پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۴۱۶۲
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۰
عباس آخوندی بیان داشته است که مسکن مهر باعث تشدید مهاجرت از روستاها به شهرها شده است. باید از ایشان پرسید که در شرایطی که تنها حدود 30 درصد جمعیت کشور ، روستائی است، مسکن مهر ، چه تاثیر معناداری بر این جمعیت 30 درصدی می تواند داشته باشد؟ در حالی که شرط ثبت نام، اقامت چند ساله در شهر مورد درخواست بوده، چقدر تخلف منجر به اخذ مسکن مهر می تواند اتفاق افتاده باشد؟ و .... .
شعار سال:عباس آخوندی بیان داشته است که مسکن مهر باعث تشدید مهاجرت از روستاها به شهرها شده است. باید از ایشان پرسید که در شرایطی که تنها حدود 30 درصد جمعیت کشور ، روستائی است، مسکن مهر ، چه تاثیر معناداری بر این جمعیت 30 درصدی می تواند داشته باشد؟ در حالی که شرط ثبت نام، اقامت چند ساله در شهر مورد درخواست بوده، چقدر تخلف منجر به اخذ مسکن مهر می تواند اتفاق افتاده باشد؟اگر صحبت آقای آخوندی، نقد برنامه دکتر احمدی نژاد بوده باشد نیز تحلیل اشتباهی ارایه داده اند، چرا که مهاجرت معکوس کاملا عملیاتی امری ممکن بوده و حتی در شرایط حاضر در حال اجرا است .

اگر منظور آقای آخوندی از مهاجرت ، بحث اجاره و خرید آسانتر مسکن مهر توسط روستائیان و تسهیل در مهاجرت آنهاست، باید پرسید که این مهاجرت ، خود معلول عواملی نظیر اشتغال ، درآمد ، مشکلات زندگی و تولید در روستا و .... است، لذا محوریت بخشی به مسکن مهر، موضوعیت نداشته و تحلیل های مرتبط با آن از مشروعیت لازم برخوردار نخواهد بود.به منظور قضاوت بهتر خوانندگان، عین صحبت های آقای آخوندی در ادامه متن ارایه گردیده است
 
آخوندی بیان داشت ، در سال ۸۴ که رئیس جمهور(محمود احمدی نژاد) صحبت می‌کرد، همه کسانی که اندیشه‌ای داشتند می‌دانستند که پشت آن حرف‌ها جز توهم و اغتشاش فکری چیز دیگری نیست. خاطرم هست که در سال ۸۴ تلویزیون می‌دیدم، از ایشان پرسیدند که نظر شما نسبت به مهاجرت روستاییان به شهر چیست؟ پاسخ داد ما اول روستاییان را در روستای خودشان تثبیت کنیم. بعد مهاجرت از شهر به روستا راه می‌اندازیم و این شدنی است. درست که این سخن خیلی متقاعد کننده و دل‌نشین بود. ولی، از بیخ و بن بی‌اساس بود. بله، لایه‌ رویین نهایتا با سختی و برخی کمک‌های رای آورد ولی، افراد صاحب اندیشه فهمیدند که این حرف کاملا بی‌بنیان است. در عمل هم، بخش عمده‌ای مسکن مهر که ساخته شد باعث تشدید مهاجرت روستا به شهر شد.

اختصاصی پایگاه تحلیلی- خبری شعار سال
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین