پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۰۴۹۹
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۷
صحبت‌های محمدحسین میثاقی در میان نیمه اول بازی پرسپولیس واکنش‌های بسیاری را در پی داشته است و گزارشگر مسابقه در پیامی به او گفت: برایت متاسفم.

شعار سال: شب گذشته پرسپولیس قهرمان لیگ برتر شد در مسابقه‌ای که تیم نفت مسجد سلیمان میزبان بود اما یک اتفاق خارج از بازی توجه‌ها را به خود جلب کرد. نقد میثاقی از گزارشگر بازی و جواب گزارشگر به او که: برایت متاسفم!

در پایان نیمه اول محمدحسین میثاقی (مجری برنامه فوتبال برتر) در استودیو با انتقاد از گزارشگر بازی گفت: «خوب نیست موقع گل اول پرسپولیس که ممکن است این تیم را قهرمان لیگ کند هیچ هیجانی در گزارش نباشد انگار که گلی به ثمر نرسیده است.»

با اتمام صحبت‌های میثاقی آنتن به ورزشگاه شهید بهنام محمدی مسجد سلیمان برگشت و بازی با شرایط عادی خود دنبال شد اما حسین شیخ آزادی (گزارشگر مسابقه) در فرصتی که پیدا کرد جواب میثاقی را داد و گفت:

"زیرسوال بردن زحمات همکاران ما توسط مجری فوتبال برتر (بدون ذکر نام) جای گله دارد".

شیخ آزادی در ادامه صحبت‌هایش بازهم به شرایط جوی شهرمسجد سلیمان و تعطیلی ادارات اشاره کرد و گفت: «این مسابقات بدون امکانات لازم و استاندارد تصویربرداری می‌شود و مایه تاسف است که همکاران تلویزیون در شبکه سوم این زحمات را زیرسوال می‌برند.»

گزارشگر در پایان بازی یک تشکر از هاشمی تهیه کننده فوتبال برتر داشت تا به نوعی ماجرا را در سطح همان چالش با محمدحسین میثاقی مجری فوتبال برتر حفظ کرده باشد.

 

تعداد بازدید : 32

 

البته همیشه این نقد وجود داشته است که برخی از گزارشگران استانها در بازی مربوط به شهر یا استان خود تا حدی جانبدارنه گزارش می‌کنند و این قضیه از دیر زمان تا به امروز مشاهده شده است، اما مقصود این نوشتار پرداختن به این موضوع نیست بلکه بیشتر حرف از تقابل و برخورد بین ۲ همکار بر روی آنتن زنده تلویزیون است که تا به حال نمونه‌اش را این گونه ندیده بودیم.

محمدحسین میثاقی هم مجری برنامه‌ "فوتبال برتر" است که قرار است محوریت آن پوشش بازیهای لیگ برتر باشد (مانند همان برنامه سالهای قبل) و هم مجری برنامه فوتبال برتری است که قرار است عملکرد هفتگی لیگ برتر و مسائل کلی فوتبال ایران را مورد بررسی قرار دهد (جانشین برنامه نود).

در دهه شصت کارتونی پخش می‌شد به اسم زبل‌خان که در شروعش می‌گفت: «زبل‌خان اینجا، زبل‌خان اونجا، زبل‌خان همه‌جا» حال یک موقعیتی شده مثل زبل‌خان: «میثاقی اینجا، میثاقی آنجا، میثاقی همه‌جا !» 

در واقع در شبکه ۳ تلویزیون یک برنامه فوتبال برتر وجود دارد با ۲ رویکرد کاملا متفاوت! و این مشکل در اصل به مدیران شبکه ۳ و تلویزیون برمی‌گردد که نمی‌توانند یک برنامه به عنوان جانشین ۹۰ تولید کنند حال از محافظه کاری است یا از این که واقع چنین سواد، دانش، آگاهی و توانی را ندارند باید از خودشان پرسید!

برنامه فوتبال برتر همیشه یک بخش مجزا با تهیه‌کننده و مجری جداگانه داشت، به‌عنوان مثال مدت‌ها جواد خیابانی یا پیمان یوسفی این برنامه را اجرا می‌کردند و بعضا حتی همانجا کارشناسی فنی و داوری هم صورت می‌گرفت. رویکرد آن هم کاملا مشخص بود: پخش زنده مسابقات و تحلیل و بررسی مسابقه‌ای که در آن روز از تلویزیون پخش زنده داشت همراه با گوشه چشمی به سایر مسابقات و نتایج.

برنامه ۹۰ هم با عادل فردوسی‌پور پیش می‌رفت با رویکرد مرور، تحلیل و بررسی لیگ و موضوعات مهم و کلان فوتبال ایران، حتی با برنامه "فوتبال برتر" به تعامل و هماهنگی رسیده بودند که به دلیل پوشش دادن برخی از اتفاقات در آن برنامه دیگر ۹۰ به آن حوزه‌ها ورود نمی‌کرد.

حال میثاقی به دلیل حضور در این ۲ برنامه که از صفر تا صدش در اختیار خودش است به ناگهان موقعیت مجری بودن خود را فراموش کرده و به نقد همکار گزارشگر شهرستانی خود می‌پردازد، آن هم نقدی که می‌توانست درون‌گروهی و بین خودشان باشد را بر روی آنتن زنده برای میلیون‌ها نفر بیان می‌کند، و طبیعتا از آن طرف هم جواب داده می‌شود.

واقعا آن میثاقی گزارشگر جوان، دوست داشتنی و پر انرژی برنامه ۹۰ کجا و این میثاقی که در برنامه فوتبال برتر می‌بینیم کجا؟

آن گزارشگر زبل و زرنگ جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه که از هر نقطه و مکانی کارش را به نحو عالی انجام می‌داد را هنوز یادمان نرفته است. یا بخش " ایران ۹۰ " که هر هفته میثاقی با سفر به مناطق مختلف ایران، درمورد فوتبال آن منطقه با مردم و بازیکنان آن‌جا به گفتگو می‌نشست. واقعا حیف شد!

 

ابراز تاسف برای میثاقی از مسجد سلیمان

 

نمونه بارز هدر دادن استعداد این است که شخصی را برای جایگاهی تعیین کنیم که از اساس برای او مناسب نیست.

مشکل از میثاقی نیست، مشکل از موقعیتی است که او را در آن قرار داده‌اند و احساس می‌کند در این قحطی مجری و گزارشگر باید نظرات کارشناسانه خود در باره گزارش یک بازی را هم با مخاطبان میلیونی به اشتراک بگذارد. او دچار سردرگمی ناشی از یکه تازی در تلویزیون شده است.

آیا مدیران تلویزیون حرف‌ها و طعنه‌هایی که مهدی تاج به او در همین برنامه فوتبال برتر به میثاقی زد را ندیدند و نشنیدند؟ یا آن جمله سعید آذری (مدیرعامل سابق باشگاه ذوب آهن) که به میثاقی گفت «شما باید حق رشدت را به آقای فردوسی‌پور بدهی» را یادشان رفته است؟ 

باید این پرسش را به صورت جدی از مدیران شبکه سه و تلویزیون پرسید آیا یک شخص دیگر وجود ندارد که مجری یکی از این برنامه‌ها شود و میثاقی را از این موقعیت یگانه و خطرناکی که به او داده‌اید خارج سازید؟ و پرسش اصلی‌تر، آیا هیچ وقت درباره کنار گذاشتن عادل فردوسی پور به مخاطبان توضیحی ارائه شد؟! 

شعار سال،‌ با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت تحلیلی خبری عصر ایران، به تاریخ: ۴ مرداد ۱۳۹۹، کدخبر: ۷۳۹۲۴۲، www.asriran.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین