پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۹۴۸۱
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۲
در شرایطی که بسیاری از کشورهای جهان از جمله ایران مخالف برگزاری مسابقات جهانی کشتی 2020 هستند، خبرها از روسیه حکایت از آن دارد که آزاد و فرنگی کاران این کشور خود را برای مسابقات آذرماه آماده می‌کنند.
شعار سال : حدود یک ماه قبل بود که اتحادیه جهانی کشتی با اعلام برنامه خود برای روز‌های باقیمانده از سال ۲۰۲۰ خبر از برگزاری رقابت‌های جهانی ۲۰۲۰ داد. طبق اعلام اتحادیه جهانی مسابقات قرار است مسابقات قهرمانی بزرگسالان جهان ۲۲ الی ۳۰ آذرماه به میزبانی بلگراد صربستان برگزار شود.
انتشار این خبر موجب شد که برخی از تیم در فکر آغاز اردوی خود برای حضوری قدرتمند در رقابت‌های جهانی باشند، از جمله این کشور‌ها می‌توان به روسیه اشاره کرد. روس‌ها که خودشان موافق اصلی برگزاری مسابقات جهانی کشتی در سال ۲۰۲۰ هستند و این موضوع را با جدیت در اتحادیه جهانی دنبال می‌کنند، گفته‌اند که به دنبال فراهم کردن شرایط ایمنی و بهداشتی برای برگزاری این رقابت‌ها هستند. آن‌ها قصد دارند مسابقات داخلی یا همان انتخابی خود را شهریور ماه در شهر مسکو برگزار کنند.
کشور‌های همسایه روسیه نیز در حال فراهم نمودن شرایط برای شروع تمرینات هستند. فدراسیون کشتی ارمنستان از وزارت ورزش این کشور خواستار دریافت مجوز لازم برای برگزاری مسابقات کشوری نوجوانان و جوانان در ماه آینده میلادی شده است. ضمن اینکه این کشور اردو‌های قرنطینه‌ای خود را در منطقه‌ای کوهستانی و بدون رفت و آمد آغاز کرده است.
گرجستان نیز که پیش از این یکی از گزینه‌های اصلی میزبانی مسابقات جهانی ۲۰۲۰ هم محسوب می‌شد، به دنبال برگزاری اردو‌های قرنطینه‌ای است و آن‌ها نیز تمرینات‌شان را در سالن‌های کشتی به صورت محدود شروع کرده‌اند و در انتظار دریافت مجوز برای اردوی تیم‌های ملی هستند. مسابقات انتخابی در کشور‌های مختلف بدون تماشاگر به انجام خواهد رسید و اردو‌ها نیز در وضعیت قرنطینه‌ای دنبال می‌شود.

اشکانی: زور کرونا بیشتر از کشتی است
در ایران، اما شرایط برای آغاز اردو‌ها فراهم نیست تا جایی که تمام فعالیت‌های کشتی در دو بخش آزاد و فرنگی تعطیل است. دیروز علی اشکانی سرمربی پیشین تیم ملی کشتی فرنگی در گفت‌و‌گویی با خبرگزاری مهر اظهار داشت: به نظر من زیاد نمی‌توان به برنامه اخیر اتحادیه جهانی کشتی دل‌خوش‌بود، چراکه هر روز شاهد افزایش قربانیان ویروس کرونا هستیم. به همین دلیل بعید به نظر می‌رسد بتوان در آینده‌ای نزدیک شاهد رویداد‌های رسمی در ایران و جهان باشیم.
وی تصریح کرد: کشتی یک ورزش درگیرانه و پر برخورد است که نمی‌توان بدون اطمینان خاطر از وضعیت موجود، اقدام به آغاز دوباره مسابقات آن کرد. به ویژه اینکه کشتی سالهاست با خطر حذف از المپیک رو‌به‌رو است و مطمئنا اگر اتحادیه جهانی کشتی به خوبی این مسئله را مدیریت نکنند، ممکن است در صورت آغاز زودهنگام مسابقات و قربانیان احتمالی، کشتی با تبعات بسیار بدی مواجه شود.
نایب قهرمان اسبق کشتی فرنگی جهان ادامه داد: آنچه مسلم است فعلا زور کرونا از کشتی بیشتر بوده و تمامی رویداد‌های این رشته را تعطیل کرده است. در خوشبینانه‌ترین حالت می‌توان امیدوار بود که کشتی در آینده‌ای نامشخص فقط بتواند مجوز برگزاری مسابقات را در شرایط خاص بگیرد، اما مطمئنا این اتفاق هم تحت شدیدترین تدابیر بهداشتی صورت خواهد گرفت. می‌توان پیش‌بینی کرد کشتی فقط با رعایت دقیق و سختگیرانه پروتکل‌های بهداشتی قادر به آغاز مجدد برنامه‌های خود است که البته زمان این مسئله نیز هنوز مشخص نیست.
اشکانی خاطر نشان کرد: رشته کشتی بر خلاف برخی رشته‌های دیگر که در فضای باز قابل اجراست، باید در سالن برگزار شود که همین موضوع می‌تواند درصد خطر را برای تماشاگران و تمامی عوامل اجرایی مسابقات بالا ببرد. ریه کشتی‌گیران در طول مسابقات و حتی زمان تمرین به شدت درگیر است و همین موضوع خطر ابتلای آنان به ویروس کرونا و همچنین انتقال ویروس را افزایش خواهد داد.

نفوذ روس‌ها در اتحادیه جهانی
با توجه به اظهارات اشکانی باید به انتظار روز‌های آینده نشست و دید چه تصمیماتی برای کشتی گرفته می‌شود. موضوعی که در آن تردیدی وجود ندارد، این است که روس‌ها روی اتحادیه جهانی کشتی نفوذ دارند و به دنبال آن هستند تحت هر شرایطی این مسابقات را اواخر آذرماه در صربستان برگزار کنند.
این در شرایطی است که پیش از این دکتر شادگان رئیس‌ایرانی کمیسیون پزشکی اتحادیه جهانی کشتی در گفت‌و‌گویی با خبرگزاری ایسنا گفته بود: اگر شرایط مساعد باشد بعد از ماه سپتامبر شاهد برگزاری رقابت‌های جهانی بزرگسالان خواهیم بود. در این میان برخی کشور‌ها اعلام کرده‌اند تا زمانی‌که واکسن کرونا کشف نشود هیچ ورزشکاری را به مسابقات اعزام نمی‌کنند، اما برخی دیگر از کشور‌ها انعطاف بیشتری دارند.
دکتر شادگان در صحبت‌هایش به این نکته هم اشاره داشت که «اگر شرایط مساعد باشد، می‌توان مسابقات را برگزار کرد». با توجه به اخباری که این روز‌ها از سرعت شیوع ویروس کرونا منتشر می‌شود، به نظر می‌رسد علی‌رغم تصمیم اتحادیه جهانی، برگزاری این مسابقات در اواخر آذرماه امر دشواری است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه کیهان، تاریخ انتشار:۱مرداد ۱۳۹۹، کد خبر: kayhan.ir_۱۹۳۸۲۸
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین