پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 16
کد خبر: ۲۸۷۶۶۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۸
مهلت ثبت نام متقاضیان دریافت تسهیلات کرونا در سامانه «کارا» تا پایان تیرماه امسال تمدید شد.
شعار سال: رضا گروسی اظهارکرد: با توجه به شیوع بیماری کرونا بخشی از بنگاه‌های اقتصادی که شامل ۱۴ رسته شغلی و بیش از ۵۰۰ زیر رسته می‌باشد مشمول دریافت تسهیلات کرونا شده‌اند.

وی افزود: در این راستا ضمن اقدامات لازم در اداره کار استان با ابلاغ دستورالعمل پرداخت تسهیلات کرونا به تمام دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های عامل و تشکیل جلسات توجیهی و آموزشی با دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های عامل و اطلاع رسانی کامل در رسانه‌های محلی در خصوص پرداخت تسهیلات کرونا پیگیری‌های لازم صورت گرفته است.

گروسی یادآور شد: با تصویب کارگروه مقابله با پیامد‌های اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا کارفرمایان و خویش فرمایان برای برخورداری از این تسهیلات با توجه به تمدید پرداخت تسهیلات کرونا باید به سامانه «کارا» به نشانی kara.mcls.gov.ir مراجعه و در این سامانه ثبت نام کنند.

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان قزوین گفت: از آنجایی که پرداخت تسهیلات کرونا فقط با اقدامات دستگاه اجرایی و پرداخت توسط بانک‌های عامل ممکن خواهد شد لذا تاکنون بیش از ۴۶۲۳ پرونده برای اشتغال ۸۰۶۳ نفر به مبلغ ۷۸۹ میلیارد ریال به بانک‌های عامل ارسال شده است.

وی اظهارکرد: در این میان بانک‌های عامل با پرداخت ۶۵۸ میلیون ریال به مشاغل آسیب دیده از کرونا تسهیلات پرداخت کرده‌اند که رقم قابل توجهی نیست و باید سرعت کار بالا برود.

گروسی اضافه کرد: سهم استان قزوین بالغ بر ۷۳۱ میلیارد تومان است و فرصت محدودی برای برخورداری از این اعتبارات باقی مانده که انتظار داریم سرعت رسیدگی پرونده و پرداخت‌ها در بانک‌ها عامل افزایش یابد تا این تسهیلات که می‌تواند بخشی از مشکلات آُسیب دیدگان را حل کند بازگشت نخورده و به استان‌های دیگر تخصیص نیابد.

وی گفت: نگران هستیم در فرصت باقیمانده ثبت نام و بررسی پرونده‌ها تکمیل نشده و تعداد زیادی از نیازمندان و آسیب دیدگان از این کمک‌های حمایتی دولت محروم شوند لذا درخواست می‌کنیم دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها در این زمینه احساس مسئولیت بیشتری کرده و در زمان کم باقیمانده امکان برخورداری جمع بیشتری از آسیب دیدگان ناشی از کرونا از تسهیلات دولتی را مهیا کنند.

گروسی اظهارکرد: صاحبان مشاغل آسیب دیده از کرونا تا پایان تیرماه فرصت دارند برای دریافت تسهیلات حمایتی دولت در سامانه کارا ثبت نام کنند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی گسترش، تاریخ انتشار: 23 تیر 1399، کد خبر: 109970،  www.gostaresh.news

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
France
۰۱:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۴
0
0
خیلی ها از دریافت این تسهیلات عقب موندن . باید حمایت کرونایی از کسب و کارها و معیشت مردم صورت بگیره.اوضاع خیلی خرابه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین