پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۰۷۹۴
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۱
«وجود فقر، بیکاری و بسیاری از آسیب های اجتماعی دیگر به موضوع نوزاد فروشی دامن زده است، اما عدم وجود قوانین بازدارنده و مقرارت لازم و وجود حفره‌های قانونی، راه برای استثمار کودکان و نوزادان باز گذاشته است.»
شعار سال: دکتر محمدی رئیس انجمن آسیب شناسی اجتماعی ایران در سرمقاله روزنامه وقایع استان درباره آسیب های اجتماعی می‌گوید: «قریب به سه دهه از آغاز دوران گذار جامعه سنتی ایران و نواخته شدن آهنگ مدرنیته بهمراه تحولات ساختاری در ریشه های بنیادین فرایندهای اجتماعی می گذرد اما امروز سایه شوم فقر، بیکاری و آسیبهای اجتماعی بیش از هر دستاورد صنعتی و اقتصادی بر گرده مردم احساس می شود. اعتیاد، طلاق، دختران فرار، کودکان کار، تکدی گری، ... و ناهنجاریهای اجتماعی، نه تنها در این مدت کنترل و حذف نشده اند که با افزایش نگران کننده ای نیز همراه بوده اند.»
 
لازم به ذکر است در حوزه قوانین بین الملل و کنوانسیون لاهه معاهده‌ای است که خرید و فروش نوزادان و کودکان را ممنوع می‌کند و تلاش می‌کند تا مقررات لازم را بر فرزند خواندگی اعمال کند.
 
در حال حاضر بسیاری از کشورهای توسعه یافته با اعمال قوانین بین المللی و تنظیم قوانین داخلی به مبارزه با کودک فروشی می پردازند. اگر چه قوانین و مقررات لازم نقش حیاتی را ایفا می‌کنند اما همان طور که گفته شد آسیب های اجتماعی مانند فقر و اعتیاد می‌توانند به افزایش این واقعه تلخ کمک کنند.
 
بنابراین برای از بین بردن این فاجعه ی تلخ انسانی علاوه بر نیاز به قوانین و مقرراتی که به طور جدی علیه استثمار و استمعار کودکان اعمال شود. باید در جهت از بین بردن آسیب های اجتماعی مانند فقر، اعتیاد، تبعیض طبقاتی و... که از مهم ترین عوامل به وجود آمدن این فاجعه می‌باشد نیز با جدیت قدم برداشت.
 


شعارسال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از  سایت خبری  ویرگول ،تاریخ انتشار:  2  مرداد 1399،کدخبر:  - ،www.virgool.io
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین