پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۶۰۴۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۶
با اجباری شدن ماسک تصور مردم بر این است که اگر ماسک بزنند دیگر کاملا از بیماری کرونا مصون خواهند ماند اما این در حالی است که عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی می گوید زدن ماسک به تنهایی کافی نیست.
شعار سال: براساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، استفاده از ماسک در همه مکان‌های عمومی و محل‌های تجمع از روز یکشنبه ۱۵ تیر ۹۹ اجباری شد.
حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رییس جمهوری در این خصوص گفت: هر فردی از ۱۵ تیر وقتی می‌خواهد وارد یک مکان سرپوشیده جمعی شود، پوشیدن ماسک الزامی است و نباید در همه مکان‌هایی که اعلام شد به کسی که دارای ماسک نیست، خدمت داده شود.
حمید سوری اپیدمیولوژیست روز دوشنبه درمورد ضرورت استفاده درست از ماسک اظهارداشت: استفاده صحیح و همگانی از ماسک احتمال ابتلا را کاهش می‌دهد، اما کماکان اقداماتی مانند رعایت فاصله گذاری اجتماعی، پرهیز از حضور در تجمعات، مکان‌های شلوغ و فضا‌های بسته، نرفتن به سفر‌های غیرضروری، شستن مرتب دست با آب و صابون، ضروری است تا بر این ویروس چموش، فائق شویم.
وی ادامه داد: تحقیقات نشان می‌دهد استفاده از ماسک توسط دو طرف در معرض مواجهه با یکدیگر می‌تواند ۷۰ تا ۹۵ درصد احتمال انتقال را کاهش دهد، اما این دامنه بستگی به نوع کیفیت و طرز استفاده از ماسک دارد.
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افزود: مردم نباید تصور کنند که با زدن ماسک احتمال ابتلا به این بیماری کاملا از بین می‌رود و برای کنترل و پیشگیری از کرونا باید همه توصیه‌های بهداشتی را رعایت کنند.
سوری رعایت فاصله گذاری اجتماعی را همچنان ضروری دانست و گفت: در اپیدمی‌های حاد پیشرونده مثل کووید - ۱۹ که روند اپیدمیولوژی آن ثابت نیست و طی زمان بسیار تغییر پذیر می‌باشد، ضروری است سیاست‌ها و رویکرد‌های پیشگیرانه، محافظتی و درمانی در دوره‌های زمانی کوتاه و متناوب به روز رسانی شوند تا احتمال موفقیت برای خاموشی اپیدمی افزایش یافته و ادامه روند کاهش آن تسریع شود، در غیر این صورت این موفقیت‌ها مقطعی و گذرا خواهد بود.
وی، سالمندان و افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای را از گروه‌های پرخطر ابتلا به بیماری کرونا اعلام و تاکید کرد: آنان نسبت به دوران اوایل اپیدمی که بی محابا رفتار‌های معمول خود را انجام می‌دادند یا خطر بیشتری برای خود در قائل نبودند، باید بیشتر مراقب خود باشند تا مشکلاتی برای خود و دیگران مشکلاتی ایجاد نکنند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: ۱۶ تیر ۱۳۹۹، کد خبر: ۸۳۸۴۴۷۰۹، www.irna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Germany
۰۰:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
0
0
کاش از اول شیوع کرونا در کشور این سختگیری ها اعمال می شدو اینقدر عادی سازی نمی شد این بیماری در کشور تا الان می تونستیم کنترلش کنیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین