پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۹۳۹۲
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۰
نفرات اعضای هیات‌مدیره استقلال و پرسپولیس را چه کسی منصوب یا آن‌ها را از این سمت عزل می‌کند؟ الان مدیران استقلال و پرسپولیس را چه کسی آورده است؟ این‌ها مدیران عامل هستند یا کارمند؟ بعد شما می‌گویید مقصر چه کسی است. بروید ببینید چه کسی این‌ها را منصوب کرده است.
شعار سال:محمد مایلی‌کهن، پیشکسوت فوتبال ایران و سرمربی سابق تیم‌ملی کمتر در محافل خبری حاضر می‌شود و به‌ندرت مصاحبه می‌کند. به قول خودش فوتبال دیگر محلی از اعراب ندارد و چه‌بسا او از اول هم اشتباهی وارد فوتبال شده و حتی عقیده دارد امروز مسائل مهم‌تری در دنیا وجود دارد که باید به آن پرداخت. با این حال اتفاقات مهمی امروز در فوتبال ایران در حال وقوع است که باید کارشناسان امر و پیشکسوتان درخصوص آنها اظهارنظر کنند؛ از پوکر قهرمانی پرسپولیس تا اوضاع و احوال تیم‌ملی و فدراسیون فوتبال و البته اوضاع نابسامان مدیریتی در سرخابی‌ها. البته این‌بار هم سرمربی اسبق تیم‌ملی تمایلی به صحبت درخصوص اوضاع روز فوتبال نداشت اما با اصرارمان دقایقی با وی به گفت‌وگو نشستیم، با این توضیح که زهر ویروس کرونا بر تن این پیشکسوت فوتبال ایران هم نشسته و باعث شده او هم به داغ یکی از عزیزانش یعنی همسر برادرش بنشیند. گفت‌وگوی «فرهیختگان» با محمد مایلی‌کهن را در ادامه می‌خوانید.
 
فوتبال مدت‌هاست از عدم مدیریت درست و مدبرانه بی‌بهره بوده و الان هم که مدت‌هاست اصلا فدراسیون صاحب و رئیسی ندارد.
 
در این شرایطی که هستیم و این مشکلات فراوانی که وجود دارد اصلا فوتبال محلی از اعراب ندارد که بخواهیم نگران بی‌صاحب بودنش باشیم!
 
بازی‌ها و رقابت‌های لیگ و سایر مسابقات فوتبال را دنبال می‌کنید؟ حتما می‌دانید که پرسپولیس برای پوکر قهرمانی فقط یک امتیاز دیگر می‌خواهد.
 
کم و بیش از نتایج و شرایط خبر دارم ولی نظر خاصی ندارم.
 
به‌عنوان یک پیشکسوت پرسپولیسی درخصوص چهارمین قهرمانی در چهارمین سال پیاپی چه نظر و صحبتی دارید؟ این موضوع شما را به‌عنوان یک پرسپولیسی خوشحال نکرده است؟
 
عرض کردم که نظری ندارم، مطمئنا مسائل مهم‌تری در کشور و دنیا وجود دارد که این چیزها که شما به آن اشاره می‌کنید اصلا در مقابل آنها مساله‌ای نیست.
 
دل‌تان برای فوتبال تنگ نشده و نمی‌خواهید دوباره به عرصه برگردید؟
 
نه‌خیر ما دیگر تمام شدیم شاید در آن دنیا این اتفاق افتاد. ما از ابتدا هم اشتباهی بودیم!
 
در این مدت پیشنهادی به شما نشده تا دوباره به عرصه سرمربیگری برگردید؟
 
اینکه پیشنهادشده یا خیر فرقی نمی‌کند، مهم این است که دیگر تمایلی ندارم به این عرصه برگردم چون مسائل مهم‌تری در دنیا وجود دارد.
 
حتما خبر دارید کی‌روش در آخرین پست اینستاگرامی خود این‌طور اعلام کرد که مباحث حقوقی بین او و فدراسیون فوتبال ایران به پایان رسیده تا دیگر فدراسیون کشورمان به این سرمربی بدهکار نباشد.
 
مگر مباحث حقوقی هم وجود داشته؟
 
در هر صورت آخرین بحث و موضوع اختلاف بین طرفین درخصوص سومی تیم‌ملی در جام ملت‌های آسیا بود و برای امری که وجود نداشت کی‌روش پاداش تعیین و برای آن به فیفا شکایت کرده بود.
 
چه بگویم و چه می‌توان گفت؟ متاسفانه آقایان را از در بیرون می‌کنند اما از دیوار و پنجره برمی‌گردند! حتما پای منافع وسط است وگرنه چطور بازهم این آقایان تحت هر شرایطی برمی‌گردند و به کار ادامه می‌دهند؟ مگر می‌شود بنده را از جایی بیرون کنند و بگویند نباش اما از جای دیگر سر در بیاورم؟
 
حتما خبر دارید که برای ۴۰ روز کارکرد مفید فقط ۲ میلیون یورو پول بی‌زبان را هم به ویلموتس دادند و چه‌بسا در این پرونده هم بازنده شده و مجبور به پرداخت چندبرابر این مبلغ به این سرمربی بلژیکی شویم.
 
همه حرف من این است که این آقایان چطور چندماه می‌روند و دوباره برمی‌گردند؟ الان فدراسیون فوتبال را ببینید چه شکلی است. دوباره که همه برگشتند! چطور می‌شود که همه می‌روند و دوباره برمی‌گردند؟ یعنی باید باور کنم منافعی در کار نیست و همه این بازگشت‌ها بدون منافع است؟
 
مقصر این اتفاقات کیست؟

مقصر من هستم!
 
در این بین نقدهایی هم به وزیر ورزش مطرح است و حتی مهدی تاج صراحتا گفت با پیشنهاد وزارت ورزش ما با ویلموتس قرارداد بستیم.
 
بعید است این‌طور باشد اما اگر از منظر دیگر به همین بحث وزارت نگاه کنیم من از شما سوال می‌کنم انصاری‌فرد را چه کسی مدیرعامل پرسپولیس کرد؟ آیا من او را منصوب کردم یا شما؟ مگر ۱۰ سال پیش او مدیرعامل پرسپولیس نبود؟ آیا به‌خاطر نتایج و عملکرد درخشان 10 سال پیش دوباره مدیرعامل شد؟ یا نفرات اعضای هیات‌مدیره استقلال و پرسپولیس را چه کسی منصوب یا آنها را از این سمت عزل می‌کند؟ الان مدیران استقلال و پرسپولیس را چه کسی آورده است؟ اینها مدیران عامل هستند یا کارمند؟ بعد شما می‌گویید مقصر چه کسی است. بروید ببینید چه کسی اینها را منصوب کرده است. مشخصا وزارت ورزش مدیران عامل و اعضای هیات‌مدیره این دو تیم را انتخاب می‌کند پس بد یا خوب و تبعات و عواقب آن هم باید به وزارت ورزش برگردد. مگر غیر از این است؟
 
اما تجربه ثابت کرده این امر اتفاق نمی‌افتد و اگر عواقبی هم باشد وزارت آن را گردن نمی‌گیرد.
 
خود شما هم مقصرید که انصاری‌فرد یا عرب و افتخاری و طاهری و افشارزاده و گرشاسبی و فتح‌الله‌زاده و... را سیبل می‌کنید. مگر این مدیران را من و شما منصوب کردیم؟ دودوتا چهارتا می‌شود و اگر حرف بی‌ربط می‌زنم بگویید حرفم بی‌ربط است. کارمند یعنی چه؟ کسی که کارمند است باید تابع سلسله‌مراتب باشد یا خیر. مگر خود شما در رسانه‌تان زیرنظر سردبیر و صاحب امتیازتان نیستید؟
 
بله درست می گویید.
 
پس تمام والسلام!
 
اما نگفتید چرا باید از طریق وزارت ورزش ویلموتس به فدراسیون فوتبال معرفی شود؟
 
اولا که آن مساله به این شکل نبوده است. حالا فرض کنیم که این اتفاق هم افتاده باشد. وقتی همه کار خود وزارتخانه است باز شما می‌پرسید به چه حقی این کار را می‌کنند؟ الان همه این آقایان کارمند وزارت ورزش هستند.
 
حتی مسئولان فدراسیون فوتبال هم کارمند هستند؟
 
حتی آنها! ببخشید الان دبیرکل فدراسیون را چه کسی منصوب کرده است؟ الان اگر من را در پرسپولیس منصوب می‌کردند همه شما باز شروع می‌کردید که چرا مایلی‌کهن. اصلا من نه فوتبالیست بودم و نه تحصیلات ورزشی داشتم و نه در سطوح مختلف ورزش کار کرده بودم و فقط نقد می‌کنید که چرا مایلی‌کهن باید بیاید، اما الان آقایان در فدراسیون فوتبال چندبار رفتند و برگشتند؟
 
حتما ماجرای اسکوچیچ را هم می‌دانید که به بهانه مشکلات خانوادگی و بیماری از نفت آبادان جدا شد و سر از تیم‌ملی درآورد.
 
این هم یک اتفاق جالب دیگر! او مگر مشکل جسمی نداشت؟ همه دور هم جمع هستیم!
 
 
شعارسال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از روزنامه فرهیختگان  ،تاریخ انتشار:  30 تیر 1399،کدخبر:   43407   ،www.farhikhtegandaily.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین