمد کمتر بشه اما متاسفانه ایشان به شدت پیگیر سود بودند!!!
اسم برنامه جشنواره کارآفرینی هستش، اما به نظرم بهتر بود ک اسم برنامه میشد جشنواره ناکارآفرینی و سودبازی!!! کلا معنا و مفهوم کارآفرینی را تغییر دادند!! اگر من صرفا به دنبال سود بودم ک میرفتم سکه و دلار میخریدم و دنبال دردسرهای شیرین کارآفرینی نمیرفتم.
به کارشناس گفتم حمایت کنید ک بیشتر دیده بشیم و سود بیشتری کنیم! میگویند شما اول برید سود کنید و وقتی میزان سودتان از جذابیت خوبی برخوردار بود به ما زنگ بزنید تا حمایتتان کنیم!!!!
من واقعا اون لحظه نمیدونستم چی بگم و فقط خداحافظی کردم. با مجری برنامه ک در اینستاگرام صحبت کردم میگوید شما بگرد دنبال یه برنامه که مرتبط به کار خودته پیدا کن!!!
این هم از این نوع حمایت!!!
مرغ
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۷
0
1
همش مسقزه بازی هست
من
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
0
0
امروز در مورد رکورد شکنی درختان گردوی تولید شده صحبت میکردن که دو جوان ایرانی ال کردن و بل کردن !! به همه حا از عراق و افغانستان و... دارن درختهای پیوندی گردو صادر میکنن و رکورد تولید گردو رو در هکتار شکستن و تولید افزایش یافت و....... حالا سوال من اینه ، حالا که اینهمه ما تولیدات مختلف در همه زمینه ها داریم و اینجوری رکورد میزنیم و هر روز تولیداتمون و صادراتمون افزایش داره !!! چرا قیمت همه چی دولا پهنا شده !!!!؟؟؟؟ مثلا اینجوری که گردو تولید شده ، واسه چی کیلویی ۲۰۰ هزارتومان رو هم رد کرده و داره صعودی میره!!!؟؟؟؟؟
ابراهیم شکاری
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
0
2
با سلام و عرض ادب من واقعا از برخورد تحقیر آمیز این مجری محترم واقعا شکه شدم در سالی که رهبر انقلاب حمایت از تو لید را نام گذاریفرمودن این مجری محترم عملا برخلاف فرمایشاتمقام محترم برخورد کرد بطوری کهار آفرین محترم از تولیدش خجالت زده و عرق میریخت که به نظر من اون عرق کردن عرق شرافت بود ولی مجری غربگرا بایستی خجالت بکشد نظر من اخراج چنین افراد از صدا و سیماست درود به کار آفرین ایرانی
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۰
0
0
اگه مجری اخراج نشه ظلمه ‌...خود مجری هیچی نشده تو این عمرش اومده این و اونو مسخره میکنه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین