پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۷۶۵۹
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۱
هاشمی گفت: درحال‌حاضر برنامه‌ای برای ورود دوچرخه برقی به شهر وجود ندارد. بلکه برنامه فعلی ساخت مسیر‌های پیوسته دوچرخه‌سواری در مناطق ۲۲گانه است.
شعار سال: یکی از اقدامات مهم مدیریت شهری، توسعه زیرساخت‌ها برای دوچرخه‌سواری است، که درحال‌حاضر ساخت ۶۱۰ کیلومتر مسیر دوچرخه در دستور کار شهرداری تهران قرارگرفته است.

سید مناف هاشمی معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران، در پاسخ به این پرسش که آیا مدیریت شهری برنامه‌ای برای ورود دوچرخه برقی به شهر دارد، توضیح داد: درحال‌حاضر برنامه‌ای برای ورود دوچرخه برقی به شهر وجود ندارد. بلکه برنامه فعلی مدیریت شهری ایجاد و ساخت مسیر‌های پیوسته دوچرخه‌سواری در مناطق ۲۲گانه است.

او در ادامه افزود: ابتدا برای ورود دوچرخه برقی به شهر باید سرمایه‌گذار بخش خصوصی پیدا کرد. اگر سرمایه‌گذاری تمایل ورود به این بخش را داشته باشد، تسهیلات و امکانات لازم ارائه خواهد شد.

هاشمی بابیان‌اینکه فرهنگ استفاده از دوچرخه در دستورکار شهرداری قرارگرفته، افزود: امسال حدود ۶۱۰ کیلومتر مسیر دوچرخه ساخته می‌شود. ۵۰۰ کیلومتر در دستورکار معاونت فنی و عمران و ۱۱۰ کیلومتر در دستورکار معاون حمل‌ونقل و ترافیک قرارگرفته است. ۶۰۰ کیلومتر مسیر در حوزه ایجاد زیرساخت‌های استفاده از دوچرخه در مناطق ۲۲گانه درحال‌ساخت است.

معاون شهردار تهران ضمن اشاره به نبود سابقه تاریخی برای ایجاد و ساخت مسیر دوچرخه با چنین عدد بزرگی در تهران، گفت: استفاده از دوچرخه به عنوان یک وسیله تفریحی در قالب یک مد ترافیکی در برنامه‌های شهرداری دیده شده است. مشکلات بسیاری اعم از ترافیک معابر، تقاطع‌ها، نبود کریدور‌های متصل به ۲۲ منطقه و بزرگراه‌ها برای توسعه مسیر دوچرخه‌سواری وجود دارد.

او بابیان اینکه ایجاد تعدادی کریدور در دستورکار معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قرارگرفته است، افزود: استفاده از دوچرخه دو بعد دارد؛ نخست به عنوان یک ورزش و وسیله‌ای برای سلامتی و دوم به عنوان یک وسیله حمل‌ونقل پاک برای عبور و مرور در شهر است.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران در پایان، یادآور شد: دولت و بانک‌ها برای توسعه دوچرخه‌سواری در پایتخت باید به شهرداری تهران کمک کنند. باید تسهیلات لازم برای خرید دوچرخه برقی توسط دولت به شهروندان ارائه شود. همچنین باید برای کارکنان دولت و شهرداری‌ها امکان استفاده از دوچرخه با حمایت دولت وجود داشته باشد. تبدیل شدن دوچرخه به عنوان یک مد ترافیکی جزو اقدامات بسیار خوب شهرداری است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی شهر، تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۳۹۹، کد خبر: ۳۹۶۶، www. shahr.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین