پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۹۷۱۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۸
پرسپولیس‌ در آستانه چهارمین قهرمانی پیاپی قرار دارد، اما با این وجود ضعف مدیریت در سال‌های اخیر باعث شده این باشگاه نتواند به یک ثبات مالی برسد.
شعار سال: با آنکه در ماه‌های اخیر باشگاه پرسپولیس توانسته مطالبات بازیکنانش را پرداخت کند اما مدیران این باشگاه فکری به حال هزینه‌های ماه‌های آینده نکرده‌اند. پرسپولیس‌ در آستانه چهارمین قهرمانی پیاپی قرار دارد اما با این وجود ضعف مدیریت در سال‌های اخیر باعث شده این باشگاه نتواند به یک ثبات مالی برسد. وقتی در 4 سال پیاپی یک تیم به قهرمانی می‌رسد، باید پذیرفت این تیم از نظر فنی به ثبات رسیده که توانسته روند خوبش را ادامه دهد اما همین تیم با وجود موفقیت‌های فنی، نتوانسته مشکلات مالی خود را برطرف کند.

در فصلی که رو به پایان است، مدیران باشگاه پرسپولیس بی‌توجه به مطالبات مربیان سابق و تامین منابع مالی، دست به تغییراتی زدند و هزینه‌هایی را به این باشگاه تحمیل کردند. با این وجود به لطف پرداختی‌های کارگزار باشگاه، پرسپولیس‌ توانست بخشی از مطالبات فصل فعلی بازیکنان را پرداخت کند اما موضوع اینجاست که پرداختی‌ها از مطالبات فصل آینده باشگاه از اسپانسر پرداخت شده است. به عبارت دیگر از آنجا که طبق قرارداد کارگزار باید تا خرداد سال آینده ١٠٠میلیارد تومان به پرسپولیس بپردازد، باید گفت مبالغی که در ماه‌های اخیر به حساب باشگاه واریز کرده، در قالب همین ١٠٠ میلیارد بوده، بنابراین از درآمد فصل بعد پرسپولیس‌ کسر شده است.

در کنار این موضوع بدهی‌های ارزی باشگاه‌ هم مشکل دیگری است که می‌تواند ساختار اقتصادی پرسپولیس‌ را با شکنندگی روبه‌رو کند. بدهی‌های سنگین به برانکو و دستیارانش، کالدرون و دستیارانش و بازیکنانی همچون ماریو بودیمیر در ماه‌های آینده هزینه سنگینی را به پرسپولیس تحمیل خواهد کرد. از این رو وقتی بخشی از درآمدهای فصل آینده هزینه شده باشد و بخشی هم به پرداخت بدهی‌های خارجی اختصاص یابد، باید گفت قهرمان 4 دوره اخیر فوتبال ایران پولی برای هزینه‌های لیگ بیستم ندارد.
پرسپولیس‌ در حالی با یک بحران بزرگ مالی روبه‌رو است که در ماه‌های اخیر بدون حضور «مدیرعامل» اداره شده است. از زمان استعفای محمدحسن انصاری‌فرد، این باشگاه با سرپرستی رسول‌پناه اداره شده و با وجود اختلافات هیأت‌مدیره، وزارت ورزش قدمی برای ترمیم ساختار مدیریتی باشگاه و معرفی مدیرعامل بر نداشته است.

*بدهی یورویی پرسپولیس به یک هوادار!
آنتونی استوکس یکی از خریدهای زمستانی پرسپولیس بود که با نظر مدیریت قبلی سرخ‌ها جذب شد و بعد از انجام چند بازی ایران را ترک کرد و به بریتانیا رفت. ماجرای عجیب درباره خرید استوکس، تامین بخش نخست پرداختی سرخپوشان به او است که از طریق یک هوادار انجام شد و هنوز او طلبش را دریافت نکرده است. در برنامه فوتبال برتر مهدی خواجه‌وند درباره این ‌طلب ۱۵۰ هزار یورویی عنوان کرد: «ایشان از جمله طلبکاران ما هستند و ما از این موارد متعدد داریم. باید بموقع تعهدات انجام می‌شدند. ایشان به باشگاه لطف کردند و یکی از افرادی هستند که این لطف را داشتند. ایشان این پول را پرداخت کردند و آقای رسول‌پناه جلساتی را برگزار کردند و ما فقط یک اختلافی داشتیم که این پرداخت به صورت دلار باشد یا به صورت چک ریالی». این رقم حالا چیزی حدود 4 میلیارد تومان است که بدهی جدیدی را برای سرخ‌ها به وجود آورده و با توجه به گفته خواجه‌وند، پرسپولیس از این مدل پرونده‌ها بسیار دارد.

* پیشنهاد تیم روسی‌ به ستاره پرسپولیس
علی علیپور در سال‌های گذشته توانست با گلزنی‌های خود نقش مهمی در موفقیت پرسپولیس داشته باشد. با وجود جدایی طارمی، گلزنی این بازیکن باعث نشد جای خالی طارمی احساس شود. علیپور که در این فصل با شدیدترین انتقادات از سوی هواداران هم روبه‌رو شده است، در سال‌های گذشته با پیشنهادات مختلف خارجی روبه‌رو بود اما به خاطر مخالفت باشگاه هرگز انتقالی رخ نداد. یکی از مهم‌ترین پیشنهادات این بازیکن از کشور روسیه بود. علیپور حتی در آستانه پیوستن به تیم روسی هم قرار گرفت که در نهایت این اتفاق رخ نداد. حالا با گذشت مدتی، شنیده می‌شود این باشگاه یک بار دیگر خواهان به خدمت‌گیری علیپور شده و حالا باید دید مهاجم پرسپولیس این بار چه پاسخی به این پیشنهاد خواهد داد.

* تکلیف متمم قرارداد بیرانوند با پرسپولیس چه می‌شود؟
پس از جدایی علیرضا بیرانوند از پرسپولیس و سفر او به بلژیک برای حضور در تست‌های پزشکی آنتورپ، همچنان تکلیف بخشی از مطالبات این بازیکن با پرسپولیس مبهم است. مسؤولان باشگاه مشکلی با پرداخت پاداش قهرمانی پرسپولیس به بیرانوند ندارند و با توجه به اینکه وی تا هفته بیست‌و‌دوم لیگ برتر برای این تیم بازی کرد و تنها به دلیل شیوع کرونا نتوانست تا پایان فصل در کنار شاگردان یحیی گل‌محمدی بماند، حاضرند طبق قرارداد ۵۰۰ میلیون تومان برای پوکر قهرمانی به دروازه‌بان سابق خود پرداخت کنند.
 
بیرانوند پس از عقد قرارداد با آنتورپ در زمان مدیریت محمد‌حسن انصاری‌فرد متممی را با مدیرعامل سابق پرسپولیس امضا کرد تا به ازای باقی ماندن در این تیم تا پایان فصل، یک و‌ نیم میلیارد تومان به مبلغ قرارداد 4 و نیم میلیاردی‌اش اضافه شود. ضمن اینکه به ازای هر یک از آیتم‌های قهرمانی لیگ برتر، کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا، حضور در ۶۰ درصد بازی‌های فصل و صعود به مرحله بعدی لیگ قهرمانان هم به میزان ۱۰ درصد از اصل قراردادش پاداش بگیرد. وکیل بیرانوند در روزهای اخیر موفق نشده با مهدی رسول‌پناه صحبت کند تا بحث دریافت متمم و پاداش قرارداد را پیگیری کند. آنچه مشخص است باشگاه پرسپولیس به دلیل اینکه متمم قرارداد این دروازه‌بان ملی‌پوش مورد تصویب هیأت‌مدیره قرار نگرفته، تاکنون با پرداخت این متمم مخالفت کرده است و از طرفی تنها قصد دارد پاداش قهرمانی را به وی بپردازد. ظاهرا بیرانوند که با انتقال به آنتورپ ۱۶ میلیارد تومان برای پرسپولیس سودآوری داشته، انتظار دارد جدا از پاداش قهرمانی لیگ برتر، دست‌کم متمم قراردادش پرداخت شود اما مخالفت مسؤولان باشگاه احتمال دارد کار مرد شماره یک سابق را با باشگاه به مراجع قضایی بکشاند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری وطن امروز، تاریخ انتشار: 2 مرداد 1399، کد خبر 222195، www. vatanemrooz.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Germany
۱۹:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۲
0
0
ای بابا پرسپولیس که همه جوره توسط وزارت ورزش ساپورت میشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین