پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۲۱۳۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۸
چند روزی است که بچه‌های روستا‌های اسلام آباد و بدراق ملا شهرستان اق قلا و باغوکناره بندرگز، دعاگوی همت مدیران و کارکنان و سهامداران بانک پاسارگاد برای افتتاح مدارس شش کلاسه جدید خود هستند. مدرسه‌هایی که در راستای تداوم نهضت مدرسه سازی بانک پاسارگاد در مناطق محروم تاسیس شدند. خبر می رسد که اول مهر ۱۴۰۲، دکتر مجید قاسمی مدیرعامل محترم بانک پاسارگاد به همراه معاون و مشاور وزیر آموزش و پرورش، مقامات محلی و جمعی از مردم روستاهای اسلام‌آباد و بدراق ملا از توابع شهرستان آق‌قلا و همچنین باغوکناره بندر گز در استان گلستان، طی مراسمی همدلانه اقدام به افتتاح مدرسه‌ها نمودند و بانک پاسارگاد، برگ زرین جدیدی در لیست مسئولیت اجتماعی خود اضافه نمود.

شعار سال : همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید، سه مدرسه ساخته شده با مشارکت بانک پاسارگاد در استان گلستان به بهره برداری رسید. بررسی ها نشان می دهند که نهضت مدرسه سازی پاسارگاد با سه رویکرد مدرسه سازی جهت کاهش محرومیت های منطقه ای ، مدرسه سازی با رویکرد کاهش بحران در مناطق دارای شرایط خاص( مناطق سیل و زلزله زده) و مدرسه سازی با رویکرد توسعه توانمندی منطقه ای(مدارس دارالفنون) ،حول مسئولیت اجتماعی این بانک،سال هاست که در حال دنباله گیری است. عملکرد این تلاش ها  تاسیس ۴۳ مدرسه در استان‌های کهگیلویه و بویر احمد، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی، البرز، آذربایجان شرقی، خوزستان، لرستان، خراسان جنوبی و گلستان و همچنین ۲۰ کتابخانه در استان‌های اردبیل، همدان، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان و فارس، به همت بانک پاسارگاد و پیگیری ها و تاکیدات مدیرعامل محترم این بانک بزرگ کشور، بوده است.

مدرسه سازی بانک پاسارگاد در استان گلستان، اقدام جدیدی نبوده و در سال ۱۳۹۸ به‌دلیل سیل حدود ۱۵۰ مدرسه در کشور آسیب دید که ۹۰ مدرسه از این تعداد کاملاً ویران شده بود. بانک پاسارگاد مسئولیت ۳۰ مدرسه ( حدود یک پنجم کل مدارس خسارت دیده) را قبول کرد که الحمدالله ساخته و تحویل داده شد. بانک پاسارگاد پیش از این سه مدرسه به مناطق سیل‌زدۀ استان گلستان در روستا‌های پیرآغاچ، صحنه و قرنجیک شهرستان آق‌قلا ، تاسیس و اهدا کرده است.

بانک پاسارگاد در ادامۀ اقدامات خود در بخش توسعۀ فضا‌های آموزشی کشور، مدرسۀ ۶ کلاسه پاسارگاد را با فضای آموزشی ۷۴۵ مترمربع شامل ۶ کلاس درس، آزمایشگاه، کارگاه رایانه و... در روستای بدراق ملا آق قلا ساخته و به دانش‌آموزان عزیز روستا تقدیم نمود. دو مدرسه دیگر هم در همین روز در روستا‌های اسلام آباد آق قلا و باغوکناره بندرگز افتتاح گردید. 

در این مراسم مدیرعامل بانک پاسارگاد ضمن عرض تسلیت به‌مناسبت شهادت امام حسن عسگری (ع) صحبت‌های خود را با تشکر از مسئولین محترم و مردم عزیز منطقه آغاز کرد. وی در ادامه به آیۀ شریفه «فَوْقَ کُلِّ ذِی عِلْمٍ عَلِیمٌ» (سورۀ یوسف، آیۀ ۷۶) اشاره کرد و گفت: این آیه به این معنی است که علم هیچ حدی ندارد و تا وقتی جهل وجود دارد، علم هم باید رشد کند و به مقابله با آن بپردازد تا بر آن سلطه یابد و علم این توان را دارد. استعداد فرزندان ما در سراسر کشور کم‌نظیر است و همواره ایرانیان سرآمد دانشجویان دانشگاه‌های دنیا بوده‌اند. فرزندان ایران لایق رشد و بلوغ و غیرت و مجاهدت ساخت این کشور هستند.

دکتر مجید قاسمی مدیرعامل محترم بانک پاسارگاد در مراسم افتتاح مدارس برای توسعه فعالیت ها در استان گلستان بیان داشت که تصمیم بانک پاسارگاد بر این است که در مراکز استان‌ها مدرسه دارالفنون بسازد ،لذا از مسولین استان گلستان درخواست می‌کنم زمین مناسبی را در شهر گرگان برای ساخت این مدرسه در اختیار ما قرار دهند تا این کار را آغاز کنیم.

مدرسه سازی در آق قلا و بندرگز

مدرسه سازی در آق قلا و بندرگز

مدرسه سازی در آق قلا و بندرگز

مدرسه سازی در آق قلا و بندرگز

مدرسه سازی در آق قلا و بندرگز

مدرسه سازی در آق قلا و بندرگز

مدرسه سازی در آق قلا و بندرگز

مدرسه سازی در آق قلا و بندرگز

مدرسه سازی در آق قلا و بندرگز

اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال،برگرفته از منابع گوناگون

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۳
0
0
چه جالب ، کل سوابق مدرسه سازی پاسارگاد توی گلستان رو در اختیار دارید و منتشر کردید. نه ، خوشم اومد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۵
0
0
جالب بود برام
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین