پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۵۳۴۳
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۴
رویای مسیر ویژه برای دوچرخه سواران زمانی به واقعیت پیوست که تعدادی از کشور‌ها مانند دانمارک و هلند توجه ویژه‌ای به یک معماری برای دوچرخه نشان دادند.
شعار سال: رویای مسیر ویژه برای دوچرخه سواران زمانی به واقعیت پیوست که تعدادی از کشور‌ها مانند دانمارک و هلند توجه ویژه‌ای به یک معماری برای دوچرخه نشان دادند.
برنامه ریزان شهری و طراحان شروع به تغیر جاده‌های ماشین رو به مسیر‌های دوچرخه کردند. این اقدام با بهترین زیر ساخت‌ها و همکاری بهترین معماران انجام شد. برای دوچرخه سواری ایمن‌تر در مسیری جذاب تر؛ تعداد زیادی از این مسیر‌ها دارای نشانه‌های مشخص و سطوح هموار و با چراغ‌های مخصوص دوچرخه علامت گذاری شدند. این مسیر‌ها به اندازه کافی طویل ساخته می‌شوند که امکان عبور چندین دوچرخه در کنار هم به وجود آید.

۱- پل بریج Brygge- دانمارک – کپنهاگ
دوچرخه سواری در پل های خاطره انگیز
این پل ۱۹۰ متری روی رودخانه «هاربر» در کپنهاگ برای عابران پیاده و دوچرخه سواران ساخته شده است. مکانیزم معلق بودن پل این امکان را فراهم می‌کند که پل برای عبور قایق‌ها و کشتی‌ها باز شود. این پل توسط Dissing و Weitling طراحی و اکنون تبدیل به مکان مشهوری برای بستن قفل‌های عشق شده است.

۲- هاورینگ Hovenring – ایندهوون، هلند
دوچرخه سواری در پل های خاطره انگیز
این پل میدانی شناور از یک دیسک به قطر ۷۲ متر است که توسط ۲۴ کابل فولادی معلق شده و توسط IPV دلف طراحی شده تا دوچرخه سواران را از جاده شلوغ کناری جدا کند.

۳- پل ملوج Melkweg – پرمرند، هلند
دوچرخه سواری در پل های خاطره انگیز
این پل یک راه حل چشمگیر طراحی شده توسط شرکت «Next Architects» است که برای ارتفاعات بلند از سواحل شمالی کانال هلند ساخته شده است. این پل زیگ زاگ (ضربدری) امکان عبور قایق‌ها در کانال را در حالی که از وسط باز می‌شود و حالت تاشو دارد فراهم می‌کند. این پل همچنین یک طاق ۱۲ متری دارد که یک میانبر برای عابران پیاده ایجاد می‌کند.

۴- پل صلح Peace – گالری، کانادا
دوچرخه سواری در پل های خاطره انگیز
این پل یک مسیر ۲.۵ متری در مرکز دارد که مخصوص دو چرخه است و در دو سوی مسیر دوچرخه، راه سنگفرش برای پیاده‌ها در نظر گرفته شده است.
پل ۱۲۶ متری را سنتیاگو کالاتراوا Santiago Calatrava با ساختار مارپیچ استیل طراحی کرده که دارای سقف شیشه‌ای است و برای استفاده در شب نورپردازی شده است.

۵- سایکلاسنجل Cykelslangen– کپنهاگ، دانمارک
دوچرخه سواری در پل های خاطره انگیز
Dissing و Weitling طراحان دانمارکی این مسیر ماری شکل را به درخواست دوچرخه سواران کپنهاگ ساختند که به روشی برای تسهیل حمل دوچرخه‌های خود در پله‌های شیب دار احتیاج داشتند. پل فانتزی نارنجی ۲۲۰ متری Kalvebod Brygge را در کپنهاگ به Island Brygge متصل می‌کند.

۶- داچسولکیرست Tjensvollkrysset، استاونجر، نروژ
دوچرخه سواری در پل های خاطره انگیز
در حالی که هاورنیگ Hovenring، همتای دن Dutch به دلیل طراحی آینده نگرانه خود بسیار مشهور است، این پل میدانی شناور از سازه بتونی معمولی با قطر ۷۲ متر ساخته شده است. حصار این میدان شناور از یک الگوی به ظاهر تصادفی از کاشی‌های رنگی پوشیده شده است.

۷- لایت پتاک LightPathAKL – آکلند، نیوزلند
دوچرخه سواری در پل های خاطره انگیز
فضای ۶۰۰ متری که بخشی از بزرگراه تخریب شده در اوکلند بود توسط معماران Monk Mackenzie و Landlab به یک فضای شهری معاصر برای دوچرخه سواران و پیاده‌ها تبدیل شد. به بزرگراه آسفالت شده با استفاده از کفپوش رزین صورتی و زمین جلا داده شده، ظاهری زیبا داده شده است.

۸- پل لکس ون دلدن. Lex van Delde- آمستردام، هلند
دوچرخه سواری در پل های خاطره انگیز
این پل که توسط Dok Architecten طراحی شده، نه تنها خیابان‌های Boelelaan و Gershwinplein را به هم متصل می‌کند، بلکه علاوه بر این مرکز شهر را به حومه در سراسر Boele Cana متصل می‌کند. این پل علاوه بر عملکرد خود به عنوان راهی برای دوچرخه‌ها و عابران پیاده برای عبور از رودخانه وی، این امکان را نیز به عابران پیاده می‌دهد تا سرعت خود را کاهش دهند و از محیط لذت ببرند.

۹- توئیستد، ولی Twisted Valley- آلیسانته، اسپانیا
دوچرخه سواری در پل های خاطره انگیز
این پل توسط Grupo Aranea طراحی شده است که شبکه‌ای از مسیر‌های پیاده روی است که به صورت خمیده، مستقیم و چند لایه است. این پل به عنوان وسیله‌ای برای تسهیل دسترسی و چند برابر کردن استفاده عمومی از این دامنه‌های شیب دار در منطقه الچه Elche طراحی شده است. پوشش گیاهی این منطقه با کاشت گونه‌های بومی درختان مورد توجه قرار گرفت تا سایه‌ای برای کاربران پل فراهم شود.

۱۰- مسیر دوچرخه ونکوگ روسیگارد Van Gogh-Roosegaarde نینن، هلند
دوچرخه سواری در پل های خاطره انگیز
به مناسبت جشن تولد ۱۲۵ سالگی وینسنت ون گوگ و ادای احترام به نقاشی Starry Night توسط این هنرمند بزرگ، «دن روزگارد» طراح هلندی این مسیر درخشان را برای دوچرخه سواران بین نونن Nuenen و آیندهوون Eindhoven طراحی کرد. هزاران سنگی که مسیر را پوشانده اند با «رنگ پویا» پوشانده شده است. رنگ، نور روز را جذب می‌کند و آن را مانند نور یک لامپ فلورسنت در طی یک دوره ۸ ساعته در شب ساطع می‌کند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی شهر، تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۳۹۹، کد خبر: ۱۴۵۲، shahr.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین