پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۳۱۲۶
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۵
حسن یزدانی و شهربانو منصوریان، به عنوان برترین های اخلاق ورزش کشور در سال ۹۶ انتخاب شدند.

شعارسال: نهمین همایش فرزندان آفتاب روز (دوشنبه) با حضور «مسعود پزشکیان» نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی، «پروانه سلحشوری» نماینده تهران، «طیبه سیاوشی» نماینده تهران، «غلامرضا تاجگردون» نماینده مجلس، «محمدرضا داورزنی» معاون توسعه ورزش حرفه ای و قهرمانی ، «امیررضا خادم» معاون حقوقی و پارلمانی و «عبدالحمید احمدی» معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی وزیر ورزش و جوانان در سالن همایش های وزارت نفت آغاز شد.

«مهدی تاج» رییس فدراسیون فوتبال، دادگر رییس فدراسیون تیراندازی، رییس فدراسیون جانبازان و معلولین، گل محمدی مدیرکل ورزش استان تهران، سعید راد بازیگر سینما، حسین کلانی پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس، پورکیانی رییس فدراسیون ورزش های دانشگاهی و برخی دیگر از قهرمانان و مدال آوران رشته های ورزشی و علاقمندان به ورزش از جمله افراد حاضر در این همایش هستند.

در ابتدای این مراسم با حضور پروانه سلحشوری و حسین کلانی از پنج دانشجوی برتر ورزشکار اخلاق مدار تجلیل به عمل آمد.

پروانه سلحشوری نماینده تهران دراین رابطه گفت: نمایندگان مجلس به منظور اعتلای ورزش در کشور از هیچ کوششی دریغ نمی کنند.

وی ادامه داد: درهمین رابطه تلاش هایی برای رفع برخی محدودیت ها در زمینه ورزش بانوان صورت گرفت که این تلاش ها همچنان ادامه خواهد داشت.

این نماینده مجلس با اشاره به مصوبات مجلس برای افزایش بودجه ورزش کشور، گفت: ورزش پایه اخلاق و سلامت جامعه است و در جامعه ما که سطح شادی پایین است، ورزش می تواند به کمک مردم بیاید.

«محمدرضا تابش» رییس فراکسیون ورزش مجلس نیز در این مراسم گفت: امروز ورزش جزیی از زندگی مردم است که صدها هزار نفر مشغول به فعالیت در آن هستند؛ ورزش در حل برخی از مسایل سیاسی هم نقش آفرین است که بازی های المپیک زمستانی کره جنوبی از این دست فعالیت هاست.

نماینده اردکان تاکید کرد :دولت باید دست از تصدی گری در ورزش بردارد و کار را به اهل ورزش بسپارد.

وی به حضور بانوان در جریان دیدار تیم ملی بسکتبال با تیم ملی عراق اشاره کرد و گفت:موانع بر سر راه خانم ها برای فعالیت های ورزشی و حضور آنان در ورزشگاه ها زیاد و باید برداشته شود.

همایش فرزندان آفتاب همه ساله در روزهای پایانی سال با همت موسسه نسل آفتاب به منظور معرفی برترین های اخلاق در بخش های ورزشکاران زن و مرد، مربیان زن و مرد، روسای فدراسیون ها، مدیران کل استان ها و مدیران باشگاه ها برگزار می شود، امسال نیز در تاریخ هفت اسفندماه کار خود را برای نهمین دوره پیگیری خواهد کرد.

در همین راستا هیات داوران نهمین دوره همایش فرزندان آفتاب با حضور مصطفی هاشمی طبا رییس اسبق سازمان تربیت بدنی، امیررضا خادم(معاونت حقوقی، امور مجلس و هماهنگی امور استانهای وزارت ورزش و جوانان)، عبدالحمید احمدی(معاونت فرهنگی، آموزشی و پژوهشی وزارت ورزش و جوانان)، فریبا محمدیان (معاونت ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان)، ایرج رحمانی(مدیرکل امور استانهای وزارت ورزش و جوانان)، پورکیانی (مدیرکل تربیت بدنی وزارت علوم) و شروین اسبقیان(مدیرکل دفتر امور مشترک فدراسیون ها و باشگاهها) تشکیل و نفرات زیر به عنوان نامزد در بخش های مختلف معرفی شدند.

**ورزشکاران مرد :

علی اصغر حسن زاده (فوتسال)، علی هاشمی (وزنه برداری)، سهراب مرادی (وزنه برداری) و حسن یزدانی (کشتی).

بر این اساس و با رای هیات داوران حسن یزدانی به عنوان ورزشکار اخلاق مدار این دوره همایش نسل آفتاب انتخاب شد.

**ورزشکاران زن:

الهه احمدی (تیراندازی)، شهربانو منصوریان (ووشو)، ندا شهسواری (تنیس روی میز)، فرشته کریمی (فوتسال) و کیمیا علیزاده (تکواندو).

از بین نامزدهای ورزشکار زن شهربانو منصوریان به عنوان منتخب همایش ورزشکاران اخلاق مدار معرفی شد.

**مربیان مرد :

علی دایی (فوتبال)، حسین اوجاقی (ووشو)، علی اشکانی (کشتی)، محمدجواد وکیلی (والیبال)و هادی مهدوی کیا (فوتبال).

از بین نامزدهای مربی مرد، محمدجواد وکیلی به عنوان برترین مربی اخلاق مدار انتخاب شد.

**مربیان زن :

شادی پریدر (شطرنج)، مهرو کمرانی (تکواندو) و سمانه خوش قدم (کاراته).

هیات داوران همچنین از بین نامزدهای اخلاق مدار مربی زن، جایزه خود را در همایش امسال به شادی پریدر تقدیم کرد.

**روسای فدراسیون‌ها :

رسول خادم (کشتی)، مهدی تاج (فوتبال)، فضل الله باقرزاده (شمشیربازی)، فاطمه هاشمی رییس فدراسیون ورزشی بیماری های خاص و علی‌نژاد (ووشو).

از بین روسای فدراسیون ها، مهدی تاج به عنوان رییس فدراسیون اخلاق مدار انتخاب شد.

تاج بعد از انتخاب شدن گفت: آرزوی توفیق می کنم برای تیم ملی فوتبال با سرمربی گری «کارلوس کی روش»؛ ما هفت بازی تدارکاتی خوب هم برای تیم ملی پیش از جام جهانی در نظر گرفته ایم.

**مدیران کل استان‌ها :

حیدر کامیاب (فارس)، عابد حقدادی (مرکزی) و ایوب بهتاج (اردبیل) و امیر غفرانی (البرز).

همچنین، ایوب بهتاج به عنوان برترین مدیرکل استانی وزارت ورزش از بین نامزدها معرفی شد.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت خبری تحلیلی 55آنلاین، تاریخ انتشار: 8اسفند1396، کدخبر: 127092: www.55online.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین