پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۲۶۱۱
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۰
بررسی‌ها نشان می‌دهد که حداقل هزینه درمان کرونا در بیمارستان خصوصی ۳۵ میلیون تومان است، اما حداکثری برای آن نمی‌توان عنوان کرد؛ البته گاهی این هزینه تا ۱۳۰ و ۱۵۰ میلیون تومان نیز می‌رسد.
شعار سال: باشیوع ویروس کرونا در کشور نگرانی‌ها نسبت به افزایش قیمت روند درمانی این ویروس در کشور افزایش یافت موضوعی که این‌روزها تبدیل به یک دغدغه بسیار بزرگ شده است؛ با توجه به اینکه شش ماه از شیوع ویروس کرونا در کشور می‌گذرد و ممکن است بسیاری از مردم کشور در آینده درگیر این بیماری شوند ولی همچنان خبری از نظارت بر هزینه بستری و درمان کرونا در کشور نیست؛ این در حالی است که بر خلاف وعده‌های مسئولان نه درمان کرونا رایگان است و نه همه افراد می‌توانند تست رایگان کرونا بدهند.

هزینه درمان کرونا چقدر است؟

بررسی‌ها نشان می‌دهد که حداقل هزینه درمان کرونا در بیمارستان خصوصی ۳۵ میلیون تومان است اما حداکثری برای آن نمی‌توان عنوان کرد؛ البته گاهی این هزینه تا ۱۳۰ و ۱۵۰ میلیون تومان نیز می‌رسد؛ این جدای از هزینه پرستار خصوصی و داروهای خاص است . هزینه بستری و درمان در بیمارستان، چه دولتی و چه خصوصی، بر اساس شدت بیماری، مدت زمان بستری بیمار، نوع داروی مصرف شده و تعداد روزهای بستری در بخش مراقبت‌های ویژه کاملا متفاوت است.

مدیر بیمه درمان یکی از شرکت‌های بیمه‌ای در باره هزینه درمان کرونا در بیمارستان‌های خصوصی می‌گوید: اگر شدت بیماری کم باشد و بیمار فقط یک هفته در بیمارستان خصوصی بستری شود، هزینه درمان ۳۰ میلیون تا ۴۰ میلیون تومان است.اما اگر بیماری شدید و بیمار نیازمند بستری در بخش مراقبت‌های ویژه باشد، هزینه ۱۰۰ تا ۱۳۰ میلیون تومان می‌شود، اگرچه مدارک درمانی‌ داریم که ۲۰ روز بستری در بیمارستان ۱۵۰میلیون تومان شده است. یا مثلا بیماری که برای کل دوره درمان یک پرستار خصوصی داشته و برای ۲۰ روز بستری ۲۰ میلیون فقط هزینه پرستار داده؛ روزی یک میلیون تومان.

در بیمارستان‌های دولتی چه خبر است؟

هزینه درمان کرونا در بیمارستان دولتی قطعا از بیمارستان خصوصی کمتر است. بنابر اظهارات پرسنل دو بیمارستان دولتی، هزینه درمان این بیمارستان‌ها برای دارندگان بیمه پایه کاملا رایگان است. اما اگر بیماری بیمه پایه نداشته باشد، هزینه درمان بین ۵ تا ۳۰ میلیون تومان است.

مدیر درمان یکی دیگر از شرکت‌های بیمه‌ای در مورد هزینه درمان بیمارستان‌های خصوصی می‌گوید: ما مدارک پزشکی از بیمارستان‌های دولتی داریم، مانند لبافی‌نژاد، رسول اکرم، امام خمینی(ره) و … که گاهی هزینه درمان در آنها بین ۱۷ تا ۲۵ میلیون تومان است.

یا برای مثال در یکی از بیمارستان‌های دولتی هزینه درمان ۲۲ میلیون تومان بوده است و به گفته فرد دیگری،‌ بستری بیماران بدون بیمه، در بیمارستان‌های دولتی بین ۵ تا ۱۳ میلیون تومان است. البته هزینه درمانی به طور متوسط حدود ۷ میلیون تومان است که این فقط شامل هزینه بستری است. دارو و موارد مورد نیاز دیگر را باید خود بیمار باید تهیه کند.

مجلس خبر دارد!

حسین علی شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفتگویی از فاکتورهای ۵۴ میلیونی، ۲۰ میلیونی و ۱۵ میلیونی بیمارستان‌های خصوصی برای بیمارانش خبر داده بود. اگرچه به گفته مردم هزینه بستری در بیمارستان‌های دولتی هم کمتر نیست.

همه چیز عادی است

قاسم جان بابایی معاونت درمان وزارت بهداشت نیزدرباره هزینه‌های بیماران کرونایی گفته بود: متوسط هزینه درمان کرونایی‌ها در هر پرونده برای بیمارستان بین پنج میلیون در بخش مراقبت‌های ویژه و ۲٫۵ میلیون در بخش عادی است.

البته وزارت بهداشت می‌گوید ۹۰ درصد این هزینه بر عهده دولت و بیمارستان است. اما درمان رایگان یا ارزان‌تر به شرطی است که بیماران بیمه باشند و بیمارستان‌های دولتی تخت خالی و امکان پذیرش بیماران را داشته باشند.

تکلیف چیست؟

مساله زمانی نگران‌کننده می‌شود که بدانیم بخش زیادی از طبقات کم درآمد جامعه نه شغل ثابت دارند و نه دفترچه بیمه درمان و نه بیمه تکمیلی، حال باید پرسید با شیوع گسترده ویروس کرونا، بیکاری شاغلان پاره‌وقت و کاهش درآمد خانوارهای کم درآمد، در آینده نزدیک باید شاهد چه چیزی باشیم؛ بیمارانی که توان درمان ندارند و یا خانوارهای فقیری که هزینه درمان کمر آنها را خم کرده و فقیرتر شده‌اند تکلیفشان در برابر چنین هزینه‌هایی چیست؟

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری آنا ، تاریخ انتشار: 16 مرداد 1399 ، کدخبر:  506540 ، www.ana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین