پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۲۶۴۳
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۰:۵۳
پرسپولیس در سه فصل اخیر فوتبال ایران بیشترین امتیازات ممکن را کسب کرده و به قدرت اول این روزهای فوتبال ایران بدل شده اما به واسطه یک جریان خزنده برای ضربه زدن به برانکو، حال و اوضاع این تیم از درون خوب نیست.

شعار سال: تیم فوتبال پرسپولیس امسال هم در تلاش است تا فصل را همانند فصل قبل خوب به پایان برساند؛ با قهرمانی در لیگ برتر، با داشتن رکوردهای خوب و صعود در لیگ قهرمانان آسیا. تا اینجا اما همه چیز طبق پیش بینی‌های برانکو و شاگردانش پیش رفته است و همه چیز به ظاهر خوب جلو می‌رود؛ در ظاهر البته! تیم برانکو در قهرمانی دبل کرد و بعد از سال‌ها به عنوان تیم اول از گروه خود در لیگ قهرمانان آسیا صعود کرد؛ اتفاقی که سال گذشته هم رخ نداد و پرسپولیس در این دوره از رقابت‌ها موفق شد با شکست السد قطر که به واقع یکی از قوی‌ترین تیم‌های آسیایی است به عنوان تیم صدرنشین به دوره بعدی این رقابت‌ها صعود کند. این در حالی است که در همین روزهای خوب که برای پرسپولیسی‌ها رقم خورده در پشت پرده شاهد به راه افتادن جریان مرموزی هستیم که شاید اگر خیلی زود و قاطع جلوی آن گرفته نشود فصل آینده تبدیل به یکی از سخت‌ترین فصل‌های پرسپولیس بشود.

* چرا تیمی که در سه فصل اخیر قدرت اول ایران بوده زیر انتقادات شدید قرار دارد؟

حال پرسپولیس خوب نیست. این موضوعی غیر قابل کتمان است. این تیم طراوات همیشگی را در زمین ندارد اما جالب اینجاست که با همین وضعیت هم موفق شد بهترین و مقتدرانه‌ترین قهرمانی لیگ را برای خود ثبت کند. البته افت در دنیای فوتبال برای هر تیمی حتی بهترین تیم‌های دنیا هم رخ می‌دهد و از این بابت نمی‌توان به پرسپولیس خرده گرفت اما موضوع مطرح شده فراتر از یک افت فوتبالی است. حال این تیم روی سکوها هم خوب نیست. مشخص نیست چرا تیمی که در سه سال اخیر در لیگ برتر بیشترین امتیاز را آورده و سه جام فوتبالی را در همین مدت کسب کرده باید روی سکوهایش نارضایتی وجود داشته باشد. کم تماشاگر بودن بازی‌های این تیم در لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا و اعتراض‌های روی سکوها که حتی به فضای مجازی هم کشیده شده نشانه‌ای بر نارضایتی عده‌ای از وضعیت تیم فوتبال پرسپولیس است که البته سیبل همه اتفاقات برانکو ایوانکوویچی است که توانسته سرخ‌ها را بعد از سال‌ها که تیمی درجه دو به حساب می‌آمد به قدرت اول فوتبال ایران تبدیل کند. تیمی که در سه فصل اخیر بهترین تیم ایران بوده چرا باید هوادارانش ناراضی باشند؟ اتفاقات روی سکوها و پیگیری اوضاع فضای مجازی، نشان دهنده به راه افتادن یک جریان خزنده علیه برانکو و تیمش است؛ جریانی مرموز که برای ضربه زدن به این تیم به راه افتاده است. شاید برخی مدعی باشند که انتظارات از پرسپولیس بالا رفته اما از آنجایی که در اینجا باید همیشه جایی برای اما باقی گذاشت باید به این موضوع پرداخت که پرسپولیس به دلیل کدام نتیجه ضعیف مستحق این برخوردهای قهری است؟ یعنی یک تیم در یک فصل پر فشار فوتبالی نباید چهار باخت بیاورد؟ کدام نتیجه‌ای سطح توقع هواداران را بر آورده نکرده است؟


* جریان خزنده ای علیه برانکو و تیمش روی سکوها و فضای مجازی به راه افتاده است

سکوهای پرسپولیس حال و هوای خاصی دارد؛ در زمان مربیگری برانکو این سکوها یک روز برای رامین رضاییان فریاد می زدند، یک روز برای مهدی طارمی و حالا محسن مسلمان. این بازیکنان تبدیل به نمادی برای اعتراض به برانکو شده‌اند اما آیا هواداران پرسپولیس فراموش کرده‌اند که این تیم بدون بازیکنان نام برده شده (که در توانایی فنی آنها شکی نیست) موفق شده در قهرمانی در لیگ برتر دبل کند؟ آیا برای هواداران پرسپولیس بازیکنان مهم هستند یا کسب نتیجه توسط این تیم؟ به نظر می‌رسد جریان خزنده‌ای که پیشتر به آن اشاره کردیم با استفاده از نام بازیکنانی خاص، قصد استفاده از یک اهرم برای فشار به برانکو را دارند. البته واکنش برانکو هم به این مسائل جالب توجه بوده؛ او حالا که همه سکوها نام یک بازیکن را برای ورود به زمین فریاد می‌زنند بی توجه به این مسائل، کار خودش را انجام می‌دهد تا نشان دهد که دیسیپلینش از هر چیزی واجب‌تر است. البته حمایت از یک بازیکن فقط مربوط به سکوها و فضای مجازی نمی‌شود و داستان وقتی تاسف برنگیز می‌شود که بدانیم برخی از مسئولان باشگاه پرسپولیس هم هجمه‌هایی این چنینی به سرمربی تیم‌شان وارد کرده‌اند.

* جناب رئیس باشگاه! چرا در امور فنی دخالت می‌کنید؟

چندی پیش برانکو به باشگاه پرسپولیس می‌رود و در جلسه‌ای با حضور جعفر کاشانی و حمیدرضا گرشاسبی شرکت می‌کند. در این جلسه تقاضای عجیبی از سرمربی پرسپولیس انجام می‌شود. سرپرست باشگاه و رئیس هیات مدیره پرسپولیس از برانکو می‌خواهند که به محسن مسلمان بازی بدهد!

جعفر کاشانی پیشکسوت نامداری در فوتبال ایران است. او البته سال‌هاست که عضو و رئیس هیات مدیره پرسپولیس در مقاطع مختلف است و یک کلید واژه منحصر به فرد در مصاحبه‌های خود دارد و آن اینکه پرسپولیس تیم است و باید تبدیل به باشگاه شود. تا اینجای حرف کاشانی همه چیز عالی است اما سوالی در قبال همین حرف به وجود می آید و آن اینکه خود کاشانی که سال‌هاست در پرسپولیس حضور دارد چه قدمی برای باشگاه شدن تیم پرسپولیس برداشته است؟ آیا صرف چند مصاحبه تیم پرسپولیس تبدیل به باشگاه می‌شود؟ آیا در ساختمان باشگاه (تیم) پرسپولیس عکسی از پیشکسوتان باشگاه وجود دارد؟ آیا اهمیت حضور عکس مدیران باشگاه در ساختمان پرسپولیس از حضور عکس پیشکسوتان بیشتر است؟ کاشانی که دم از باشگاه شدن و حرفه‌ای بودن پرسپولیس می زند باید به این سوال جواب بدهد که آیا دخالت یک مسئول در کار فنی توجیهی دارد؟ او تحت چه عنوانی به برانکو توصیه می‌کند که باید از محسن مسلمان استفاده کند؟ آیا در تیمی که قرار است تبدیل به باشگاه شود دخالت مسئول یک باشگاه در کار فنی، یک کار حرفه‌ای به حساب می‌آید؟ چرا فردی با سابقه کاشانی باید هر روز مصاحبه کند و بگوید محسن مسلمان در پرسپولیس باقی می‌ماند و این در حالی است که همه از آینده این بازیکن و باشگاه پرسپولیس مطلع هستند؟ شاید مسئولان باشگاه پرسپولیس به دلایل خاصی از برانکو این درخواست را کرده اند که چه بهتر بود سرمربی خود را بابت این دلایل خاص توجیه کنند نه اینکه با رفتار خود سرمربی تیمشان را به سمتی ببرند که حتی صدای سکوها را نخواهد بشنود و بر تصمیم درست یا غلط خود مبنی بر بازی ندادن مسلمان پافشاری کند. به نظر می رسد در باشگاه پرسپولیس برگزاری جلسه و توجیه کردن هم کاری نشدنی است و مسائلی که شاید می شد راحت تر مدیریت کرد باید حتما تبدیل به گره کور شود.آش این قدر شور شده که حتی پیشکسوتان این تیم هم به تازگی در مصاحبه های خود در مورد بازی نکردن برخی از بازیکنان به انتقاد از برانکو می پردازند.

خود پیشکسوتان بهتر می دانند که هیچ مربی نمی خواهد آماده ترین و بهترین بازیکنانش را بازی ندهد. این فشارها روی برانکو دو حالت دارد. اگر باشگاه پرسپولیس این فشارها را می بیند و واکنشی ندارد یا موافق این صحبت هاست یا نیست اما این عدم واکنش جای تعجب دارد. حالت دوم این است که پیشکسوتان اصلا از جریانات تیم خبر ندارند و سوار بر موج سکوها در اینباره اظهار نظر می کنند. شاید اگر برخی از منتقدین در تمرین پرسپولیس حضور پیدا می کردند و نتیجه عملکرد بازیکنان را می دیدند راحت تر و منصفانه تر برانکو را نقد می کردند. کدام مربی را با این لجبازی‌ها در دنیا می‌شناسیم که بخواهد تیم خودش را زمین بزند؟


* برانکو به مسئولان باشگاه پرسپولیس دلگرم نیست

موضوع دیگر این است که برانکو فهمیده که نمی‌تواند پشت خود را به حمایت مدیران باشگاه گرم نگه دارد. وقتی خبر پیامک سراسر توهین و تهدید پدر سردار آزمون به سرمربی پرسپولیس منتشر شد عجیب ترین موضوع این بود که از سوی باشگاه پرسپولیس هیچ واکنشی در حمایت از برانکو انجام نشد! یک نفر از مسئولان باشگاه پرسپولیس مصاحبه‌ای حمایتی از سرمربی تیم انجام نداد تا برانکو حداقل بداند در شرایط سخت نمی‌تواند به حمایت مدیران باشگاهش دلگرم باشد. البته این مساله پیش از این هم سابقه داشته است و موضوع جدیدی نیست. در نظر بگیرید که تیم پرسپولیس روز شنبه هفته گذشته در مشهد دبل قهرمانی خود را در لیگ برتر قطعی کرد اما در اولین تمرین این تیم بعد از قهرمانی که روز دوشنبه هفته گذشته برگزار شد حتی یک نفر از باشگاه در تمرین حضور پیدا نکرد تا به مربیان و بازیکنان پرسپولیس یک خسته نباشید ساده بگوید. همین موارد دلسردی زیادی را در بین بازیکنان و مربیان به وجود آورده است و مشخص نیست این رویه تا کجا قرار است ادامه‌ داشته باشد. از طرفی باید گفت که پرسپولیس دو بازی بسیار حساس در لیگ قهرمانان آسیا دارد و در این شرایط بیشتر از هر چیزی باید به بازیکنان و مربیان این تیم دلگرمی داد تا از این مرحله سخت عبور کنند.

* آقایان! مربیان و بازیکنان پرسپولیس را دلسرد نکنید

این مسائل باعث شده تا حال روحی برانکو از این شرایط خوب نباشد. پرسپولیس در این سال‌ها بازیکن خوب و نامدار کم از دست نداده اما برانکو نشان داده که روش بازی گرفتن از بازیکنان حتی متوسط را هم خوب بلد است. در این شرایط که پرسپولیس از نقل و انتقالات هم فعلا محروم است مطمئنا دلسردی برانکو می‌تواند ضربه‌ای سخت‌تر از محرومیت‌ها به این تیم بزند.شاید وقت این باشد که مسئولان باشگاه تیم مردمی از خواب غفلتی که هستند بیدار شوند و این حال نزار برانکو را قبل از اینکه دیر شود دریابند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ 29 فروردین 97، شماره: 13970128000711: www.farsnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین