پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۱۸۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۵
ولی الله نانواکناری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با بیان اینکه معضل آب امروز به بحرانی در سراسر کشور تبدیل شده، گفت:
شعارسال: باید بپذیریم که بحران آب در آینده نزدیک خطری برای کشور محسوب می شود و اکنون ابعاد امنیتی پیدا کرده است لذا مسئولان مربوطه به خصوص وزارت نیرو باید عنایت ویژه داشته باشند و در اموراتی که به آن کم توجهی شده، نهایت توجه را داشته باشند.

نماینده مردم بابلسر و فریدونکنار در مجلس شورای اسلامی در ادامه مازندران را به عنوان یکی از پرباران ترین مناطق کشور دانست و گفت: امروز بهره برداری از آب شیرین در پایین ترین سطح صورت می گیرد و حتی 10 درصد این آب نیز عاید استان نمی شود، این در حالی است که آب شیرین به دریا می رود و شور می شود لذا باید قبل از شور شدن از آن بهره برداری کرد.

وی افزود: در حالی که منطقه پربارانی هستیم، مردم ما هنوز تشنه هستند و کشاورزی خوابیده است که این موضوع در مناطق کم آب بحرانی تر می شود و وقتی آب نباشد مردم به جان هم می افتند چرا که آنها سهم و حق خود را از آب می خواهند و زمانی که متقاضی که زیاد و عرضه کم باشد دچار چالش و بحران می شویم.

نانواکناری ادامه داد: راه برون رفت از این بحران این است که در مناطقی که برای احداث سد مطالعه صورت گرفته، عملیات اجرایی آغاز شود مثلا اگر سد هراز احداث شود که سال ها نیز روی آن مطالعه شده منطقه شهرهای وسیعی از مازندران یعنی حدود 54 هزار هکتار از زمین های کشاورزی از این سد تأمین آب می شود یا اگر آب سد البرز به منطقه آب رسانی کند مشکلات حل می شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: در بسیاری از مناطق کشور آب وجود دارد اما به مردم نمی رسد و شیوه های انتقال آب مشکل دارد و اکثرا هدر می رود که همین قضیه را به بحرانی تبدیل کرده که به سمت امنیتی شدن پیش می رود و ناهنجاری های اجتماعی را رقم می زند از این رو کمیسیون امنیت ملی به این موضوع ورود کرده است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی کناریها، تاریخ انتشار: دوشنبه 8 شهریور 1395، کد خبر: - ، www.kenariha.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۷
0
0
مسئله آب به زودی از جنگ استانی تبدیل به جنگ شهرستانی می شود. مهاجرت بزرگ ایرانی ها به شمال کشور و خالی شدن دشت مرکزی ایران نیز دور از ذهن نیست
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین