پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۶۴۶۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۴
تمامی دولت‌های اروپایی بر این باورند که نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در ماه نوامبر قابل پیش‌بینی نیست ولی غالب‌ترین نظریه مطرح در میان تحلیلگران، فرضیه درگیری مختصر نظامی‌ بین آمریکا و ایران است.

شعار سال: فرانکو ونتورینی طی مقاله‌ای در روزنامه کوریره دلاسرا  با عنوان  اقدام غافلگیرکننده "ترامپ" در ماه اکتبر، ایران خواهد بود، درگیری محدود نظامی وی با ایران و ایفای نقش فرماندهی نظامی‌ شاید بهترین گزینه وی در این میان باشد.

تمامی دولت‌های اروپایی بر این باورند که نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در ماه نوامبر قابل پیش‌بینی نیست: برای پیروزی در این انتخابات باید دید اقدام غافلگیرکننده "ترامپ" در ماه اکتبر به منظور سوق‌دادن شرایط انتخاباتی به نفع خود چه خواهد بود. در این ارتباط فرضیه‌های متعددی از جمله توافق هسته‌ای با کره شمالی که عملاً غیرمحتمل به نظر می‌رسد، سقوط "مادورو" در ونزوئلا، خروج نیروهای نظامی از افغانستان (که بخش قابل توجه آن علیرغم حملات طالبان، انجام شده) و اوکراین (که "جولیانی" وکیل مدافعش ماجرای پسر "جو بایدن" در این کشور را دنبال می‌کند)، وجود داشته،ولی غالب‌ترین نظریه مطرح در میان تحلیلگران، فرضیه درگیری مختصر نظامی‌ بین آمریکا و ایران است.

چراکه هیچ یک از این سناریوها، علیرغم بار و اعتبارشان، نمی‌توانند با شرایط خاص مربوط به ایران مقایسه شوند. بدین‌ترتیب که : بر اساس توافق هسته‌ای ایران منعقده در سال ۲۰۱۵، تحریم تسلیحات سبک و متعارف این کشور در اکتبر ۲۰۲۰ به پایان خواهد رسید، در سازمان ملل متحد در این خصوص رأی‌گیری بعمل خواهد آمد و حداقل روسیه تمدید تحریم‌ها را وتو خواهد کرد. با این حال هر کشوری بطور جداگانه مجاز است تصمیم خود در این ارتباط را اعمال کند و اینجاست که آمریکایی‌ها قطعاً تحریم‌های مذکور را تمدید خواهند کرد. ایران نیز به دلایل داخلی ناچار به واکنش شده و احتمالاً چند عملیات نظامی در خلیج (فارس) انجام خواهد داد. در این صورت کاخ سفید نیز می‌تواند با درگیری‌هایی محدود و بدون تلفات برای آمریکایی‌ها (برای مثال از طریق پهپادها و موشک‌های کروز) در مقام پاسخگویی برآید.

جنگی کوچک و مختصری که قادر خواهد بود "دونالد ترامپ" به یک «سرفرمانده» ممتاز در آمریکا، جدای از وضعیت جاریِ سلامتی عمومی (ناشی از  کرونا) و حتی نرخ بیکاری در این کشور، تبدیل نموده و موجب افزایش محبوبیتش شود. و این فرضیه بسیار ملموسی است که در میان تحلیلگران ژئوپلیتیکی مطرح است. بعبارت دیگر، چنانچه "ترامپ" در انتخابات با نقش فرمانده نظامی ظاهر شود، ممکن است بتواند برای بار دوم نیز به پیروزی برسد.

شعار سال،‌ با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تحلیلی ایران «خبرآنلاین»، به تاریخ: ۱۸ تیر ۱۳۹۹، کدخبر: ۱۴۰۷۶۱۱، www.khabaronline.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Poland
۱۷:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
0
1
همیشه آمریکا کم میاره میگه حمله میکنم هیچ غلطی هم نمی تونه بکنه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین