پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۸۴۸۰
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۸
رییس انجمن صنفی گاوداران کشور از توزیع نهاده دامی با نرخ مصوب به صورت قطره‌ چکانی خبر داد.

شعار سال: سید احمد مقدسی با اشاره به اینکه بازار نهاده‌های دامی همچنان آشفته است، اظهار کرد: نوسان قیمت و کمبود ذرت و کنجاله سویا در بازار روز به روز نامساعد‌تر می‌شود که این امر بیانگر نابودی صنعت دام و طیور کشور است.

قیمت کنونی هر کیلو کنجاله سویا را روی مرز ۸ هزار تومان، ذرت دانه‌ای را ۳ هزار تومان و جو را ۲ هزار و ۵۰۰ تومان است.

توزیع نهاده با نرخ مصوب به صورت قطره چکانی انجام می‌شود که با این وجود، ۸۰ تا ۹۰ درصد نهاده مورد نیاز از بازار آزاد تامین می‌شود که علی رغم پیگیری‌های متعدد، تاکنون به جایی نرسیده‌ایم.

قیمت تمام شده هر کیلو شیرخام را بالای ۶ هزار تومان است، با توجه به نرخ مصوب ستاد تنظیم بازار، دامداران در سردرگمی به سر می‌برند و از آنجا که ماشین تولید دامدار موجود زنده است، نمی‌توانند آن را خاموش کنند.

*** امنیت غذایی

رییس انجمن صنفی گاوداران در پایان با اشاره به اینکه امنیت غذایی در معرض خطر است، بیان کرد: با وجود آنکه خودکفایی گوشت قرمز و شیر در داخل وجود دارد، اما به سبب کمبود نهاده‌های دامی و عدم سنخیت قیمت تمام شده با نرخ مصوب، تولید در معرض نابودی است.

حداکثر قیمت خرید هر کیلو دام را ۲۷ هزار تومان است و عرضه با نرخ فعلی بیانگر زیان ۷ هزار تومانی دامداران در فروش هر کیلو دام است.

۲۰۰ هزار راس دام آماده کشتار در کشور وجود دارند، مسئولان ذی ربط باید مجوز صادرات دام را صادر کنند، چرا که دامداران به سبب مازاد تولید متحمل زیان هستند.

شعار سال،  با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از خبرگزاری صنایع ، تاریخ انتشار 26 تیر    99، کد خبر:   192385، www.sanayepress.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین