پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۹۹۴۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۵
در زمان حاضر ۱۳میلیون جوان در سن ازدواج داریم که امکان ازدواج ندارند؛ مجلس شورای اسلامی مصمم است در ارتباط با تسهیل ازدواج جوانان و تشکیل خانواده قدم‌های مثبتی بردارد، ازاین‌رو پیشنهاد تشکیل کمیسیون ویژه جمعیت داده شده است.
شعارسال: یک نماینده مجلس گفت: در زمان حاضر ۱۳میلیون جوان در سن ازدواج داریم که امکان ازدواج ندارند؛ مجلس شورای اسلامی مصمم است در ارتباط با تسهیل ازدواج جوانان و تشکیل خانواده قدم‌های مثبتی بردارد، ازاین‌رو پیشنهاد تشکیل کمیسیون ویژه جمعیت داده شده است.  این کمیسیون قانون تسهیل ازدواج جوانان را نیز مورد بازنگری قرار می‌دهد، همچنین به‌وسیله آن نظارت بر عملکرد دستگاه‌ها از طریق سازوکار مجلس ممکن می‌شود.

زهره الهیان  با اشاره به نام‌گذاری امروز به نام روز ازدواج جوانان به‌مناسبت ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (ع) اظهار کرد: در این فرصت باید در باب تسهیل ازدواج جوانان فرهنگ‌سازی کنیم، ما با مشکلات جدی در باب ازدواج جوانان مواجه هستیم، معضلاتی از قبیل ازدواج، اشتغال، مسکن، هزینه‌های سرسام‌آور و رسم و رسومات نهادینه‌شده در فرهنگ جامعه باعث شده‌اند آمار ازدواج نسبت به سال‌های گذشته ۴۰ درصد کاهش پیدا کند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از طرفی با فرهنگ‌های غلط، سخت‌گیری خانواده‌ها، تجملات و تشریفات مواجه هستیم؛ در واقع نگاه مادی‌گرایانه نسبت به مقوله ازدواج به‌عنوان آسیبی در حوزه ازدواج جوانان مطرح است.

الهیان تصریح کرد: متأسفانه ساختار دولت در حوزه جوانان ساختاری نامناسب و حداقلی است، در نتیجه اعتبار لازم برای ازدواج جوانان اختصاص داده نشده است و قاعدتاً می‌توان با عارضه‌یابی درباره ازدواج جوانان پیشنهاداتی را مطرح کرد.

وی افزود: از جمله پیشنهاد تشکیل صندوقی که ازدواج جوانان را تسهیل کند؛ به این صورت که یک‌سری از منابع در این صندوق تجمیع شود تا موضوعاتی مثل مسکن، اشتغال و ازدواج جوانان را پوشش دهد و تسهیلاتی حمایتی به جوانان تعلق گیرد.

منتخب مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: ان‌شاءالله با تشکیل کمیسیون ویژه جمعیت و طرح این نوع پیشنهادات بتوانیم در طول چهار سال مجلس، قدم‌های مثبت و بلندی در حمایت از ازدواج جوانان و فرزندآوری برداریم.

وی اضافه کرد: موضوع مهم دیگر برداشتن موانع فرزندآوری است؛ برای مثال خانم‌هایی که در شرایط حاضر در حین اشتغال و فعالیت‌های اجتماعی، در باب فرزندآوری مورد حمایت قرار نمی‌گیرند؛ این موضوع نیز قاعدتاً بحث رشد جمعیت را تحت تأثیر قرار می‌دهد؛ از این بابت باید برای خانواده‌ها مشوق‌هایی در نظر گرفت؛ این مشوق‌ها در قالب کمیسیون ویژه جمعیت به خانواده‌ها اختصاص داده خواهد شد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۳۹۹، کدخبر: ۲۳۱۲۰۷۸، www.tasnimnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
India
۰۱:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۸
0
0
الان کمیته جمعیت ایجاد بشه میخواد چیکار کنه واسه ازدواج جوان ها؟؟؟؟؟؟؟؟ وام میدن ؟ شغل ایجاد می کنند؟ مسکن تامین می کنند؟؟؟؟؟؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین