پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۰۳۰۸
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۴
تاکیدات بالای وزیر ورزش و امور جوانان بر فسادستیزی از دو منظر توسعه و بهبود مدیریت و یا ابزاری برای تقویت ارتباط با نمایندگان مجلس و همراه سازی آنها، قابل تفسیر است. به منظور راست آزمائی تاکیدات وزیر، در ادامه متن، اقدام به طرح سوالاتی چند ، مرتبط با حوزه ورزش و بحث فسادستیزی شده است. امیدواریم وزیر محترم ورزش و امور جوانان به منظور افزایش شفافیت ها ، اقدام به پاسخگوئی شایسته به آنها کند.

شعار سال: چند وقتی است که وزیر محترم ورزش و جوانان بشکل خاص ، اولویت فسادستیزی در ورزش را مطرح می کند. حتی با دعوت از چندین نماینده مجلس و حضور در مجلس نیز، شاهد تاکیدات ایشان بر این مسئله می باشیم.

گروهی از کارشناسان ، در پیش گیری این راهبرد توسط وزیر را به دیده شک نگریسته و معتقدند که وزیر با استفاده از این مباحث همه پسند و مد روز ، قصد نزدیکی به نمایندگان مجلس و همسوسازی آنها با خود را داشته و در واقع، تاکید بر این عبارات را می بایست در قالب ارسال سیگنال های ارتباطی و ایجاد زبان مشترک منجر به ارتقا مفاهمه تفسیر نمود.

ورای مبادرت به نیت خوانی و قضاوت در خصوص واقعی یا شعاری بودن رویه های در پیش گرفته شده توسط وزیر محترم ورزش و جوانان در بحث فسادستیزی، مسلما روش ها و مکانیزم عمل های متنوعی برای راست آزمائی وجود دارد که می تواند رسانه را به حقیقت ماجرا نزدیک کند. بر این قاعده، سوالاتی چند از مباحث ، آسیب ها ، اخبار و شائبه های مطرح در حوزه ورزش طرح شده و از دکتر سلطانی فر انتظار شفاف سازی می رود. پاسخ شایسته به سوالات، می تواند دلیلی بر واقعی بودن ادعاهای عنوان شده توسط وزیر درخصوص فسادستیزی باشد.

برخی از مهمترین این سوالات و درخواست ها عبارتند از:

*** چرا در فرآیند برگزاری انتخابات فدراسیون های ورزشی با شائبه مهندسی و بیان صریح آن توسط برخی از ورزشکاران مواجه هستیم( تائید صلاحیت نامزدها ، اخبار مربوط به نشست های شبانه و مخفی هیات های استانی قبل از انتخابات ، .... ) ؟

*** چرا با وجود درخواست  رسانه ای چندین باره از وزیر محترم در خصوص انتشار اسناد قراردادهای اجاره بخش های مختلف باشگاه انقلاب در هفت سال اخیر (مشخصات پیمانکار، مبلغ قرارداد، زمان در اختیار ، کل دریافتی ها ، آیا قرارداد متمم داشته یا خیر و ..... ) ، هیچ اقدامی یا ارتباط گیری معناداری ، صورت نگرفته است؟

*** عملکرد ملموس بخش بازرسی و رسیدگی به شکایات ، بازرس ویژه وزیر و ..... در برخورد با تخلفات برخی از مدیران استانی چه بوده است( تاکید ما عموما بر جنبه های مالی است)؟

*** چرا بانک اطلاعات اماکن ورزشی با قابلیت مشاهده عمومی در وزارت ورزش و امور جوانان تشکیل نمی شود( به گونه ای که بتوان در ان اقدام به رصد هزینه های صورت گرفته برای اماکن و همچنین اجاره های اخذ شده در قالب درآمدهای اختصاصی نمود)؟

*** میزان، شیوه و افراد اخذ کننده فصل پنج بودجه و کمک های بلاعوض بالای 10 میلیون تومان از این سرفصل یا سرفصل های مشابه در سطوح وزارتی و ادارات کل استانی در سال 1398 چه کسانی بوده اند. لطفا لیست را منتشر کنید.

*** فدراسیون ها و هیات هایی که در سال 1398 کمک ارزی دریافت کرده یا سهمیه ارزی داشته اند کدام بوده اند؟

*** شیوه نظارت مقام عالی وزارت بر ساخت و ساز اماکن ورزشی (ملی و استانی) ، تجهییز اماکن ورزشی و خرید ملزومات ، به چه صورتی می باشد؟ تا چه حدی به سلامت و کامل بودن این نظارت ها اطمینان دارید؟ چنانچه مشکلی در این حوزه حادث شود و فسادی اثبات گردد، چقدر خودتان را مقصر خواهید دانست ( با تاکید بر پذیرش پیگیری حقوقی داستان) ؟

*** وضعیت تفضیلی صورت های مالی و حسابرسی  شفاف شده از دو باشگاه پرسیپولیس و استقلال ، در چه زمانی به اطلاع افکار عمومی رسیده و منتشر می شود؟

*** جایزه شما برای کسانی که در خصوص هر یک از سوالات فوق ، دارای اطلاعات مفید باشند چیست (تشویق امر سوت زنی و مبارزه با فساد)؟

منتظر توضیحات وزیر محترم ورزش و امور جوانان و یا روابط عمومی محترم وزارتخانه هستیم

اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین