پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۳۶۵۲
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۵
دارنده مدال طلای المپیک لندن گفت: واکشن‌های منفی از سوی افرادی است که هیچ جایگاهی در وزنه‌برداری ندارند.

شعار سال: مهرزاد خلیلیان به عنوان دبیرکل ستاد ملی مبارزه با دوپینگ ایران «نادو» اعلام کرد در سال ٢٠١٩، یک هزار و ٢٣٠ نمونه‌گیری از ورزشکاران داشتیم که ٥٥ نمونه مثبت بود که میزان ۴/۴ درصد از نمونه‌ها را شامل می‌شود. در بین فدراسیون‌ها، فوتبال با ٣٧٧ نمونه گرفته شده در صدر قرار گرفت و بیشترین نمونه مثبت هم از فدراسیون وزنه برداری با ١١ نمونه مثبت بود.

در همین راستا بهداد سلیمی، دارنده مدال طلای المپیک لندن، اظهار کرد: متاسفانه در طول چند سال گذشته بحث دوپینگ در ورزنه‌برداری آن‌هم در سطح جهانی برای ما مشکل‌ساز شده است. البته با توجه به نظارت‌هایی که فدراسیون روی تیم‌های ملی دارد این اتفاق را در بحث بین‌المللی خیلی شاهد نبودیم. ولی در سطح پایه باید بازنگری در سیاست‌گذاری فدراسیون انجام شود و به مربیان این رده سنی اطلاع‌رسانی شود. چون احساس می‌کنم مشکل اساسی در همین بخش است، قطعا وقتی مربیان شناخت کامل به مکمل‌های غذایی داشته باشند کمتر شاهد این جریانات خواهیم بود.

او در مورد تعویق المپیک توضیح داد: چند رشته در ایران هستند رنکینگ کاروان ایران را در رقابت‌های بین‌المللی بالا می‌برند. وزنه‌برداری هم خوشبختانه یکی از این رشته‌هاست اما قطعا با تعویق المپیک اگر روند سایر مسابقات و اردوها به این شکل باشد با افت محسوسی مواجه خواهیم شد.

قهرمان جهان در ادامه در خصوص واکنش‌های منفی که نسبت صحبت‌هایش در مورد دست‌های پشت پرده در المپیک ریو توضیح داد: من سعی می‌کنم همیشه بر اساس مدرک و سند حرفی را بزنم و خوشبختانه همیشه هم با مردم صادق بودم هم با مسئولین. در مورد واکنش‌ها هم توجه خاصی به آنها ندارم چراکه همه این بازخوردها از طرف اشخاصی بود که هیچ جایگاهی در جامعه وزنه‌برداری ندارند و فقط با این کار به دنبال این هستند به زور خود را وارد گود کنند.

سلیمی در پایان با اشاره به روز جهانی المپیک گفت: کمیته ملی المپیک در خصوص بزرگداشت این روز اقدام خوبی را انجام داده و هر ماه از تندیس ۵ نفر از قهرمانان رونمایی می‌شود. به عنوان کسی که قهرمان المپیک بودم از این اتفاق بسیار خوشحالم‌. 

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری برنا، کد خبر: 1019367، تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۳۹۹، www.borna.news

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین