پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۴۳
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۸
سرپرست میراث فرهنگی شهرستان میناب با اشاره به شناسایی 50 اثر باستانی در این شهرستان گفت: تاکنون 21 اثر به ثبت قانونی رسیده است.

شعارسال : ایوب هرمزی سرپرست میراث فرهنگی شهرستان میناب در گفتگو با خبرنگار میناب جنوب ، ضمن اشاره به ثبت قانونی 21 اثر باستانی با قدمت بیش از 200 سال در این شهرستان گفت: 30 اثر باستانی دیگر با انجام سیر مراحل قانونی ثبت می شود.

ایوب هرمزی از ثبت قانونی اثر باستانی با قدمت بیش از 2 هزار و دویست سال در روستای نخل ابراهیمی خبرداد و گفت: این اثر باستانی متعلق به گورستانی در دوره اشکانی با برآورد جمعیتی بالغ بر 500 هزار نفری برآورد به ثبت رسیده است.

سرپرست میراث فرهنگی شهرستان میناب ،گمرک بندرکوهستک را جز اثر باستانی با قدمت بیش از 200 سال عنوان کرد و گفت: متاسفانه گمرک تیاب که اثر باستانی است بعلت تخریب و ساخت گمرک جدید در زمره شناسایی و بررسی اثر باستانی محسوب نشده است.

وی گفت: اثر باستانی دیگر مربوط به دژی در دوره اشکانیان در روستای نخل ابراهیمی شناسایی و بعلت پیشروی و ساخت استخرهای پرورش میگو در محدوده نخل ابراهیمی و بندر تیاب توسط تیم کاوش رده خشتی این بنا مشخص و به ثبت رسیده است.

ایوب هرمزی اثر باستانی این شهرستان را جزء مکان های گردشگری خواند و خاطر نشان کرد: سالیانه گردشگران خارجی از اثر باستانی و بناهای تاریخی این شهرستان بازدید می کنند.

هرمزی اذعان داشت: اثر باستانی دیگری در شهر هشتبندی و سندرک بررسی و شناسایی شده که در آینده نزدیک به مرحله ثبت می رسند و در زمره مکان های تاریخی قرار می گیرند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از وب سایت هرمز، تاریخ انتشار شنبه 16 آبان 1394 کد مطلب : 238587 : www.hormoz.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین