پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۸۵۹۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۳
در چند روز پیش، اخبار خوبی از درآمد ۳۸ میلیارد و پانصد میلیون تومانی فدراسیون کشتی به نقل از حسابرس مستقل فدراسیون کشتی، به گوش رسید. خبری که ورای ظاهر قابل تحسین آن، می‌تواند باطنی غلو گونه و قابل کنکاش داشته باشد.
شعار سال: در خبر‌ها و به نقل از حسابرس مستقل فدراسیون کشتی و برای سال مالی ۱۳۹۸ آورده شده است که، این فدراسیون ۳۸ میلیارد و پانصد میلیون تومان در آمد کسب کرده که نسبت به سال‌های پیش رشد چشمگیری داشته و نوعی رکورد به حساب می‌آید. توضیح داده شده که، فدراسیون کشتی این رکورد را در حالی از خود به جا گذاشته که پس از آغاز فعالیت رئیس جدید، بانک پاسارگاد که با مدیریت قبلی فدراسیون همکاری می‌کرد، از همکاری خود انصراف داده و این در آمد بدون همکاری اسپانسر اصلی قبلی فدراسیون، حاصل شده است.
به نقل از حسابرس، بیان گردیده که، فدراسیون کشتی بیشترین درآمدی که تا پیش از این کسب کرده بود، مربوط به سال ۹۷ بود که با کمک اسپانسر وقت، رقم ۳۱ میلیارد و پانصد میلیون تومان به ثبت رسید. در آمد فدراسیون کشتی از سال‌های ۹۲ تا ۹۷ به تفکیک شرح زیر است:

۱۳۹۲: ۶ میلیارد و سیصد میلیارد تومان

۱۳۹۳: ۱۷ میلیارد و صد میلیون تومان

۱۳۹۴: ۲۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان

۱۳۹۵: ۲۸ میلیارد و هفتصد میلیون تومان

۱۳۹۶: ۲۶ میلیارد و هشتصد میلیون تومان

۱۳۹۷: ۳۱ میلیارد و پانصد میلیون تومان

ضمن تبریک به فدراسیون کشتی و تشکر از مدیریت آقای دبیر، سوالاتی چند در این خصوص قابل طرح بوده و شایسته است که فدراسیون، شکل رسمی اقدام به پاسخگویی و شفاف سازی کند.

برخی از سوالات قابل طرح از فدراسیون کشتی از وضعیت صورت‌های مالی، منابع درآمدی و قدرت پولی و مالی فدراسیون:

اینکه آقای دبیر توانستند، با تدابیر در پیش گرفته شده، اقدام به تامین مالی فدراسیون کنند، فعل بسیار پسندیده‌ای است. اما مسلما شفاف سازی وضعیت و تحلیل صورت‌های مالی، کمک کار مناسبی در قضاوت بد یا خوب در خصوص عملکرد ایشان است.

*** آقای دبیر، به کررات بیان داشته اند که ۷۰-۸۰ درصد هزینه‌های فدراسیون کشتی، هزینه‌های دلاری یا دارای ارتباط مستقیم با دلار است. پسندیده است که ارقام بیان شده در سال‌های مختلف را تبدیل به دلار کنیم (قیمت دلار در هر سال رند شده است/ دلار در سال ۹۸، به قیمت ۱۵ هزار تومان محاسبه شده است).

سال ۱۳۹۲: ۶ میلیارد و سیصد میلیارد تومان، معادل تقریبی ۲ میلیون دلار

سال ۱۳۹۳: ۱۷ میلیارد و صد میلیون تومان، معادل تقریبی ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار دلار

سال ۱۳۹۴: ۲۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان، معادل تقریبی ۶ میلیون و ۶۰۰ هزار دلار

سال ۱۳۹۵: ۲۸ میلیارد و هفتصد میلیون تومان، معادل تقریبی ۷ میلیون و ۹۰۰ هزار دلار

سال ۱۳۹۶: ۲۶ میلیارد و هشتصد میلیون تومان، معادل تقریبی ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار دلار

سال ۱۳۹۷: ۳۱ میلیارد و پانصد میلیون تومان، معادل تقریبی ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار دلار

سال ۱۳۹۸: ۳۸ میلیارد و پانصد میلیون تومان، معادل تقریبی ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار دلار
 
 
تفسیر معنادار صورت‌های مالی فدراسیون کشتی و منابع درآمدی؟
 
بر اساس این اعداد و ارقام، نه تنها درآمد فدراسیون کشتی افزایش پیدا نکرده، بلکه در خوش بینانه‌ترین حالت قابل تصور، ثابت مانده است.

*** گویا از کل مبلغ بیان شده بعنوان درآمد فدراسیون کشتی، حدود ۲۰ میلیارد تومان (۱۹/۵ رقم دقیق‌تر است) از درآمد فدراسیون در سال‌های مختلف، حمایت وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک به فدراسیون‌ها می‌باشد(لطفا شفاف سازی شود).

***‌ اگر ادعای بالا درست باشد ، ای کاش حسابرس فدراسیون کشتی و یا اقای دبیر بیان می‌کردند که حدود ۱۸-۱۹ میلیارد تومان دیگر، از چه منابعی بدست آمده است. مسلما شفاف سازی باعث سهولت در قضاوت و افزایش دقت نظر‌ها خواهد شد.

***در خبر‌ها ذکر نشده است که ۳۸ و نیم میلیارد تومان ادعا شده بعنوان درآمد فدراسیون در سال ۱۳۹۸، صرفا درآمد نقدی بوده و یا کل کمک‌های ارایه شده (منجمله کمک‌های بازسازی دو مجموعه شهید هادی و شهید صدرزاده) را شامل می‌شود. مسلما باید کل این مبلغ باشد. اگر چنین بوده باشد، بنا بر ادعای آقای دبیر در اسفندماه ۱۳۹۸، مبلغ ۱۵ میلیارد تومان صرف بازسازی و تجهییز این دو خانه کشتی شده است (تماما توسط بخش خصوصی تامین شده است). با این حساب، تنها با یک حمایت مالی حدودا ۴ میلیارد تومانی مواجه هستیم.

بر اساس توضیحات ارایه شده و ضمن تشکر مجدد از کادر مدیریتی فدراسیون کشتی، خواشمندیم توضیحات تکمیلی برای شفاف سازی افکار عمومی، ارایه گردد.

اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
0
2
می شه بپرسم که این اطلاعات ریز از فدراسیون ، چطور به دست شما رسیده ؟ داشتن این حد اطلاعات ریز ، می تونه ادم رو به این فکر بندازه که در داخل فدراسیون ، نیروی نفوذی وجود داره/ البته ممکنه من اشتباه فکر کرده باشم ولی این طور ، برداشت کردم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین