پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۶۵۷۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۳
روز‌به‌روز بر تعداد آمار مبتلایان و فوتی‌های کرونا افزوده می‌شود، اما مردم همچنان دولت را مقصر این شرایط می‌دانند و دولت نیز عامل اصلی شیوع کرونا را رفتار مردم می‌داند و انگشت اتهام را به سوی آنها گرفته است.
شعار سال: چندی است آمار مبتلایان و فوتی‌های کرونا به طرز رعب‌آوری در حال افزایش است. روز‌های گذشته با آمار ۱۶۲ و ۱۶۰ فوتی مواجه بودیم، اما آنچه ما را بر آن داشت تا در این زمینه مطلبی بنویسیم آماری است که امروز سه‌شنبه ۱۷ تیرماه دکتر سیما سادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت اعلام کرد.
 
دکتر لاری گفت: «از دیروز تا امروز ۱۷ تیر ۱۳۹۹ و بر اساس معیار‌های قطعی تشخیصی، دو هزار و ۶۳۷ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۴۵۵ مورد بستری شدند. به این ترتیب مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به ۲۴۵ هزار و ۶۸۸ نفر رسید.»
 
دکتر سادات لاری ادامه داد: «متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۲۰۰ بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۱ هزار و ۹۳۱ نفر رسید.»
 
لاری ضمن تاکید بر لزوم رعایت بهداشت فردی و اجتماعی، لزوم استفاده از ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی و شست‌وشوی مکرر دست‌ها گفت: «استان‌های خوزستان، هرمزگان، بوشهر، کرمانشاه، کردستان، ایلام، آذربایجان غربی و شرقی و خراسان رضوی در وضعیت قرمز قرار دارند. استان‌های تهران، اصفهان، مازندران، گلستان، البرز، کرمان، یزد، سیستان و بلوچستان، همدان و اردبیل در وضعیت هشدار قرار دارند.»
 
سخنگوی وزارت بهداشت ادامه داد: «افزایش آمار فوتی‌ها برای همه ما دردناک است و این موضوع نتیجه رفتار و عملکرد همه ما در گذشته بوده است؛ به طوری که در یکی از شهرستان‌ها در چند روز گذشته ۵۰ مراسم عروسی برگزار شده و به دنبال آن شاهد افزایش آمار ابتلا و بستری در این استان هستیم.»
 
وی همچنین گفت: «عاجزانه از مردم می‌خواهیم ماسک را به عنوان یکی از وسایل ضروری که از خانه خارج می‌شوید همراه داشته باشید. امیدوارم که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی بتوانیم شاهد کاهش آمار کووید ۱۹ در کشور باشیم.»
 
سخنی با سخنگوی وزارت بهداشت

سخنگوی وزارت بهداشت طبق وظیفه‌ای که برعهده دارد هر روز از تعداد مبتلایان و فوتی‌های کرونا خبر می‌دهد و در ادامه یک سری توصیه‌های بهداشتی کاملا تکراری دارد که به نظر می‌رسد باید در آن‌ها تجدید نظر کند. هر روز از لزوم رعایت بهداشت فردی و اجتماعی و لزوم استفاده از ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی و شست‌وشوی مکرر دست‌ها می‌گوید، اما نه او که هیچ یک از مسئولان و تصمیم‌گیر‌ندگان از شیوه و چگونگی آن نمی‌گویند.
 
بنده حقیر نه از باب حرفه و وظیفه اجتماعی بلکه به اجبار، باید هر روز از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنم. خیلی فکر کردم در این شلوغی وحشتناک چگونه می‌توان فاصله‌ها را رعایت کرد، متأسفانه عقلم به جایی نرسید. بد نیست مسئولان ذی‌ربط و بی‌ربط سری به مترو و اتوبوس بزنند، بعد بر ما روشن کنند چگونه می‌شود فاصله اجتماعی را رعایت کرد؟!
 
اکثر قریب به اتفاق مردم به لزوم رعایت بهداشت فردی و اجتماعی واقفند و در حد توان سعی در رعایت آن دارند، اما مشکل از آنجایی است که دولت و ملت در دو جبهه متفاوت ایستاده‌اند. مردم دولت را مقصر قلمداد می‌کنند و دولت نیز مردم را مسبب این وضعیت می‌داند. بد نیست به گفته‌های سخنگوی وزارت بهداشت بار دیگر توجه کنیم. وی می‌گوید افزایش آمار فوتی‌ها برای همه ما دردناک است و این موضوع نتیجه رفتار و عملکرد همه ما در گذشته بوده است تا اینجای سخن درست است، اما آنجا که بنا می‌شود مثال بزند که کدام رفتار باعث این وضعیت اسفبار شده است تنها به عملکرد مردم اشاره می‌کند و می‌گوید: «در یکی از شهرستان‌ها در چند روز گذشته ۵۰ مراسم عروسی برگزار شده  و به دنبال آن شاهد افزایش آمار ابتلا و بستری در این استان هستیم.»
 
برگزاری مراسم‌های عزا و عروسی در این شرایط قطعا خطا و اشتباه است کما اینکه مسافرت‌های گاه و بی‌گاه و غیرضروری نیز اشتباهی است که مردم مرتکب می‌شوند، اما بد نبود سخنگوی محترم وزارت بهداشت نیز به وظایفی که برعهده دولت است و از انجام آن استنکاف می‌ورزند نیز سخنی به میان می‌آمد آنگاه باور پذیرتر بود که تمام اتهامات تنها و تنها متوجه مردم نیست.

طرح ترافیک اعمال می‌شود و همین مورد یکی از عوامل اصلی شلوغی وسایل نقلیه عمومی است؛ بسیاری از کارمندان می‌توانند دورکاری کنند، اما به اجبار باید در محل کارشان حاضر شوند؛ آیا اصلاح این وضعیت از وظایف دولت نیست؟ با توجه به گرانی افسارگسیخته‌ای که در جامعه حاکم شده است خیلی عجیب است که خانواده‌هایی قادر به خرید ماسک نباشند؟ هزینه آزمایش حدود یک میلیون تومان است و بسیاری از اقشار جامعه توان انجام آزمایش را ندارند؛ آیا نباید دولت تمهیداتی برای قاطبه مردم بیندیشد. آیا در توان دولت نیست که از برگزاری مراسم های عزا و عروسی جلوگیری کند؟
 
شیوع کرونا معضلی است که منحصر به ایران نیست و دنیا را در بر گرفته است. کنترل این ویروس نیاز به عزمی جهانی و ملی دارد؛ چنانچه قرار باشد دولت تنها از مردم توقع داشته باشد و یا مردم همچون گذشته بخواهند عمل کنند و بر اساس شرایط موجود پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکنند، ۲۰۰ کشته که سهل است باید منتظر فاجعه‌ای به مراتب عظیم‌تر و دهشتناک‌تر باشیم.
 

شعارسال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از سایت خبری دیدار نیوز   ،تاریخ انتشار:  17 تیر 1399،کدخبر:65109    ،www.didar.news
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
India
۰۱:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۰
0
0
دولت اگر همه چیز را از ابتدای شیوع کرونا عادی نشان نداده بود و حساسیت ها را نسبت به شیوع این ویروس زیاد کرده بود الان ما شاهد وضعیت قرمز نبودیم.
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین