پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۰۳۵۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۰
دومین همایش بیمه های عمر و تأمین آتیه شرکت بیمه پاسارگاد در روز ۲۴ مهر ماه ۱۳۹۸ با حضور رئیس کل بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران ، مدیران عامل شرکت­ های بیمه ، دبیر کل سندیکای بیمه گران ایران ، رئیس پژوهشکده بیمه، مدیران و کارشناسان و نمایندگان بیمه برگزار شد. در این همایش یکی از مهمترین نیازهای کشور در شرایط کنونی توسعه بیمه­ های زندگی به عنوان ابزار مؤثر در تأمین آتیه مردم و تجهیز منابع بلندمدت برای اقتصاد ملی اعلام شد
دومین همایش بیمه های عمر و تأمین آتیه  شرکت بیمه پاسارگاد در روز ۲۴  مهر ماه ۱۳۹۸ با حضور  رئیس کل بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران ، مدیران عامل شرکت­ های بیمه ، دبیر کل سندیکای بیمه گران ایران ، رئیس  پژوهشکده بیمه، مدیران و کارشناسان و نمایندگان بیمه برگزار شد. در این همایش یکی از مهمترین نیازهای کشور در شرایط کنونی توسعه بیمه­ های زندگی به عنوان ابزار مؤثر در تأمین آتیه مردم و تجهیز منابع بلندمدت برای اقتصاد ملی  اعلام شد و توسعه شبکه فروش بیمـه های زندگی و نیز سرمایه گذاری منابع حاصل از ذخائر بیمه­ های زندگی در ایجاد اشتغال برای جوانان مؤثر دانستـه شد و نتیجه گرفته شد که  صنعت بیمه کشـور  ظرفیت ، تـوان علمی و و فنـی لازم را برای توسـعه بیش از پیش بیمه­ های زندگی با تدبیر، برنامه ریزی و مدیریت مؤثر را در اختیار دارد. نتایج مباحث و توصیه‌های مهم در این همایش به شرح زیر مورد تأکید قرار گرفت:

– رسیدن به اهداف پیش بینی شده در اسناد بالادستی با همت جمعی شرکت­ های بیمه و بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران میسـر و ممکن است. با توجـه به مدت محـدود باقی مانده تا پایان برنامه شـشم توسعه، پیشنهاد می­ نمـاید کارگروه ویـژه برای توسعه بیمه های زندگی توسط بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران با مشارکت سندیکای بیمه گران و شرکت های بیمه تشکیل شود تا برنامه اجرایی لازم در این مورد را تهیه و جهت اجرا ابلاغ نماید.

– رشد و توسعه بیمه­ های زندگی در گرو ارتقای سطح اعتماد عمومی به کل صنعت بیمه است و ضرورت دارد در کنار نظارت کامل  و دقیق  بیمه مرکزی بر عملیات بیمه­ ای و سرمایه گذاری شرکت­ های بیمه ساز و کارهای تدوین و اجرا شود که در عمل برای آحاد  جامعه ، بیمه گذاران و بیمه شدگان  این رشته اطمینان بخش باشد.

– به منظور حفظ حقوق بیمه گذاران بیمه­ های زندگی  ضروری است بیمه مرکزی برای سرمایه گذاری بلند مدت ذخایر ریاضی بیمه­ های زندگی به لحاظ اصول احتیاطی به ویـژه با توجه به افزایش تعداد شرکت­ های بیمه تخصصی  آیین ­نامه سرمایه گذاری جداگانه ای تدوین و تصویب نماید.

– پیشنهاد می نماید آئین­ نامه بیمه­ های زندگی و مستمری (شماره ۶۸) مصوب شورای عالی بیمه بررسی و دستورالعمل­­­ های اجرائی لازم برای آن تدوین و برای اجرای هماهنگ به شرکت ­های بیمه ابلاغ گردد به عنوان مثال می توان از نحوه محاسبه و اعمال مشارکت در منافع ، افزایش کارمزد وصول حق بیمه ، نحوه تأمین حق بیمه های معوق از محل  ذخایر ریاضی نام برد که ساز و کار اجرای آن مبهم و نیازمند یک  دستورالعمل کاربردی است.

– ویژگی های متفاوت بیمه­ های زندگی ضرورت تدوین و تصویب استاندارد حسابداری خاص برای این رشته از بیمه را ایـجاب می­ نماید، بنـابراین پیشنهاد می شـود در جهت آمـاده سـازی برای اجـرای IFRS که از سـال های آتـی شرکت های بیمه موظف به رعایت آن می باشند، تهیه و تصویب استاندارد حسابداری بیمه­ های زندگی در دستور کار بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران و سازمان حسابرسی قرار گیرد.

– پیش بینی ضوابط ترجیحی و تشویقی لازم برای تأسیس شرکت­ های بیمه مستقیم تخصصی و اتکایی تخصصی در بخش بیمه های زندگی می تواند به رشد و توسعه بیمه های زندگی کمک مؤثری نماید.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از سایت بیمه پاسارگاد ، تاریخ انتشار: 28 مهر 1398 ، کدخبر: - ، http://pasargadinsurance.ir . 

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۱
0
1
بیانیه جالب و کاربردی بود
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین