پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۲۷۱۵
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۲
معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی از سرمایه گذاری ۱۲ میلیارد دلاری در بخش آب کشاورزی خبر داد.
شعار سال: معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی از سرمایه گذاری ۱۲ میلیارد دلاری در بخش آب کشاورزی خبر داد.

سرمایه گذاری آب کشاورزی
علی‌مراد اکبری در خصوص سرمایه گذاری آب کشاورزی اظهار داشت:

دولت‌های یازدهم و دوازدهم از محل صندوق توسعه ملی ۱۲ میلیارد دلار در بخش آب سرمایه گذاری کردند که تاکنون هیچ دولتی به اندازه دولت تدبیر وامید در بخش آب کشاورزی سرمایه گذاری نکرده است.

از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۲ هکتار از اراضی کشور به سامانه‌های نوین آبیاری تجهیز شده اند.

قبل از پیروزی انقلاب اسلامی میزان اجرای طرح آبیاری تحت فشار ۳۸ هزار هکتار و شبکه‌های آبیاری و زهکشی حدود ۱۲۰ هزار هکتار بود.

پس از انقلاب تاکنون اجرای طرح آبیاری تحت فشار به دو میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار و شبکه‌های آبیاری و زهکشی به یک میلیون و ۶۰۰ هزار هکتار رسیده است با توجه به اینکه در سال ۹۲ راندمان آبیاری در کشور ۳۹ درصد بوده است.

اجرای طرح‌های آب و خاک و سایر عملیات به زراعی، راندمان آبیاری به ۴۵ درصد و بهره وری آب از ۹۲۰ گرم به یکهزار و ۴۵۰ گرم ماده خشک به ازای مصرف یک متر مکعب آب رسیده است.

افزایش بهره وری با اجرای پروژه‌های هوشمندسازی
معاون وزارت جهاد کشاورزی در پایان با اشاره به اینکه هوشمندسازی پروژه‌های آبیاری برای افزایش بهره وری در دستور کار این وزارتخانه قرار دارد، بیان کرد:

بیش از ۹۵ درصد تجهیزات و لوازم آبیاری طرح‌های آب و خاک تولید داخلی است.

سعی می‌شود ۱۲۰ هزار هکتار از اراضی تحت پوشش طرح شبکه‌های فرعی آبیاری و زهکشی غرب و شمال غرب کشور در صورت تامین اعتبار تا پایان امسال به بهره برداری برسد.

اعتبار طرح توسعه سامانه‌های نوین آبیاری امسال را بالغ بر دو هزار میلیارد تومان دانست و افزود: اعتبار ۱۰۰ میلیون یورو از محل صندوق توسعه ملی تامین شده است.

اجرای طرح احیا و مرمت قنوات سال جاری ۱۴۰ میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته است. این میزان اعتبار نسبت به پنج سال گذشته رشد ۱۴ برابری داشته است.

آیین نامه حفاظت خاک به دلیل اهمیت حفظ خاک کشاورزی تنظیم و هفته آینده به دولت ارایه می‌شود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری صنایع، تاریخ انتشار: 16 مرداد 1399، کد خبر: 199044،  www.sanayepress.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین