پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۹۶۱۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۸
وزارت آموزش و پرورش به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های دولت و در راستای سیاست‌های کلان کشور در تسهیل و گسترش ازدواج جوانان، تسهیلات و امتیازاتی را برای زوج‌های فرهنگی در دستورکار خود قرار داده است.
شعار سال: اول ذی الحجه به مناسبت سالروز ازدواج امیرالمومنین (ع) و حضرت زهرا (س) به عنوان «روز ازدواج» در ایران نامگذاری شده است و امسال نیز یکم تا هفتم مرداد به عنوان هفته ازدواج با برنامه های متنوعی از سوی نهادهای مسوول گرامی داشته می شود.

این مناسبت مبارک، شاید فرصتی باشد تا فرهنگ سازی مناسبی برای ازدواج جوانان صورت گیرد؛ چرا که ازدواج می تواند نشاط، سرزندگی و در نهایت پیشرفت جوانان و به دنبال آن جامعه را به دنبال داشته باشد.

اما این روزها فرار از ازدواج در میان جوانان مکرر دیده می شود؛ در واقع در شرایط کنونی جامعه مشکلات اقتصادی عمده ترین دلایل برای دشواری ازدواج در میان جوانان شناخته شده است.

هزینه مسکن، تامین معیشت و رفاه زندگی در بسیاری از موارد بر دوش جوانان سنگینی می کند؛ از این رو آنها برای ازدواج نیازمند یاری نهادهای مختلف کشور در تامین منابع مالی هستند.

بنابراین روز مبارک ازدواج حضرت علی و فاطمه زمانی برای یادآوری سنت مقدس پیامبر و همچنین کمک به قشر جوان جامعه می تواند باشد.

هر ساله نهادهای مختلف کشور، خود را مسوول و موظف می‌دانند تا با اعطای تسهیلات و در برخی مواقع تامین مسکن در راستای ترویج و تسهیل ازدواج آسان و به‌هنگام برای جوانان تلاش کنند.

آموزش و پرورش نیز با اعطای برخی تسهیلات سعی دارد تا موجبات گسترش ازدواج را برای معلمان جوان فراهم کند، شاید در کنار پایین آوردن توقعات تا حدودی مسیر برای این امر خیر میسر شود.

اعطای ۳ نوع وام
گودرز کریمی فر مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش​​​ روز چهارشنبه و به مناسبت سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش ایرنا، از اعطای تسهیلاتی برای کمک به زوج های فرهنگی و گسترش ازدواج فرهنگیان خبر داد.

وی درباره اعطای تسهیلات به زوج های جوان اظهار داشت: وزارت آموزش و پرورش به افرادی که به تازگی ازدواج کرده اند، وام مرابحه ای ۶۰ میلیون تومانی پرداخت می کند.

کریمی فر افزود: وام مرابحه ای با بازپرداخت ۶۰ ماهه یا ۵ ساله به معلمانی که به تازگی ازدواج کرده اند، اعطا می شود.

وی همچنین با اشاره به اعطای وام قرض الحسنه به معلمان خاطرنشان کرد: وام قرض الحسنه رسالت به تمام فرهنگیان اعطا می شود اما در این میان امور مربوط به ازدواج در اولویت اعطای این وام قرار دارد.

مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: آموزش و پرورش افرادی را که به تازگی ازدواج کرده اند، به منظور تسهیل شدن فرآیند ازدواج در اولویت این وام قرض الحسنه قرار می دهد.

وی همچنین گفت: آموزش و پرورش به افرادی که در شرف ازدواج هستند، یک «کالا کارت» تا سقف ۲۰ میلیون تومان اعطا می کند.

مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش افزود: معلمان جوان می توانند در ۵۰۰ فروشگاه سراسر کشور با این کالا کارت خرید کنند و اقساط آن بدون کارمزد در ۱۲ ماه از حقوق آنها کسر می شود.

زوجین معلم در اولویت تامین مسکن
کریمی فر همچنین اظهار داشت: در حال حاضر ۳۲ هزار فرهنگی متقاضی تامین مسکن داریم که زوج‌های فرهنگی در اولویت خانه دار شدن هستند.

وی افزود: آموزش و پرورش معتقد است که با تامین مسکن زوج های فرهنگی در واقع دومعلم خانه دار می شوند، همچنین زنان فرهنگی سرپرست خانواده نیز در اولویت این طرح قرار دارند که در حال حاضر در ۱۳ استان و ۳۵ شهر کشور در حال ثبت نام هستند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: 1 مرداد 1399، کد خبر: 83865545،  www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
India
۰۱:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۸
0
0
خیلی خوبه که به فکر فرهنگیان هستند و لی ای کاش به فکر همه جوان ها بودند که بتونن ازدواج کنند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین