پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۳۸۳۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۰
مدال طلای علیرضا یوسفی در المپیک جوانان آرژانتین پس از خداحافظی بهداد سلیمی از وزنه‌برداری می‌تواند امیدی به آینده این رشته ورزشی در ایران و کسب مدال طلای وزنه‌برداری در دسته فوق‌سنگین باشد. با این حال اما اینکه چه‌کسی این قهرمانان را کشف کرده به چالشی میان فدراسیون و برخی از پیشکسوتان وزنه‌برداری تبدیل شده است. فدراسیون، این قهرمانی را به‌حساب خود زده و پیشکسوتان و مربیان سازنده وزنه‌برداری آن را به چالش کشیده‌اند. آنها معتقدند که قهرمانان ورزشی «دسترنج زحمات و تیزبینی آنها در کشف ستاره‌های ملی» هستند اما در انزوا و گمنامی به‌سر می‌برند و هیچ‌کس پس از قهرمانی به فکر آنها نیست.

شعار سال: پس از قهرمانی یوسفی در آرژانتین علی مرادی گفته است که این از دستاوردهای استعدادیابی فدراسیون است، مسئله‌ای که قاسم غزالیان از مربیان مازندرانی که بهداد سلیمی یکی از شناخته‌شده‌ترین شاگردان اوست و در نوجوانی توسط غزالیان کشف و در نهایت به عرصه قهرمانی معرفی شده، به‌شدت از فدراسیون انتقاد می‌کند. او می‌گوید که علیرضا یوسفی از شاگردان اوست و توسط وی کشف و به اردوهای ملی معرفی شده، این مربی کهنه‌کار از بی‌توجهی مسئولان و متولیان وزنه‌برداری گلایه دارد و معتقد است مربیان سازنده هیچ‌گاه در ایران به آنچه باید نرسیده‌اند؛«در طول سال‌ها حضورم در عرصه استعدادیابی و مربیگری وزنه‌برداری، ۳۵ قهرمان در رده‌های مختلف آسیایی، جهانی و المپیک را به دنیای قهرمانی معرفی کرده‌ام.

من از سال‌ها قبل با حضور در مدارس و سر کلاس‌ها به استعدادیابی در وزنه‌برداری پرداختم و همین نفرات را سال‌ها در باشگاه‌های قدیمی و معمولی در شهر قائمشهر ساخته و پرداخته و روانه دنیای قهرمانی کرده‌ام.» او که با مهر گفت‌وگو می‌کرد با گلایه از اظهارات اخیر علی مرادی- رئیس فدراسیون وزنه‌برداری- درخصوص سازندگی در این رشته گفت: «وی بعد از قهرمانی علیرضا یوسفی در المپیک جوانان اعلام کرد این قهرمانان ثمره پشتوانه‌سازی‌ و برنامه‌های بلندمدت استعدادیابی فدراسیون هستند اما باید پرسید علی مرادی در طول سالیانی که ما به کشف و پرورش استعدادها پرداختیم،کجا بوده که ما او را ندیدیم! رئیس فدراسیون و همکارانش به‌رغم شعارهای همیشگی، نه‌تنها در بحث سازندگی کار خاصی نکرده‌اند بلکه نحوه رفتار با مربیان سازنده را هم نمی‌دانند. متأسفانه فدراسیون وزنه‌برداری سال‌هاست که مربیان سازنده را فراموش کرده و آقایان عادت کرده‌اند ثمره زحمات و تلاش مربیان را جذب کنند و هنگام قهرمانی در جلوی صف بایستند و افتخارات را به‌خود نسبت دهند».

غزالیان البته تنها مربی سازنده‌ای نیست که از فدراسیون وزنه‌برداری به‌دلیل قطع ارتباط با مربیان پایه انتقاد می‌کند. گروهی از مربیان پایه وزنه‌برداری از آنچه بزرگ‌نمایی فدراسیون در نتایج مسابقات بین‌المللی می‌نامند به‌شدت انتقاد می‌کنند و می‌گویند که یکی از عادت‌های فدراسیون علی مرادی است. یکی از آنها محمد نوری- مربی تیم‌های پایه- است که با بیان اینکه تیم ملی وزنه‌برداری ایران کار بسیار سختی را در رقابت‌های جهانی پیش رو دارد، می‌گوید: «متأسفانه آقایان طوری جلوه داده‌اند که انگار همه‌‌چیز در وزنه‌برداری رو به رشد و عالی است و تیم ملی ایران می‌تواند به راحتی یک‌بار دیگر عنوان قهرمانی سال گذشته خود را تکرار کند». به گفته نوری، فدراسیون وزنه‌برداری در موضوع استعدادیابی دچار شعار‌زدگی‌ است؛«فدراسیون وزنه‌برداری با تبلیغات گسترده، خبر از استعدادیابی در این رشته می‌دهد و مدام می‌گوید در حال استعدادیابی و پشتوانه‌سازی‌ بوده، اما واقعیت چیز دیگری است. استعدادیابی و پشتوانه‌سازی‌، کار تخصصی و تجربی مربیانی است که سال‌ها در این عرصه زحمت کشیده‌اند و با یک نگاه می‌توانند پتانسیل‌های موجود این رشته را شناسایی و جذب کنند».

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه همشهری تاریخ انتشار 26مهر 97، کدمطلب: 34532، www.newspaper.hamshahri.org


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۳۰
0
0
هیچ وقت وزنه برداری ایران ضعیف نمیمونه
ح.ن76
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین