پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۳۵۳۹
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۶
اگرچه اکنون در مسند قدرت نیست و شنیده‌ها حاکی از آن است که به همراه خانواده و برای در امان ماندن از ویروس کرونا به بلغارستان پناه برده، اما این روز‌ها در ذهن مستاجران بخت برگشته و آرزومندان خرید خانه، تنها یک نام بیش از سایرین تداعی می‌شود و آن کسی نیست جز «عباس آخوندی»!

شعار سال: آخوندی با سابقه ۹ ساله وزارت مسکن در دولت‌های سازندگی و اعتدال، زمامداری ۶ ساله بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و عضویت در ادوار گوناگون سازمان نظام مهندسی ساختمان، بعنوان اصلی‌ترین فرد در سیاستگذاری‎های حوزه مسکن طی چهار دهه اخیر پس از پیروزی انقلاب محسوب می‌شود و بدیهی است که اکنون باید بعنوان متهم ردیف اول در نابسامانی اوضاع مسکن، پاسخگوی عملکرد خود باشد.

جالب آنکه آخوندی به تنهایی رکورددار افزایش بهای هر متر مربع مسکن نیز هست! دهه هفتاد و زمانی که نامبرده وزیر مسکن دولت دوم هاشمی رفسنجانی بود، هر متر واحد مسکونی در عرض چهار سال با صدوپنجاه درصد افزایش، فشاری کمرشکن را بر خانه اولی‎ها وارد آورد. جالب آنکه قیمت هر متر واحد مسکونی همزمان با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید، در حدود سه میلیون تومان بود که تنها طی هفت سال -که بیش از پنج سال آن با مسئولیت مستقیم عباس آخوندی همراه بوده است- این رقم با افزایش بیش از پانصد درصدی، به رقم هفده میلیون تومان رسیده است!

عملکرد فاجعه بار آخوندی در زمان تصدی وزارتخانه راه و شهرسازی نیاز به توضیح و تشریح ندارد؛ چه آنکه همگان افتضاحاتی همچون «سنگ اندازی در تحویل واحد‌های مسکن مهر به متقاضیان»، «گرانی افسارگسیخته اجاره بها و قیمت مسکن»، «جلوگیری از تصویب طرح مالیات بر خانه‌های خالی از سکنه»، «بی مسئولیتی در قبال حوادثی، چون سوانح قطار تبریز/مشهد و هواپیمای تهران/یاسوج»، «عدم پاسخگویی درباره وضعیت اسکان زلزله زدگان کرمانشاهی» و ده‎ها مورد دیگر را مقابل چشمان خود دیده اند!

افزون بر این، آخوندی که بعنوان یکی از رکورددارترین وزراء در استیضاح نیز محسوب می‌شود، بار‌ها توانست با لابی‌های پشت پرده نظر نمایندگان موافق استیضاح را برگرداند بحدی که چندی پیش نماینده مردم نجف آباد در مجلس دهم با افشاگری در این باره گفت: «در روند استیضاح عباس آخوندی تعدادی از نمایندگان برای انصراف از استیضاح.

آپارتمان‌هایی را دریافت کردند که بزرگ‌ترین آن واحدی ۲۸۷ متری در الهیه به یکی از نمایندگان بود.»!

از سوی دیگر، حواشی اقتصادی و رانتی پیرامون نامبرده نیز بسیار است. فارغ از افشاگری جمعی از دانشجویان عدالتخواه درباره ویلای ده‌ها میلیاردی آخوندی در لواسانات، شواهد امر حکایت از آن دارند که فرزندان وی به همراه حسین عبده تبریزی (مشاور وزیر وقت شهرسازی) و اصغر فخریه کاشان (قائم مقام آخوندی)، در هیات مدیره چندین شرکت سهامی عام (دولتی) عضویت دارند که اتفاقاً موعد تاسیس و آغاز به کار بسیاری از این شرکت‌ها همزمان با روی کارآمدن مجدد آخوندی به وزارتخانه باز می‌گردد.

با این همه، جا دارد تا دستگاه‌های نظارتی بالاخص دستگاه قضا و مدعی العموم به پرونده گرانی افسارگسیخته در بازار مسکن و اجاره بها ورود کرده و مسببان و مقصران اصلی رقم خوردن این فاجعه را که اینک با خاطری آسوده در آن سوی مرز‌ها روزگار می‌گذرانند، بازخواست نمایند.

شعار سال،  با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از سایت خبری صراط نیوز ، تاریخ انتشار 1 تیر    99، کد خبر:   510080، www.seratnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین