پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
کد خبر: ۲۱۷۵۸۸
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۳۹۸ - ۰۷:۵۹
جنبه سرمایه‌گذاری در بیمه عمر می‌تواند یکی از انگیزه‌های خرید بیمه عمر برای بسیاری از افراد باشد.

شعار سال: سرمایه‌گذاری بیمه عمر از طریق پرداخت سود به اندوخته بیمه عمر و حق بیمه عمر پرداختی سالانه هر فردی شکل می‌گیرد. بیمه عمر توسط شرکت‌های مختلف با سودهای متفاوت ارائه می‌شود که گاهی دیده شده که خریداران بیمه عمر در بررسی بیمه‌های عمر مخصوصا قسمت سود دهی و سرمایه‌گذاری این بیمه نامه‌ها دچار سردرگمی می‌شوند. از همین رو در ادامه به بررسی سود دهی شرکت‌های مختلف بیمه در بحث بیمه‌نامه عمر و سرمایه گذاری می‌پردازم.

انواع سود در بیمه عمر

قبل از این که درباره سود هر کدام از شرکت‌های بیمه صحبت کنیم بهتر است که به بررسی انواع سود بیمه عمر و ماهیت سود بیمه عمر بپردازیم. به همه بیمه‌نامه‌های عمر و سرمایه گذاری دو نوع سود تضمینی و سود مشارکت در منافع پرداخت می‌شود.

سود تضمینی بیمه عمر

سود تضمینی بیمه عمر، در واقع تضمین بیمه مرکزی بر روی بیمه‌نامه‌های عمر می باشد. بر اساس آخرین مصوبه بیمه مرکزی، میزان سود تضمینی تقریبا در همه شرکت‌های بیمه یکسان است و این سود به ترتیب زیر به بیمه‌گذاران بیمه عمر پرداخت می‌شود. دو سال اول ۱۶ درصد، دو سال بعد ۱۳ درصد و پس از این سال ۱۰ درصد می‌باشد.

با توجه به همه اتفاقاتی که در سیستم بانکی کشور اتفاق افتاده از جمله مشکلاتی که برای بیشتر موسسات مالی پیش آمد، پرداخت سود تضمینی از طرف بیمه مرکزی به بیمه نامه‌های عمر می‌تواند پشتوانه‌ای مطمئن برای بخش سرمایه گذاری این بیمه نامه‌ها باشد. درباره سود تضمینی می‌توان گفت که میزان سود تضمینی حداقل سودی است که به بیمه‌نامه‌های عمر پرداخت می‌شود و حتی در شرایط بد اقتصادی نیز میزان این سود در طول مدت بیمه نامه بر اساس شرایط بیمه عمر نمی‌تواند کمتر از میزان باشد. در واقع یکی از برتری‌های بیمه عمر نسبت به سپرده گذاری بانکی ، میزان سود تضمینی است که از اول قرارداد میزان این سود مشخص بوده و در طول مدت داشتن بیمه عمر بر همین منوال پرداخت سود تضمینی انجام می‌گیرد. اما میزان سود دهی بانک به صورت سالانه اعلام می‌شود و ممکن است در طول مدت چند سال میزان این سود متغیر باشد. میزان سود تضمینی در جدول بیمه عمر بر اساس شرایط بیمه عمر هر فردی محاسبه می‌شود و در زمان استعلام بیمه عمر شما می‌توانید میزان سرمایه گذاری و میزان سود تضمینی بیمه نامه را در جدول بیمه عمر مشاهده نمایید.

سود مشارکت بیمه عمر

در بیمه‌های عمر علاوه بر سود تضمینی سود مشارکت به بیمه‌نامه‌های عمر پرداخت می‌شود. میزان سود مشارکت در هر شرکت بیمه متفاوت می‌باشد و هر شرکت هر ساله بر اساس سرمایه‌گذاری‌هایی که در زمینه‌های مختلف انجام می‌دهد، بیمه‌گذارن خود را در این سود سهیم می‌کند. تعداد سال‌های فعالیت شرکت بیمه و نحوه عملکرد این شرکت در چند سال گذشته و میزان سود مشارکتی که در چند سال قبل پرداخت کرده همه مواردی هستند که شما می‌توانید با بررسی این موارد شرکت بیمه‌ای که سود دهی امن و بالایی را داشته انتخاب کنید. در ادامه میزان سود مشارکتی چند سال گذشته بیمه عمر شرکت‌های مختلف را بررسی خواهیم کرد.

ارزیابی سود دهی شرکت‌های بیمه در چند سال اخیر

میزان سود مشارکتی در بین شرکت‌های مختلف در طول مدت بیمه نامه عمر متفاوت است، در این قسمت به بررسی سود دهی شرکت‌های مختلف در چند سال اخیر با توجه به وضعیت اعلام شده از سوی این شرکت‌ها خواهیم پرداخت.

سود بیمه عمر ایران

بیمه ایران

سود مشارکتی

سال ۱۳۹۳

۲۴.۹%

سال ۱۳۹۴

۲۴%

سال ۱۳۹۵

۲۱%

بیمه عمر ایران از جمله شرکت‌هایی می باشد که توانسته میزان سود مشارکتی پرداختی خود را بالای ۲۰ درصد نگه دارد ولی متاسفانه بر اساس سطح توانگری شرکت بیمه ایران جایگاه مناسبی را بین شرکت‌های بیمه نداشته است.

سود بیمه عمر پارسیان

بیمه پارسیان

نرخ سود قطعی

سال ۱۳۸۸

۲۴%

سال۱۳۸۹

۲۶%

سال۱۳۹۰

۲۶.۵%

سال۱۳۹۱

۲۶.۷%

سال۱۳۹۲

۲۴%

سال۱۳۹۳

۲۳%

سال۱۳۹۴

۲۰.۱%

سال۱۳۹۵

۲۳%



بیمه عمر پارسیان از جمله بیمه‌هایی است که در کنار سطح توانگری بالایی که در بین شرکت‌های بیمه داشته توانسته در بین سال‌های ۸۸ تا ۹۵ متوسط سود بالای ۲۳ درصد داشته باشد.

سود بیمه عمر پاسارگاد

بیمه پاسارگاد

سود بیمه

سال ۱۳۹۱

۲۰%

سال ۱۳۹۲

۲۰%

سال ۱۳۹۳

۲۲%

سال ۱۳۹۴

۲۰%

سال ۱۳۹۵

۲۰%

اگر به دنبال انتخاب شرکت بیمه‌ای هستید که در سطح توانگری مالی در سطح یک بوده و از نظر سود دهی هم سود مناسبی داشته باشد، بیمه عمر پاسارگاد می‌تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد. میانگین سود بیمه عمر پاسارگاد در چند سال گذشته بالای ۲۰ درصد بوده است.

سود بیمه عمر ملت

بیمه ملت

سود مشارکتی

سال ۱۳۹۱

۲۳.۵%

سال ۱۳۹۲

۳۰.۷۵%

سال ۱۳۹۳

۲۲%

سال ۱۳۹۴

۲۶%

سال ۱۳۹۵

۲۴%

شرکت بیمه ملت از جمله شرکت‌هایی می‌باشد از لحاظ سود دهی در سطح بالایی بوده و همچنین سطح توانگری بالایی نیز داشته است.

سود بیمه عمر سامان

همانطور که می‌دانید سرمایه گذاری در بیمه عمر سامان در سه سبد پر ریسک، ریسک متوسط، ریسک زیاد انحام می‌گیرد. میزان سود دهی این سبد در سال‌های گذشته به ترتیب زیر می‌باشد.

بیمه سامان

سود صندوق ریسک کم

سود صندوق
ریسک متوسط

سود صندوق ریسک زیاد

سال ۱۳۸۵

۱۹ %

۲۰%

۲۲%

سال ۱۳۸۶

۱۹ %

۲۱%

۲۳%

سال ۱۳۸۷

۱۹ %

۱۹.۵%

۲۱.۵%

سال ۱۳۸۸

۱۸%

۱۹%

۲۰.۵%

سال ۱۳۸۹

۱۶.۵%

۱۸%

۲۵%

سال ۱۳۹۰

۱۸%

۱۹.۵%

۲۵%

سال ۱۳۹۱

۱۸%

۱۹.۵%

۲۵%

سال ۱۳۹۲

۱۸%

۱۹.۵%

۲۵%

سال ۱۳۹۳

۱۸%

۱۹.۵%

۲۴.۵%

سال ۱۳۹۴

۱۸%

۱۹.۵%

۲۳%

سال ۱۳۹۵

۱۸%

۱۹.۵%

۲۱.۵%

سود بیمه عمر ما

بیمه ما

سود مشارکتی

سال ۱۳۹۱

۲۷%

سال ۱۳۹۲

۲۷.۱%

سال ۱۳۹۳

۲۷.۵%

سال ۱۳۹۴

۲۷%

سال ۱۳۹۵

۲۴.۴%

از دیگر شرکت‌های بیمه‌ای که سود بالایی را در سال‌های گذشته پرداخت کرده است بیمه عمر ما است. شرکت بیمه ما از لحاظ سطح توانگری در چند سال گذشته در سطح یک قرار داشته است.

سود بیمه عمر کوثر

بیمه کوثر

سود مشارکتی

سال ۱۳۹۰

۱۹%

سال ۱۳۹۱

۲۵%

سال ۱۳۹۲

۲۵.۰۶%

سال ۱۳۹۳

۲۵.۶%

سال ۱۳۹۴

۲۳.۷%

سود بیمه عمر کوثر در چند سال گذشته به صورت صعودی بوده ولی بیمه کوثر در سطح توانگری شرکت‌های بیمه عملکرد مناسبی نداشته است.

سود بیمه عمر کارآفرین

بیمه عمر کارآفرین

سود مشارکتی

سال ۱۳۹۱

۲۱%

سال ۱۳۹۲

۲۱%

سال ۱۳۹۳

۲۲%

سود بیمه عمر کارآفرین در چند سال گذشته حدود ۲۲ درصد می‌باشد که درصد قابل قبولی است و همچنین بیمه کارآفرین به لحاظ سطح توانگری در سطح یک می‌باشد.

دلایل تفاوت نرخ سود در شرکت‌های بیمه


اگر به دنبال مقایسه بیمه عمر در بین شرکت‌های بیمه مختلف هستید، حتما در مقایسه جدول بیمه عمر شرکت‌های مختلف به تفاوت در میزان سود پرداختی آن‌ها در سرمایه گذاری بیمه عمر پی برده‌اید . اگر این سوال برای شما پیش آمده که علت تفاوت نرخ سود در شرکت‌هایی بیمه چیست باید گفت، سود تضمینی و سود مشارکت دو نوع سودی است که به بیمه‌های عمر پرداخت می‌شود. سود تضمینی در بین شرکت‌های مختلف تقریبا یکسان است و آنچه که باعث تفاوت می‌شود سود مشارکت بیمه عمر است که در طول مدت بیمه نامه عمر متفاوت می‌باشد. تفاوت در سود مشارکت نهایتا باعث تفاوت در میزان سود نهایی بیمه نامه های عمر می‌شود.

بیمه تایم به عنوان کارگزاری بیمه می‌تواند مقایسه جدول بیمه عمر شرکت های مختلف را برای شما انجام داده و با ارائه مشاوره کامل و تخصصی و کاملا بی طرف شما را در انتخاب بهترین بیمه عمر یاری نماید.

آیا پرداخت سود بیشتر به معنی بیمه عمر بهتر است؟


اگر می‌خواهید بهترین بیمه عمر را از بین شرکت‌های مختلف بیمه پیدا کنید باید گفت که فقط پرداخت سود پرداختی از طرف شرکت بیمه نباید ملاک انتخاب شما نباشد. اینجاست که نقش بیمه مرکزی در این انتخاب پر رنگ‌تر می‌شود. هر ساله بیمه مرکزی گزارشی را تحت عنوان سطح توانگری شرکت‌های مختلف بیمه منتشر می‌کند. در این گزارش شرکت‌های بیمه بر اساس چند فاکتور مهم از جمله میزان سود دهی شرکت بیمه، توانایی جبران خسارات در کوتاهترین زمان ممکن، خدمات و پوشش‌های بیشتر و بهتر و میزان پاسخگویی کارشناسان شرکت بیمه وطبقه بندی می‌شود. شرکت‌هایی که در سطح توانگری بالایی قرار دارند می‌توانند گزینه‌های بهتری در انتخاب بهترین بیمه عمر باشند. بیمه عمر یک بیمه نامه بلند مدت است که همراهی شرکت بیمه در این بازه بلند مدت بسیار مهم است.

حتما در خرید بیمه عمر بیمه نامه ای را انتخاب کنید که پوشش‌های کافی را برای شما داشته و نهایتا از لحاظ سرمایه گذاری نیز بتواند نتیجه ارزشمندی را برای شما داشته باشد. از این رو دریافت مشاوره در خرید و مقایسه شرکت‌های بیمه از سوی سامانه بیمه تایم می‌تواند کمک ارزشمندی برای شما باشد.

نتیجه گیری جهت خرید بهترین بیمه عمر

همانطور که پیشتر گفته شد بیمه عمر و سرمایه گذاری با پرداخت حق بیمه اولیه و برقراری پوشش‌های بیمه‌ای برای شما آغاز می‌شود. حق بیمه‌های پرداختی معیار سرمایه گذاری و محاسبه پوشش‌های این بیمه نامه می‌باشد. ممکن است که شما در بین شرکت‌هایی که بیمه عمر را ارائه می‌کنند دچار سر درگمی شوید. برای انتخاب بیمه عمر چند نکته مهم را باید مد نظر داشته باشید.
بیمه عمر بر خلاف بیمه‌نامه‌های دیگر از جمله بیمه شخص ثالث و بیمه آتش سوزی و یک بیمه نامه شخصی است و شما به عنوان دارنده بیمه عمر، باید این بیمه نامه را بر اساس نیازهای بیمه‌ای خود خریداری نمایید، از این رو برنامه سرمایه گذاری بیمه عمر شما با فرد دیگر کاملا متفاوت می‌باشد. شرایط سنی، سلامت جسمانی و شرایط اقتصادی از جمله مواردی هستند که در سرمایه گذاری و پوشش‌های بیمه نامه موثر می‌باشند.

همراه بودن یک کارشناس بیمه عمر می‌تواند کمک بزرگی برای شما باشد. مقایسه شرایط بیمه نامه‌ها، میزان پوشش‌ها، نحوه سود دهی شرکت‌های بیمه، نحوه خسارت‌دهی شرکت‌ها و همه خدماتی هستند که توسط بیمه تایم به صورت رایگان و به صورت خدمات بیمه آنلاین، به صورت درخواست تلفنی و یا درخواست مشاوره حضوری ارائه می‌شود. برای درخواست خرید بیمه عمر می‌توانید فرم بیمه عمر را از لینک زیر تکمیل کنید و کارشناسان بیمه تایم در اسرع وقت با شما تماس گرفته و راهنمایی‌های لازم را به شما ارائه می‌دهند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از وبلاگ بیمه تایم، تاریخ 8 تیر 98، کد مطلب: 1274783:www.bimetime.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین