پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 01
کد خبر: ۲۸۸۹۶۲
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۷
در بررسی سهم شرکت¬ های بیمه در بازار، هشت شرکت‌ بیمه به ترتیب، ایران %۳۲/۸، آسیا ۱۰/۵%، دانا ۸/۶%، پاسارگاد ۷/۱%، معلم ۶/۷%، البرز ۴/۹%، پارسیان ۴/۷% و کوثر ۳/۹% در مجموع ۷۹/۳ درصد از حق بیمه تولیدی بازار را به خود اختصاص داده و ۲۰/۷ درصد مابقی حق بیمه، توسط ۱۹ شرکت بیمه دیگر تولید شده است.

شعار سال: بیمه یکی از ابزارهای مهم مدیریتی محسوب می­ شود که می تواند با استمرار گردش چرخ­ های اقتصادی، ضریب موفقیت را افزایش دهد. صنعت بیمه در تسهیل و رونق فعالیت های اقتصادی در جامعه نقش مهمی دارد و به همین دلیل، این صنعت یکی از بخش های پیشرو و مهم در اقتصاد و بازار سرمایه است. در مدیریت ریسک، بیمه به عنوان آرامش ذهن، تسهیلگر و جبران هزینه‌های مالی در ترمیم سیستم تحت فشار تعریف شده است. به دلیل اینکه هر چه میزان ریسک بالاتر باشد، احتمال سرمایه‌گذاری کمتر است. صنعت بیمه، نقش کاهش ریسک را در نظام اقتصادی همه کشورها ایفا می کند بنابراین ارتقای جایگاه صنعت بیمه در اقتصاد کشورهای در حال توسعه، امری بدیهی و ضروری است.

به منظور شکوفایی اقتصاد کشور، توسعه صنعت بیمه از طریق ارائه پوشش های بیمه ای گوناگون، برای رفع نگرانی سرمایه گذاران و کاهش ریسک سرمایه گذاری و افزایش رفاه خانواده ها امری ضروری است. در همین راستا رقابت بین شرکت های بیمه خصوصی، اثر مثبت بر توسعه بیمه خواهد داشت که همین امر، موجب شده تنوع خدمات بیمه ای و عرضه پوشش های جدید بیمه ای منطبق با نیاز جامعه، برای گسترش، رونق سرمایه گذاری و رشد اقتصادی، در برنامه توسعه صنعت بیمه جایگاه ویژه ای داشته باشد.

بدون پشتوانه پوشش های بیمه ای فعالیت­ های اقتصادی همراه با بیم و امید خواهد بود ومی توان اذعان کرد، هیچ فعالیتی حتی فعالیت های اقتصادی با حجم سرمایه گذاری کم، بدون تامین خاطر ناشی از پوشش بیمه ای امکان پذیر نیست. صنعت بیمه با ایجاد امنیت خاطر و آرامش روحی، نگرانی ­های ناشی از حوادث ناگهانی و پیش بینی نشده را از اذهان عمومی جامعه و سرمایه گذاران می زداید و از این طریق به گردش چرخ های اقتصادی و فعالیت های جامعه و مردم، کمک می کند.

طی سنوات گذشته بیمه مرکزی ایران و به طور کلی بدنه صنعت بیمه کشور، تلاش ها و اقدامات مثبتی را انجام دادند که منجر به توفیق بزرگی در این صنعت و افزایش نرخ نفوذ بیمه ای، به عنوان مهم ترین شاخص گسترش بیمه در اقتصاد شده است. بیمه مرکزی با اهدافی نظیر تنظیم بازار بیمه کشور، تصویب آیین ­نامه ­­ها و مقررات مربوطه، توسعه و تعمیم بیمه ­های بازرگانی، اعطای مجوز تاسیس شرکت ­ها و شبکه کارگزاری، نظارت بر فعالیت شرکت­های بیمه ­ای، همواره وظیفه اصلی خود را در این صنعت به خوبی انجام داده است.

خدمات بیمه ای از قبیل بیمه آتش سوزی، بیمه باربری، بیمه اتومبیل، بیمه مهندسی، بیمه هواپیما، بیمه دام، بیمه تعطیلی کارگاه و کارخانه، بیمه سرقت، بیمه زندگی، بیمه حوادث، بیمه درمانی و... هستند.

آمار عملکرد رشته های بیمه از ابتدای سال تا پایان اردیبهشت 1399

01

 

آمار عملکرد این رشته های بیمه از ابتدای سال تا پایان اردیبهشت 1399 نشان می­دهد که بیمه شخص ثالث، بیمه درمان و بیمه زندگی به ترتیب بیشترین حق بیمه تولیدی را از ابتدای سال تا پایان اردیبهشت 1399 داشته است.

بسیاری از نظریه پردازان بازارهای مالی معتقدند که ساختار سرمایه می­ تواند بر کارایی شرکت­ها و بازار رقابتی محصول، تاثیرگذار باشد. بنابراین باتوجه به اینکه بیمه یکی از ابزارهای مهم مدیریتی است و برای کنترل و بی‌اثر کردن فشارهای حوزه‌های مختلف در اقتصاد مقاومتی، نقش حیاتی دارد، نیازمند حمایت دولت در فرهنگ سازی، تمرکز زدایی و ایجاد فضای رقابتی سالم برای شرکت های بیمه­ گر و ترغیب بخش های دولتی و خصوصی برای استفاده از بیمه به عنوان یک عامل حمایتی و اساسی در گردش مالی و سرمایه گذاری اقتصاد کشور است. مهمترین موضوع در حوزه توسعه و گسترش بیمه، احتیاج به یک فعالیت فرهنگی بلند مدت است که مجموعه راهکارهای مناسبی در این راستا برای صنعت بیمه به منظور تعمیق بیشتر فرهنگ بیمه در جامعه از سوی متولیان و مسئولین امر، دنبال می شود.

02

طبق آمار منتشره از سوی بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران، در 2 ماهه اول سال 1399حجم حق بیمه های تولیدی بازار بیمه با رشد 31.4 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته به رقم 6/8 هزار میلیارد تومان و سهم بخش غیردولتی از این مقدار به 67.2 درصد رسید.

در بررسی سهم شرکت­ های بیمه در بازار، ۸ شرکت‌ بیمه به ترتیب، ایران %۳۲/۸، آسیا ۱۰/۵%، دانا ۸/۶%، پاسارگاد ۷/۱%، معلم ۶/۷%، البرز ۴/۹%، پارسیان ۴/۷% و کوثر ۳/۹% در مجموع ۷۹/۳ درصد از حق بیمه تولیدی بازار را به خود اختصاص داده و ۲۰/۷ درصد مابقی حق بیمه، توسط ۱۹ شرکت بیمه دیگر تولید شده است.

برای دستیابی به اهداف بلند اقتصاد مقاومتی، تمرکز بر تولید داخلی از ضرورت های مهم این مقطع از زمان است که در این راستا، سرمایه‌گذاری در صنعت بیمه علاوه بر رشد حوزه­های اقتصادی، فرهنگی و ... می ­تواند با عملکرد مثبت خود عامل پیش برنده اقتصاد مقاومتی و بسترساز افزایش سطح زندگی محسوب شود. به همین جهت باید با فعالیت های کارشناسی شده و تحقیقات به جایگاه منطقه ای و بین المللی کشور در این حوزه پی برده و با توجه به نتایج بررسی ها، شرکت های داخلی را مورد ارزیابی قرار دهیم تا با تحقیق و توسعه، بتوان موجبات شکوفایی و رشد روزافزون اقتصاد کشور را شاهد بود.

شعار سال،  با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از خبرگزاری برنا، تاریخ انتشار 29 تیر    99، کد خبر:   1029357، www.borna.news

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین