پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۶۳۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۹
استاندار اردبیل از بانک‌های عامل خواست تا در پرداخت تسهیلات بسیاری از موانع و رفتارهای سلیقه‌ای را کنار بگذارند و در حمایت از واحدهای تولیدی تلاش کنند چرا که تنها راه خروج از رکود حمایت از تولید ملی است.
شعارسال: مجید خدابخش صبح امروز در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل اظهار کرد: تاکنون 35 طرح حوزه صنعتی با 62 میلیارد تومان و 48 طرح در بخش کشاورزی با 44.5 میلیارد تومان از تسهیلات ویژه حمایت از تولید بهره‌مند شده‌اند.

وی با قدردانی از همت بانک کشاورزی و بانک تجارت در پرداخت تسهیلات به صاحبان واحدهای تولیدی در بخش کشاورزی و صنعتی افزود: باید سایر بانک‌ها به ویژه بانک‌های ملی، ملت و صنعت و معدن که وظیفه سنگینی را در این زمینه بر عهده دارند بیشتر همت کرده و به پرداختی‌های خود سرعت بدهند.

استاندار اردبیل گفت: بانک‌های عامل باید تلاش مضاعفی را انجام دهند تا پرداخت تسهیلات در بخش حمایت از تولید تقویت شده و توسعه پیدا کند.

خدابخش یادآور شد: به احتمال زیاد تا آخر شهریورماه سامانه ثبت نام از صاحبان واحدهای تولیدی و صنعتی باز خواهد بود ولی بعد از آن امکان مسدود شدن سامانه بهین‌یاب وجود دارد که امیدواریم مسؤولان بخش صنعت و کشاورزی استان با همراهی بانک‌های عامل به گونه‌ای مدیریت کنند تا در دو هفته باقی‌مانده صاحبان واحدهای تولیدی مراجعه کرده و پیگیر دریافت تسهیلات باشند.

وی تصریح کرد: نباید مانند شب امتحان کار را به ساعات و روزهای پایانی موکول کنیم بلکه باید از هم‌ اکنون کار را به نحوی مدیریت کنیم تا صاحبان واحدهای تولیدی در بخش صنعت و کشاورزی از این تسهیلات بهره‌مند شوند.

رئیس ستاد تسهیل و رفع موانع تولید اردبیل اظهار کرد: بانک‌های عامل بهتر است در عقد قرارداد، ضمانتنامه صندوق ضمانت بنگاه‌های کوچک را قبول کنند چرا که این ضمانتنامه از اعتبار بیشتری نسبت به سایر وثایق برخوردار هستند.

خدابخش ادامه داد: در این زمینه نیاز به قرارداد مجدد نیست و ما در این جلسه مصوب می‌کنیم تا بانک‌ها با خیال راحت این ضمانتنامه‌ها را قبول کنند.

وی با بیان اینکه تا آخر شهریورماه صاحبان واحدهای تولیدی فرصت دارند تا با مراجعه به بانک‌ها مدارک خود را تکمیل کنند، افزود: از اول مهرماه در صورت عدم مراجعه دیگر امکان پذیرش آنها در بانک‌ها برای برخورداری از تسهیلات ویژه بخش تولید با نرخ سود 17 درصد میسر نیست.

استاندار اردبیل یادآور شد: بانک‌ها براساس مصوبه بانک مرکزی حق ندارند 10 تا 15 درصد تسهیلات پرداختی را به عنوان سپرده نزد خود نگه دارند چرا که این کار غیرقانونی است.

خدابخش از بانک‌های عامل خواست تا در پرداخت تسهیلات بسیاری از موانع و رفتارهای سلیقه‌ای را کنار بگذارند و در حمایت از واحدهای تولیدی تلاش کنند چرا که تنها راه خروج از رکود حمایت از تولید ملی است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی سبلان نیوز، تاریخ انتشار: پنجشنبه 18 شهریور 1395، کدخبر: ١٧٩٣٢، www.sabalannews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۸
0
0
واقع ارفتار سلیقه ای دارن به یکی بخوان ورابطه داشته باشه به راحتی تسهیلات میدن یکی دیگکه باید یکماه بدوهه اخرشم هیچی م.ق71
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین