پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۱۹۵۵
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۵
بی‌بی‌سی فارسی که در موضوع رخداد‌های مرزی میان ایران و افغانستان همه تلاش خود را برای اختلاف‌افکنی میان دو کشور به کار گرفت، اما با وجود اثرات اولیه، با هوشمندی مسئولین دو کشور به نتیجه مطلوب خود نرسید، این بار سعی کرده با سوژه‌ای دیگر ناکامی خود را جبران کند.
شعار سال: شبکه بی‌بی‌سی فارسی که این روز‌ها به صورت تمام قد در خط مقدم عناد و دروغ‌پراکنی علیه جمهوری اسلامی ایران قرار گرفته، در سلسله گزارش‌های جهت‌دار خود پیرامون موضوعات مرتبط با ایران، این بار به زعم خود دست به افشاگری درباره تلفات اتباع خارجی مبتلا به کرونا در ایران زد.

شبکه ملکه انگلیس در ادامه گزارش دیروز خود که مدعی پنهان‌کاری ایران در مورد اخبار تلفات و مبتلایان به کرونا شده بود، امروز در گزارشی غیر مستند و مبتنی بر آمار‌های خیالی، مدعی شد اتباع خارجی به ویژه اتباع افغانستان در ایران، نسبت به جمعیتشان تعداد تلفات بیشتری در موضوع کرونا داشته‌اند.

این گزارش که طبق معمول با زیر پا گذاشتن تمام استاندارد‌های یک اطلاع‌رسانی اصولی و حرفه‌ای، آشکارا سعی در وارونه‌نمایی از حقیقت دارد، با توجه به گزارش‌های چند وقت اخیر این شبکه، یک عملیات مستمر رسانه‌ای هدفمند را به ذهن متبادر می‌کند.

بی‌بی‌سی فارسی که در موضوع رخداد‌های مرزی میان ایران و افغانستان همه تلاش خود را برای اختلاف‌افکنی میان دو کشور به کار گرفت، اما با وجود اثرات اولیه، با هوشمندی مسئولین دو کشور به نتیجه مطلوب خود نرسید، این بار سعی کرده با سوژه‌ای دیگر ناکامی خود را جبران کند.

این شبکه اکنون سناریوی دیگری با استناد به اطلاعاتی که منابع آن مجعول و مجهول است به دنبال تداوم و پیگیری همان خط اختلاف‌افکنی است تا شاید به اهداف شوم خود در این خصوص دست پیدا کند.

هدف از گزارش اخیر خنثی‌سازی اقدام منحصر به فرد ایران در درمان رایگان مهاجرین افغانستانی است، اقدامی که مودت و همبستگی بیشتر مردم دو کشور را به دنبال داشته و موجب اثرگذاری بسیار مثبتی بر روی مهاجرین شده است.

این اقدام جمهوری اسلامی ایران در حالی انجام شد که کشور‌های مدعی حقوق بشر ضمن بستن مرز‌های خود و ممنوع کردن صادرات اقلام پزشکی و بهداشتی به کشور‌های دیگر همه موازین انسانی را زیر پا گذاشتند و حتی مهاجرین کشور‌های دیگر را از سرزمین‌هایشان اخراج کردند.

ایران حدود ۴ میلیون نفر مهاجر قانونی و غیرقانونی که بخش زیادی از آن را برادران و خواهران افغانستانی تشکیل می‌دهند، مثل مردم خود تحت پوشش نظام بهداشت و درمان قرار داد و به آن‌ها خدمات رایگان ارائه کرد.
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت نور نیوز، تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۹، کد خبر: ۵۲۶۸۴، www. nournews.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین