شعار سال: مناف هاشمی در مورد توسعه دوچرخه در تهران بیان داشته که در بودجه سال جاری معاونت حمل و نقل، حدود ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای توسعه و بهسازی پیاده روها که در کنار آن مسیر دوچرخه نیز طراحی شده، در نظر گرفته شده است که این مهم به مناطق ۲۲ گانه ابلاغ شده است. در حوزه معاونت عمرانی نیز برای توسعه پیاده راهها و پیادرو سازی با اختصاص مسیر دوچرخه ۵۰۰میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است که اگر بتوانیم این دو اعتبار را برای بهسازی پیادهروها و توسعه مسیرهای دوچرخه صرف کنیم گام مهمی در این راستا برداشته میشود.
آخر کسی نیست که در خصوص بازدهی و عملکرد طرحهای شهرداری تهران سوال کند؟ دکانداری تا به کی در خصوص برخی از طرحها باید ادامه پیدا کند؟ عملکرد این طرح بر کاهش ترافیک چقدر بوده است (آقای هاشمی را به مناظره تلویزیونی دعوت میکنیم)؟ آیا از آسیبهای طرح اجرا شده نظیر عرض کم معابر تعریف گردیده برای دوچرخه سواری، تبدیل بخشی از مسیرهای دوچرخه به پارکینگ موتورسیکلت (آماده گردش مشترک هم هستیم)، اثرات مخرب طرح بر روی اقتصاد اصناف مستقر در مسیر، شیب شمال-جنوبی تهران و محدودیت دوچرخه سواری، تحلیل هزینه فایده این طرح و بازار شرکت بی دود و ..، اطلاع دارند؟
خواهش میکنم به شعور مردم توهین نکنید، توسعه فرهنگ دوچرخه سواری با توجه به محدودیت بودجهای شهرداری، اولویت چندم این سازمان میتواند باشد؟