پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۶۷۹۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۶
عضو شورای راهبردی اندیشکده تدبیر آب ایران با اشاره به اینکه اکنون بیشتر مهاجرت‌ها در فلات مرکزی و سیستان وبلوچستان دیده می‌شود، که لزوم توجه و برنامه ریزی را با توجه به اولویت و وخامت اوضاع می‌طلبد.
شعار سال:عضو شورای راهبردی اندیشکده تدبیر آب ایران با اشاره به اینکه اکنون بیشتر مهاجرت‌ها در فلات مرکزی و سیستان وبلوچستان دیده می‌شود، خاطرنشان کرد: در دهه 40 نیز در سیستان و بلوچستان مهاجرت‌های گسترده‌ای را به گرگان شاهد بوده‌ایم، اکنون نیز در خراسان جنوبی، کرمان، فارس و اصفهان این واقعه در حال رخ دادن است که لزوم توجه و برنامه ریزی را با توجه به اولویت و وخامت اوضاع می‌طلبد.
 
انوش نوری اسفندیاری ، با بیان اینکه کمرنگ بودن اطلاع رسانی مهمترین موضوع در بحث بحران آب است، اظهار داشت: در حال حاضر همه استان‌ها به لحاظ بحران آب وضعیت یکسانی ندارند، روی استان‌های مرکزی، جنوب غربی و شرقی فشار بیشتری وارد می‌شود که طبیعتا با کاهش تولید کشاورزی و خشک شدن باغات و مزارع همراه خواهد بود چرا که سطح کشت تناسبی با امکانات آبی ما ندارد.
 
وی با بیان اینکه طی سال‌های آتی روند مهاجرت از روستاها و خالی از سکنه شدن بسیاری از شهرها و روستاها شدت می‌گیرد، افزود: مهاجرت‌ها اینگونه نیست که به سرعت آنگونه که برخی پیش بینی می‌کنند رخ دهد، اما وضعیت بسیار نگران کننده است.
 
عضو شورای راهبردی اندیشکده تدبیر آب ایران با اشاره به اینکه اکنون بیشتر مهاجرت‌ها در فلات مرکزی و سیستان وبلوچستان دیده می‌شود، خاطرنشان کرد: در دهه 40 نیز در سیستان و بلوچستان مهاجرت‌های گسترده‌ای را به گرگان شاهد بوده‌ایم، اکنون نیز در خراسان جنوبی، کرمان، فارس و اصفهان این واقعه در حال رخ دادن است که لزوم توجه و برنامه ریزی را با توجه به اولویت و وخامت اوضاع می‌طلبد.
 
وی یادآور شد: دباید خودمان را با امکاناتی که داریم سازگار کنیم و روند توسعه را مطابق با شرایط اقلیمی کشور داشته باشیم.
 
نوری اسفندیاری تاکید کرد: در حال حاضر برخی جهت گیری‌ها در رابطه با بحران آب خوب است اما همچنان اداری و از بالا به پایین است، ما باید روش‌های جدیدی داشته باشیم که البته زمان بر هم هست، اما مهم این است که این روش‌ها فعال شود که از جمله برخی اقدامات اقتصادی، مشارکتی و داوطلبانه است.
 

شعارسال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از  سایت خبری تحلیلی عصر اقتصاد   ،تاریخ انتشار:  9 تیر 1399،کدخبر: 35209 ،www.asre-eghtesad.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
France
۰۱:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۰
0
0
بحران آب در کشور جاریست ولی مهمتر از همه اینها فرهنگ مصرف هست که مصرف بی رویه و غیر اصولی داریم و مسئله مدیریت نیز مطرح است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین