پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۲۸۴۶۸۹
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۶
رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی گفت: با توجه به فضای حاکم بر مدارس هیئت امنایی فضایی رقابتی میان این مدارس با سمپاد و غیردولتی‌ها برقرار است.
شعار سال: مجتبی زینی‌وند رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی درباره اهمیت وجود مدارس هیئت امنایی با اشاره به شیوه مدیریت به طور هیات امنایی اظهار کرد: این رویکرد در سال‌های اخیر علاوه بر استقبال گسترده خانواده ها، موجب نقش الگویی آن‌ها برای سایر مدارس نیز شده است، پیشرو بودن در ارائه برنامه‌های کیفی آموزشی، پرورشی و ورزشی از جمله در طراحی و اجرای کلاس‌های فوق برنامه در موضوعاتی همچون آموزش مهارت‌های زندگی، آموزش خانواده، طرح‌های استعدادیابی دانش آموزان، برنامه‌های ورزشی، فعالیت‌های پرورشی و اردویی، بازدید‌های علمی، تجهیز آزمایشگاه و کارگاه‌های آموزشی و هوشمندسازی کلاس‌های درسی بوده است.

او ادامه داد: یکی از مشخصه‌های مدارس هیات امنایی فراهم کردن امکان نظارت بیشتر و استفاده از فکر و اندیشه اولیا و صاحب نظران در امر آموزش و پرورش بوده است در این مدارس مدیران با رویکرد فعالیت به طور هیئت امنا در اتخاذ تصمیم‌هایی مانند برگزاری کلاس‌های فوق برنامه تاثیر فراوان داشته اند.
حداقل تراکم کلاسی در مدارس هیئت امنایی

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی با اشاره به اینکه این مدارس امکان ارتباط بیشتر با دستگاه‌ها ونهاد‌های محلی مانند مساجد وشورایاری محله را دارند، گفت: این موضوع باعث امکان جذب بیشتر کمک‌های مالی و تجهیزاتی از سایر بخش‌ها می‌شود. در این مدارس واسپاری برخی از امور آموزشی و پرورشی به مردم، مشارکت و تاثیرگذاری والدین بر برخی فعالیت‌ها و برنامه‌های مدرسه را فراهم می‌کند.

زینی‌وند تاکید کرد: یکی از ویژگی‌های مطرح این مدارس، داشتن حداقل تراکم جمعیت کلاسی است که زمینه‌ای برای افزایش کیفیت آموزشی در مقایسه با مدارس عادی را فراهم می‌کند.
 
کاهش بار مالی دولت با فعالیت مدارسی هیئت امنایی
او تصریح کرد: در مدارس هیات امنایی، فضای رقابتی با سایر مدارس مانند مدارس نمونه دولتی و سمپاد و ... باعث بهتر شدن این مدارس و رشد کیفی آن‌ها می‌شود. در برخی مدارس هم برای بهره مندی از منابع مالی بهتر، کلاس‌ها به صورت تخصصی اداره می‌شود که این فرصت مطلوب تری را برای آموزش دانش آموزان ایجاد می‌کند.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی گفت: مدارس هیات امنایی برای تسریع سیاست‌های راهبردی تشکیل شده اند و در این راستا نقش الگویی در اجرایی کردن سند تحول بنیادین دارند؛ این مدارس باعث کاهش بار مالی از دوش دولت می‌شوند و با داشتن پشتوانه قانونی از ناحیه قانون تشکیل شورا‌های آموزش و پرورش و آیین نامه مصوب شورای عالی فعالیت می‌کنند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری ایران اکونومیست، تاریخ انتشار: 9 تیر 1399، کد خبر: 354188،www.iraneconomist.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین