پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۹۹۵
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۱
معاون فنی و عمرانی شهردار تهران گفت: با پیشرفت های اخیر ایران جزو ۱۰ کشور برتر جهان در ساخت تونل شهری قرار دارد.

شعار سال: علیرضا جاوید با اشاره به اینکه در این دوره از مدیریت شهری دانش تونل سازی شهری پیشرفت چشمگیری داشته است، افزود :خوشبختانه در سال های اخیر با احداث تونل توحید، نیایش، امیبرکبیر وتکمیل تونل رسالت، دانش تونل سازی شهری پیشرفت چشمگیری داشته است و می توان ایران را جزو ده کشور برتر در حوزه ساخت تونل های شهری دانست.

وی با اشاره به اینکه ساخت تونل های شهری پیچیدگی های مضاعفی نسبت به تونل های برون شهری دارد، گفت:در شهر تاسیسات مختلفی همچون لوله های آب، گاز وفاضلاب و انشعابات مخابراتی عبور می کند، همچنین مسائلی نظیر مدیریت جریان آب های سطحی، دقت و دانش مضاعفی می طلبد.

جاوید با تاکید بر اینکه ساخت تونل های متعدد دستاورد تجربی خوبی برای مدیریت شهری به همراه داشته است، گفت: اوج هنر تونل سازی شهری کشور در تونل نیایش متبلور شد اما تونل حکیم با اینکه از نظر ابعاد از تونل نیایش کوچکتر است اما از نظر فنی در ترازی مشابه قرار گرفته است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با اشاره به اینکه در حوزه بزرگراه سازی و پل سازی نیز شهرداری تهران پیشرفت جدی در ساخت بزرگراه و تقاطع های غیر همسطح داشته است، گفت:نقش پیمانکاران در تحقق بخشی پروژه ها در این دوره از مدیریت شهری انکار ناپذیر است.

به گفته جاوید، شهرداری پروژه های خود را بین پیمانکاران عمومی مانند بنیاد مستضفان و یا پیمانکارانی مثل قرارگاه خاتم الانبیا توزیع کرد. وی با اشاره به تلاش پیمانکار خصوصی برای ساخت تونل نیایش گفت :بخشی از این تونل با همکاری پیمانکار بخش خصوصی و قرار سازندگی خاتم الانبیا ساخته شد.

جاوید با اشاره اینکه تقاطع غیر همسطح شهید باکری و شیخ فضل الله با همکاری بنیاد مستضعفان ساخته شده است، گفت: بنابراین شهرداری با توزیع پروژه ها بخش خصوصی و وابسته به نهادهای عمومی باعث رشد دانش فنی پیمانکاران شده است.

وی با اشاره به اینکه در حوزه بزرگراه سازی و پل سازی نیز شهرداری تهران پیشرفت وتنوع در ساخت بزرگراه وتقاطع های غیر همسطح داشته است :گفت: احداث تقاطع غیر همسطح کاروانسرای سنگی یک و دو در محور بزرگراه حکیم که اولی در امتداد جاده مخصوص تهران کرج و دومی در تقاطع اتوبان تهران کرج قرار دارد از روش سگمنتال و قطعات پیش ساخته بتونی استفاده شد. معاون فنی عمران شهرداری تهران تاکید کرد:این روش در تقاطع شیخ فضل الله نوری و محمد علی جناح تکرار شد.

جاوید با اشاره به اینکه در پروژه تقاطع های غیر همسطح امام علی، ارتش و صیاد از روش های مختلف پل سازی استفاده شده است، گفت :در این پروژه که مجموعا ده پل دارد برخی پل ها به روش سنتی برخی به روش کامپوزیت و برخی دیگر به روش سگمنتال ساخته شد.

به گفته معاون فنی وعمرانی شهرداری تهران امتحان روش های گوناگون فنی مهندسی در ساخت پروژه ها که با تاکید شهردار تهران صورت گرفته است؛ سبب ارتقای دانش فنی ومهندسی در ساخت پل ها وتقاطع های غیر همسطح وبزرگراه ها شده است.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار 23 شهریور 95 ، کد مطلب: 3768445 : www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین