پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۱۸۶۶
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۲
انتشار و دسترسی به آمارهای کلان بعنوان رکن پنجم دموکراسی( به تعبیر برخی از متخصصان حوزه سیاست)، امر مهم و قابل تاکیدی است. اما در این بین، یک رسانه تخریب گر مسبوق به سابقه ، قصد مثلا فاش گوئی داشته باشد ، خودش جای سوالات فراوان دارد. زیر سوال بردن نظام کوشای سلامت یک کشور با دستمالی کثیف ، نه تنها جذابیتی برای شهروندان ایرانی نخواهد داشت، بلکه تقویت کننده انسجام اجتماعی و ممنون داری بیشتر شهروندان از نظام پرتلاش بهداشت و درمان کشور خواهد بود. خداوند یاریگر، تمامی فعالان خستگی ناپذیر جبهه سلامت کشور باشد. ممنون دارتان بوده و به وجودتان افتخار می کنیم.
  شعار سال:بی بی سی فارسی بعنوان یک رسانه شناخته شده بحران ساز در لوای ظاهری حمایت گر از دموکراسی ، اخیرا مدعی تشکیک در آمارهای اعلامی و  چند برابر بودن آمار واقعی مبتلایان و فوتی های کوئد 19 در مقابل آمار  رسمی اعلامی توسط وزارت بهداشت شده است . توجه این رسانه و منتقدین احتمالی به آمارهای وزارت بهداشت را به نکات زیر جلب می کنیم:

*** ما نیز همچون بسیاری از شهروندان ، معتقد به حق انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات صحیح، بوده و هستیم. لذا بیان و تاکید بر این حق مسلم، دلیلی بر حقانیت یک رسانه معاند و مسئله دار ، نبوده و نیست.

*** اصالت منبع خبر بی بی سی ، به هیچ وجه تائید شده نبوده و صرفا به بیان یک منبع خبری ، اکتفا شده است. اگر این شیوه خبر رسانی و اطلاع یابی درست است، باید عرض شود که طبق گزارش دریافتی و انعکاس یافته به ما، 280 هزار نفر در کشور انگلستان ، مبتلا بنوعی سرطان ناشی از انجام آزمایشات اتمی در پایگاه های خاص این کشور می باشند. خانواده شهروندان فوت شده بر اثر سرطان ، می توانند در دادگاه های کشور انگلستان، تقاضای دریافت غرامت کنند.

*** تعاریف متفاوت از یک پدیده ، می تواند سبب ایجاد نظام های آماری متفاوت شود. تا جائی که بیاد داریم ، در ابتدا فوت بر اثر عارضه های حاد تنفسی از کوئد 19 جدا می شد و یا بدلیل تجارب کم  کادر درمانی در سطح جهان در شناسائی مرگ بر اساس عوارض کوئد 19( نظیر سکته) ، ممکن بود، علت مرگ ، چیز دیگری غیر از کوئد 19  ثبت می شد. آیا این موارد، دلیلی بر زیر سوال بردن نظام بهداشت یک کشور و اثبات افشاگری های یک رسانه معاند خواهد بود؟ حتی بدون این حرف ها، چه بسا نظام سلامت کشور، بعد از کاهش مسئولیت های مقابله ای با این بیماری و بنا بر نیاز و وظایف ذاتی خود ، طرح هایی همانند راست آزمائی ها ، ترمیم آماری، تلفیق و تفکیک های آماری ، یکپارچه سازی ها و .... ، دنباله گیری کند.

***به منبع ناشناس بی بی سی که خود را از دست‌اندرکاران یک نهاد رسمی در ایران معرفی کرده گفته برای "انعکاس حقیقت" و پایان دادن به "سیاسی‌بازی" اطلاعات را در اختیار بی‌بی‌سی می‌گذارد. باید گفت که مثلا کتمان فوت 500 نفر و بیان آمار 200 نفر، چه سیاست بازی خاصی را می تواند دنباله گیری کند؟ همه شهروندان ما ، شاهد ایثار و تلاش همه جانبه کادر بهداشت و درمان کشور با حداکثر ظرفیت فعالیتی هستند. حتی اگر در حوزه خدمات رسانی دولت هم نقد و اعتراضی داشته باشیم ، بیگانه را به خانه راه نداده و نمی دهیم. اگر رسانه معاند بی بی سی ، واقعا قصد فاش گوئی و بیان حقیقت را دارد، در خصوص اثرات تحریم های قلدرمابانه ، غیر مشروع ، یک طرفه و غیر عقلانی و غیر انسانی دولت کج رفتار ایالات متحده ، روی زندگی مردم کوچه و خیابان حرف بزند. تحریم دارو و مواد اولیه منجر به تولید دارو ، تحریم تجهییزات پزشکی ، تحریم مکمل ها و نگهدارنده ها و ..... ، اگر جنایت جنگی ، نقض آشکار حقوق بشر و ..... ، نیست، چه معنای دیگری می تواند داشته باشد؟

*** از وزارت محترم بهداشت،درمان و آموزش پزشکی، درخواست می کنیم که در صورت صلاحدید و برای تنویر افکار عمومی، پاسخ های تبیینی و مستدل در خصوص کلیپ انتشار یافته توسط بی بی سی را ارایه دهند.

در پایان ، ضمن دعوت مجدد شهروندان خوب کشورمان به حفظ آرامش و تداوم حمایت های همه جانبه از نظام سلامت کشور و کادر محترم بهداشت و درمان ، درخواست می کنیم که مراقب انواع فریب های شناختی با نیت های تخریبی و منافق صفتانه باشند و همچنین کلیه هشدارهای ارایه شده در این خصوص را جدی تلقی کرده و بر میزان حساسیت های پیشگیرانه خود بیفزایند.

به رسانه بی بی فارسی نیز هشدار حرفه ای می دهیم که در صورت تداوم در پیش گیری چنین سیاست ها و رفتارهای منجر به ایجاد تنش و تشویش در اذهان عمومی  ، از موضع رسانه بی طرف و توسعه گرا خود خارج شده و موضع تقابلی و تخریبی در مقابل این شبکه رسانه ای ، در پیش خواهیم گرفت. نگاهی به عملکرد چهار ساله پایگاه تحلیلی خبری شعار سال ، گویای خیلی از واقعیات  خواهد بود. بدلیل پژوهش محور بودن بسیاری از تقابل های احتمالی آتی، تحلیل میدان نهائی بازی رخ داده نیز، کار پیچیده و سختی نیست.

تعداد بازدید : 2

اختصاصی پایگاه تحلیلی -خبری شعار سال
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین