پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۴۰۱
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۶
رئیس مرکز آمار با اشاره به آغاز سرشماری نفوس و مسکن از سوم مهر گفت: مرکز آمار هیچ ارتباطی به سازمان هدفمندی یارانه‌ها ندارد و سرشماری این مرکز و اطلاعات به دست آمده از این طریق هیچ‌گونه کاربردی برای آن مجموعه ندارد.

شعار سال:

امیدعلی پارسا در نشست خبری که در مرکز آمار ایران برگزار شد گفت: سرشماری اینترنتی نفوس و مسکن از سوم تا 24 مهر با سرشماری حضوری از 25 مهر به مدت یک ماه برگزار می‌شود.
 
رئیس مرکز آمار ایران تصریح کرد: سرشماری سال جاری نخستین سرشماری است که به دو شکل اینترنتی و حضوری انجام می‌شود.
 
وی افزود: ایران با اجرای اینترنتی هشتمین سرشماری نفوس و مسکن در سال 1395 در جمع کشورهای دارای نظام آماری مدرن قرار می‌گیرد.
 
پارسا خاطر نشان کرد: تا سال 1390 سرشماری در ایران به صورت سنتی و چهره به چهره انجام می‌شد در آن سرشماری 50 سوال اولویت‌بندی و پرسیده شد در حالیکه امسال تعداد این سوالها به 29 سوال کاهش یافته است.
 
وی افزود: دلیل این موضوع این است که بخشی از اطلاعات مورد نیاز از طریق پایگاههای داده شکل گرفته در داخل کشور تامین می‌شود.
 
رئیس مرکز آمار با اشاره به ضریب نفوذ 45 درصدی اینترنت در کشور اظهار کرد: انتظار داریم حداقل 45 درصد مردم از طریق اینترنتی در سرشماری شرکت کنند.
 
پارسا ادامه داد: در صورت محقق شدن این امر به باشگاههای کشورهایی که از این طریق سرشماری انجام داده‌اند می‌پیوندیم.
 
وی تاکید کرد: مردم ایران باید قانونا، شرعا و اخلاقا در آمارگیری سال 1395 شرکت کنند و‌ آگاه باشند که تکمیل این اطلاعات به نفع کشور است.
 
رئیس مرکز آمار افزود: سوالات اصلی در این سرشماری درباره جمعیت، سواد، مهاجرت، محل سکونت و زاد و ولد است. اینها اطلاعات اولیه است که برای هرگونه برنامه‌ریزی به آنها نیاز داریم.
 
پارسا ادامه داد: همچنین سوالاتی راجع به نوع فعالیت و اشتغال افراد پرسیده می‌شود که البته هیچ‌گونه سوالی درباره میزان درآمد افراد مطرح نیست.
 
رئیس مرکز آمار ایران گفت: در سرشماری ثبتی مبنا که امید داریم در آینده به آن برسیم تمام اطلاعات کدبندی شده و همه آنها در مرکز آمار ثبت می‌شود و هر کس گاه به نیاز برنامه‌ریزان می‌توانند از این اطلاعات به طور دیجیتالی استفاده کنند.
 
وی افزود: نقطه نهایی آمارگیری در سطح جهان به این شکل است که اطلاعات افراد، خانوارها و بنگاه‌ها قابل شناسایی نباشد.
 
پارسا خاطر نشان کرد: در گذشته درخواستهای زیادی از مراجع مختلف به مرکز آمار می‌آمد که باید حتی در یک مورد نیز هیچ‌گونه اطلاعاتی از افراد در اختیار این مراجع قرار نگرفته است.
 
رئیس مرکز آمار ایران تاکید کرد: مرکز آمار هیچ ارتباطی به سازمان هدفمندی یارانه‌ها ندارد و سرشماری این مرکز و اطلاعات به دست آمده از این طریق هیچ‌گونه کاربردی برای آن مجموعه ندارد.
 
پارسا گفت: هزار جایزه یک میلیون تومانی برای کسانی که به صورت اینترنتی اطلاعاتشان را تکمیل کنند در نظر گرفته شده است.
 
رئیس مرکز آمار ایران با اشاره به بسیج شدن 40هزار نفر برای بازه یک ماهه زمان آمار گیری گفت: تقاضا دارم در این مدت کمپین حمایت از مامور آمارگیر ایجاد شود.
 
پارسا توضیح داد، بعد از شرکت در آمارگیری به صورت اینترنتی یک کد آماری هم در انتهای پروسه اینترنتی تکمیل اطلاعات و هم به صورت پیامکی برای افراد ارسال خواهد شد.
 
زاهدیان قائم مقام ستاد سرشماری سال 95 نیز در این نشست خبری گفت:اگر آمارگیری به صورت کاغذی انجام میشد نیاز به 60 هزار نیرو وجود داشت اما با اینترنتی شدن آمار گیری نیروهای مستقیم مشارکت کننده در آمار گیری به 25 هزار نفر کاهش می یابد که این موضوع باعث کاهش چشم گیر هزینه ها می شود.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری میزان، تاریخ انتشار 20 شهریور 1395، کد مطلب:  219420  : www.mizanonline.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین