پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۶۳۱۷
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۵
یک کارشناس حوزه بین الملل در مورد شانس ترامپ در انتخابات پیش روی آمریکا اظهار داشت: مهمترین برگ برنده ترامپ مسایل اقتصادی بود که در سال‌های گذشته روی این موضوع بسیار مانور می داد ولی امروز باید با لشگر بیکاران آمریکایی و کاهش سرمایه‌گذاری و افزایش شدید بدهی ها روبرو شود.از همه مهمتر انتقادات شدیدی است که به نحوه مدیریت او در بحران کرونا وارد است.
شعار سال: حسن بهشتی پور، کارشناس مسائل بین الملل افزود: وقتی این مجموعه را در کنار هم گذاشتیم متوجه می شویم موقعیت ترامپ نسبت به شش ماه پیش چقدر ضعیف تر شده است. اگر امروز انتخابات در آمریکا برگزار شود قطعا بایدن برنده انتخابات است اما به نظر من نمی توان روی این موضوع اکتفا کرد.

بهشتی پور در پاسخ به این سوال که با توجه به تحولات متاثر از شیوع کرونا و اعتراضات مردمی بر ضد نژاد پرستی در آمریکا چه پیش بینی هایی می توان برای انتخابات ۲۰۲۰ داشت؟ گفت: اعتراضات پیش از این نیز در آمریکا وجود داشت ولی تاثیر تعیین کننده ای بر نتایج انتخابات نداشت. اما مساله کرونا به دلیل تاثیر عمیقی که بر مسائل اقتصادی دارد ماجرا به زیان ترامپ تمام شد تا جایی که در نظر سنجی ها او پایین تر از رقیب خود قرار گرفته است، در حالیکه تا اسفند ماه ترامپ جلوتر بود.
اگرچه نمی توان نظرسنجی ها را صددرصد ملاک قرار داد اما اگر امروز انتخابات در آمریکا برگزار شود قطعا بایدن برنده انتخابات است اما به نظر من نمی توان روی این موضوع اکتفا کرد.
در آمریکا مسائل اقتصادی، امنیت داخلی و سیاست خارجی به نسبت های گوناگونی بر تصمیم گیری مردم آمریکا تاثیر دارد. بنابراین مهمترین برگ برنده ترامپ مسایل اقتصادی بود که در سال‌های گذشته روی این موضوع بسیار مانور می داد ولی امروز باید با لشگر بیکاران آمریکایی و کاهش سرمایه‌گذاری و افزایش شدید بدهی ها روبرو شود.
از همه مهمتر انتقادات شدیدی است که به نحوه مدیریت او در بحران کرونا وارد است. وقتی این مجموعه را در کنار هم گذاشتیم متوجه می شویم موقعیت ترامپ نسبت به شش ماه پیش چقدر ضعیف تر شده است و آیا در چهار ماه آینده نیز شاهد تداوم این روند خواهیم بود یا نه؟
شواهد و قراین نشان می دهد اگر اوضاع بدتر نشود بهتر نخواهد شد. بنابراین باید منتظر بود، فعلا تحولات بر ضد ترامپ بوده است.


کرونا اوضاع را برای ترامپ سخت تر کرد


وی در خصوص اینکه آمریکا در میزان مبتلایان به کرونا و تعداد مرگ و میر در جهان اول است آیا این مساله به ضعف مدیریتی ترامپ اشاره دارد؟ اظهار داشت: آمریکا یک سیستم است و یک سیستم آمریکا را اداره می کند. در مدیریت سیستمی رییس جمهور بسیار برجسته است و اختیارات وسیعی دارد بنابراین از او انتظار می رود مدیریت بحران داشته باشد.
او حرف های پرت و پلا زیاد زد و از مصرف وایتکس گفت، اصرار داشت ماسک استفاده نشود و مسائل اقتصادی برای او مهم تر بود. این رفتار موجب شد شک و تردید به وجود بیاید و فکر کنند اگر هر شخص دیگری رییس جمهور بود رفتار بهتری داشت و موضع گیری های بهتری انجام می داد، از این رو کرونا اوضاع را برای او سختتر کرد.


کاندیدای مردمی حزب دموکرات قطعا ساندرز بود

بایدن چهره ای کاریزما محسوب نمی شود ولی چهره ای حزبی است

بهشتی پور در مورد اینکه از طرفی به نظر می رسد بایدن چهره ای قوی تر از ترامپ نیست آیا این امر می تواند بر آرا ترامپ بیفزاید؟ تصریح کرد: مسن بودن نامزدی در آمریکا امتیاز منفی نیست.
ریگان که مسن ترین رییس جمهور آمریکا بود جنجالی ترین فرد این کشور در این سمت بود و کارهای عجیب و غریب زیادی کرد، ریگان از هنرپیشگی وارد کاخ سفید شد و از این هنر استفاده می کرد و بر افکار عمومی تاثیر گذار بود.
ریگان کلیه سخنرانی های خود را با نام خدا شروع می کرد و در پایان سخنرانی های خود برای مردم آمریکا دعا می کرد. اما بایدن به این شکل پوپولیستی نیست. او توسط گروه قدرت پشتیبانی می شود، حزب دموکرات سندرز را حذف کرد تا بایدن کاندیدا شود.
کاندیدای مردمی حزب دموکرات قطعا ساندرز بود اما جناح قدرت در دموکرات ها تصمیم گرفتند شخصیتی اتو کشیده با ساختاری مشخص با سابقه ای روشن کاندیدا شود. بایدن چهره ای کاریزما محسوب نمی شود ولی چهره ای حزبی است. او شانس آورد و موقعیت ترامپ به شدت متزلزل شد، در غیر اینصورت شانس او برای پیروزی کم بود.


خود کرونا تاثیری بر رای آوری ترامپ ندارد

تاثیرات کرونا بر اقتصاد آمریکا موقعیت ترامپ را ضعیف کرده است

وی در مورد اینکه آیا کشف واکسن کرونا در چند ماه پیش رو می تواند تاثیری مثبت بر روند رای آوری ترامپ داشته باشد؟ گفت: اگر این اتفاق بتواند به اقتصاد آمریکا رونق بدهد شاید موثر باشد، باید تحول اقتصادی بزرگی رخ بدهد. خود کرونا تاثیری بر رای آوری ترامپ ندارد بلکه تاثیرات کرونا بر اقتصاد آمریکا موقعیت ترامپ را ضعیف کرده است.
 
شعارسال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از خبرگزاری شفقنا ، تاریخ انتشار:  17 تیر 1399،کدخبر: 968379 ،fa.shafaqna.com
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین